"Umesto zamorne faktografije, tabloidnog senzacionalizma i sumnjivog misticizma, Grejl Markus nudi uzbudljive i duboke kritičke i kulturološke uvide, čime ubedljivo potvrđuje kako svoj status jednog od vodećih svetskih rok kritičara i istoričara kulture, tako i neprolaznu vrednost poezije Džima Morisona i muzike grupe Dors." - Zoran Paunović
Tagovi:  umetnost, pop muzika, šezdesete, pesme, rok muzika, rokenrol
"Umesto zamorne faktografije, tabloidnog senzacionalizma i sumnjivog misticizma, Grejl Markus nudi uzbudljive i duboke kritičke i kulturološke uvide, čime ubedljivo potvrđuje kako svoj status jednog od vodećih svetskih rok kritičara i istoričara kulture, tako i neprolaznu vrednost poezije Džima Morisona i muzike grupe Dors." - Zoran Paunović
Pet opakih godina muzike za ceo život – već podnaslovom knjige DORSI, posvećene američkoj rok grupi „The Doorsˮ, Grejl Markus predočava razlog svoje fasciniranosti ovim bendom, ali i način na koji pristupa pisanju o njemu. U središte čitalačke pažnje neće biti stavljen ni mit oko DORSA, ni veo misterije kojim su obavijeni, niti kult smrti Džima Morisona, odnosno doba čijom se personifikacijom on neretko smatra. Ovoga puta biće reči najpre – o muzici.
Kaže Salman Ruždi da „niko ne čita pesmu poput Grejla Markusaˮ. Markus nastoji da pruži odgovor na pitanje, kako to da četrdeset godina nakon raspada grupe i Morisonove smrti, i dalje nije moguće provesti dva sata u vožnji, a ne čuti na radiju bar jednu njenu pesmu? Kako to da je bend koji je postojao svega pet godina do danas ostao slušaniji od gotovo svih koji su stvarali u istom periodu? Grejl Markus odgoneta kako je duh „Dorsaˮ ostao netaknut zubom vremena, te njihova muzika i dalje treperi od straha koji je u njihovo vreme lebdeo nad zemljom ne tako davno pogođenom ratnim užasima.
Prolog: Zapali me, 1967
Žena iz El Eja
Tajanstveni voz
Kraj, 1966
Dorsi u takozvanim Šezdesetim
Kad muzika utihne
The Crystal Ship
Kuhinja duše
Zapali me, Šou Eda Salivena, 1967
Neznani vojnik iz 1968.godine
Čudnovati dani
Ljudi su čudni
Moje su te oči videle
Mačka dvadesetog veka
Kraj noći
Bluz krčme kraj puta
Kraljica autoputa
Samo polako
Kraj, 1968
Zapali me, 1966/1970
Epilog: „Niko te se neće sećati“
Izjave zahvalnosti
Ilustracije
Grejl Markus:
Grejl Markus je američki pisac, muzički novinar i ekspert za američku pop-rok kulturu. Nekadašnji je kritičar i kolumnista kultnih magazina poput Rolling Stone, Creem, The Village Voice i Artforum. Poznat je po jedinstvenom, u biti esejističkom stilu i osobenom pristupu rok muzici, koju sagledava u širem kulturološkom kontekstu. Napisao je knjige posvećene rokenrolu (Istorija rokenrola u 10 pesma – The History of Rock’n’Roll in ten songs) i njegovim najzvučnijim predstavnicima, kao što su Bob Dilan (Bob Dylan by Greil Marcus) i Elvis Prisli (Dead Elvis). Njegov „Tajanstveni voz“ (Mystery Train) obreo se, kao jedina knjiga posvećena američkoj muzici, na listi 100 najboljih nefikcionalnih ostvarenja magazina TIME („Vreme“). Jedan je od urednika Nove književne istorije Amerike, koju objavljuje Univerzitet Harvard. Od 2000. godine predaje na Prinstonu, Berkliju, Minesoti, kao i u Novoj školi u Nju Jorku.
Broj strana: 229
Povez: broširani
Pismo: latinica
mnqt0tw
chi711
ÐоÑÑовани, ÐаÑÑÑио Ð±Ð¸Ñ ÐºÑиÑÑ Ñ Ð¿ÑеÑплаÑи. УнапÑед заÑвалан
1ktivr
b1oau1l
74x5d9
Zoran Paunović: