Objavljena
GLAMUR
Klino T. Kasteli, Stiven Gandl
Prevela sa engleskog Jovana Popović
Knjižarska cena 1430 RSD
Cena 1144 RSD

Tagovi:  društvomedijiglamurvisoko društvovizuelno zavođenjefilmska umetnostopčinjenostholivudpotrošačka kultura

Poreklo i značenje glamura nikada do sada nisu detaljno ispitani. Za mnoge glamur jednostavno predstavlja uzbuđenje i tajanstvenost koji okružuju poznate i poželjne ljude od pamtiveka. Najčešće se glamur vezuje za filmsku umetnost, mada su i pozorište, moda, visoko društvo, popularna muzika i časopisi pokušavali da iskoriste njegovu privlačnost. Obično se dovodi u vezu sa „magijom“ i smatra se da poseduje sposobnost da opčini i zavede. Nasuprot tome, sasvim novim pristupom u ovoj knjizi došlo se do zaključka da koreni glamura leže u XIX veku, a da je on sâm najvažnija odlika potrošačke kulture. Autori su proučavali način na koji je jezik vizuelnog zavođenja povezan sa različitim društvenim okolnostima i kako se koristi da podstakne zavist i interesovanje, mahom u komercijalnom okruženju. Oni su, takođe, prikazali osam jasnih varijacija glamura, od kojih svaka ima složenu istoriju i stalno se razvija. 

"Glamur je nastao kao integralni deo kapitalističke modernosti. Pojavio se u određenom trenutku istorije, kada se modernost širila, a masovni mediji se razvijali. Popularni časopisi, bioskop, radio, a kasnije i televizija, davali su mogućnost za prikazivanje, predstavljanje i izmišljanje ljudi, događaja i proizvoda. Stoga su ih zgrabile industrije koje su se bavile prodajom robe na malo i prodajom kulturnog sadržaja. S vremenom se razvio jezik komercijalnog zavođenja, koji je kodifikovan i još se koristi. Današnje glamurozne ličnosti veoma malo liče na originalne ličosti. Na primer, Klaudija Šifer i Pamela Anderson, kažu autori ovog dela, deluju kao veštački stvorene ličnosti, jer danas živimo u složenoj, veoma vizuelnoj kulturi, koja stvara, proizvodi glamur kao kulturu opčinjensti, razvijenu prvobitno u Holivudu. Holivud je prvi shvatio ono št

Klino T. Kasteli:

Profesionalni dizajner sa sedištem u Milanu i osnivač Castelli Design Milano. Takođe je i gostujući profesor na Politecnico di Milano i autor knjige Transitive Design (1999).  

Stiven Gandl:

Profesor italijanske kulturne istorije na fakultetu Royal Holloway Univerziteta u Londonu. Autor je knjige Between Hollywood and Moscow: The Italian Communists and the Challenge of Mass Culture, 1943–91 (2000).

Godina izdanja: 2007
ISBN: 978-86-7102-271-2
Težina knjige: 435.00
Dimenzije knjige: 21 x 14
Broj strana: 301
Povez: Tvrdi povez
Pismo: latinica
Likovni urednik: Dragana Atanasović
Likovno rešenje korica: Svetlana Volić

Jovana Popović:

Vaš komentar (sva polja su obavezna, vaša e-mail adresa neće biti vidljiva na sajtu)
CAPTCHA Image
Slične teme
Naši partneri
Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu Narodno pozoriste RS Beogradsko dramsko pozorište Bitef teatar Nova iskra Muzej Republike Srpske Akademija umetnosti Muzejsko duštvo Srbije Narodna i univerzitetska biblioteka Republike Srpske