U ovoj knjizi predstavljen je novi pristup umetnosti sviranja klavira, čiji je cilj razvoj fizičkih i muzičkih sposobnosti pijaniste, a namenjena je svima, od posvećenog amatera do vrhunskog profesionalca.
Tagovi:  umetnost, muzika, klavir, tehnika
Samim naslovom knjige Alan Frejzer želi da oda priznanje Henrihu Nojgausu, proslavljenom ruskom pijanisti i pedagogu.
Iako je objavljeno pre više od pedeset godina, Nojgausovo monumentalno delo O umetnosti sviranja na klaviru za mnoge od nas još predstavlja Sveto pismo pijanizma. Namera Alana Frejzera je da knjiga pomogne pijanistima da Nojgausove preporuke uspešnije primene, što se i očitava u objašnjenjima kako da to urade.
Zato on na dinamiku sviranja klavira primenjuje načela kretanja koja važe u Feldenkrajsovom metodu i istočnjačkim borilačkim veštinama. Pošto svaki pijanista predstavlja jedinstven skup usvojenih veština i nerazrešenih problema, sam proces menjanja njegovih navika pomoću zapisanog teksta nije nimalo lak. Međutim, ovde je ukupno ustrojstvo fizičkog kretanja za klavirom izloženo tako razumljivo da svako može da nađe put do jednostavnog i delotvornog rešenja i za one najozloglašenije Gordijeve čvorove u klavirskoj tehnici.
Deo 1 - PRVI PLAN: PIJANISTIČKI PROBLEMI U MUZIČKOM ZANATU
I POČETAK
II OSNOVNI PRINCIPI KRETANJA ZA KLAVIROM
III SNAGA I FUNKCIJA ŠAKE A
IV SNAGA I FUNKCIJA ŠAKE B
V SNAGA I FUNKCIJA ŠAKE C
VI SNAGA I FUNKCIJA ŠAKE D
VII IZNAD ŠAKE - ULOGA RUČNOG ZGLOBA I RUKE U LEGATU
VIII ROTACIJA
IX PRIRODNI OBLIK PRSTIJU
X NEKE STRATEGIJE DODIRA I NJIHOVE KOMBINACIJE
Deo 2 - SREDNJI PLAN: NEKI OPŠTI VIDOVI MUZIČKOG UMEĆA
XI RITAM
XII FRAZIRANJE
XIII ORKESTRACIJA
Deo 3 - ZADNJI PLAN: ISPRIČAJ PRIČU od umeća do umetnosti
XV EMOCIONALNI SADRŽAJ
XVI NEKOLIKO POSLEDNJIH MISLI
APENDIKSI
Bibliografija
Indeks
Vežbe
Alan Frejzer:
Pijanista i pedagog, rođen 1955. godine u Montrealu. Posle studiranja i učenja kod najvećih virtuoza, kao što su Alan Belkin i Loreta Milkman, u prvim profesionalnim usmeravanjima se zaustavio se na razvijanju tehnika i znanja za poboljšanje pokreta prilikom sviranja, a na osnovu promene u pristupu učenju pokreta.
U nameri da sintetiše tri glavne škole sviranja klavira XIX veka, (rusku, francusku i nemačku) devedesetih godina prošlog veka dolazi u tadašnju Jugoslaviju, gde provodi gotovo čitavu deceniju radeći sa Kemalom Gekićem. Svoje profesionalno usavršavanje i istraživanje nastavio je u Kini, na čuvenom Vuhan muzičkom konzervatorijumu.
Masterklasove i predavanja iz Feldenkrajsovog metoda održava na univerzitetima širom sveta, među kojima su i Kembridž, Univerzitet u Kolonju, Dortmundu, Hamu, Baltimoru, Wuhan konzervatorijumu…
Dobitnik je mnogih priznanja, a studenti koje priprema za takmičenja osvajaju najprestižnije nagrade. Feldenkrajsov metod i klavir predaje na Muzičkoj akademiji u Novom Sadu. Bogate plodove dugogodišnjeg kroskulturnog i pijanističkog iskustva, Alan Frejzer je pretočio u pisanu reč, darujući nam tako deo svoje životne posvećenosti umetnosti sviranja klavira i praktične vežbe za napredovanje.
ISBN: 978-86-7102-403-7
Težina knjige: 811.00
Dimenzije knjige: 17 x 24
Broj strana: 399
Povez: Tvrdi povez sa omotnicom
Pismo: latinica
Likovni urednik: Svetlana Volic
Likovno rešenje korica: Svetlana Volic
wh0cd155098 <a href=http://buysuhagra.reisen/>suhagra without prescription</a> <a href=http://buy-adalat.store/>buy adalat</a> <a href=http://baclofen.reisen/>baclofen</a>
Branislava Babić: