Objavljena
PEDAGOGIJA AUTONOMIJE
Paulo Freire
Prevela sa portugalskog Branislava Gonthier Pešić


Predavanje treba da počiva na dijalogu između profesora i učenika, u kojem profesor ima isto toliko da nauči od učenika, koliko i ovaj od njega. Ako je ugasio svoju žeđ za novim saznanjima i uspavao svoju radoznalost, profesor neće moći učeniku da otkrije ništa novo, a ovaj će samo ponavljati ono što mu je učitelj rekao.

Knjižarska cena 880 RSD
Cena 704 RSD

Tagovi:

Osnovna ideja knjige je da obrazovanje nije jednosmerno prenošenje znanja, već proces oličen u odnosu profesora i učenika u kojem obučavani dobija mogućnost da se konstituiše kao ličnost, a ne samo da zapamti ponuđeni sadržaj kako bi ga kasnije reprodukovao. Zato Freire smatra da predavanje treba da počiva na dijalogu između profesora i učenika, u kojem profesor ima isto toliko da nauči od učenika, koliko i ovaj od njega. Ako je ugasio svoju žeđ za novim saznanjima i uspavao svoju radoznalost, profesor neće moći učeniku da otkrije ništa novo, a ovaj će samo ponavljati ono što mu je učitelj rekao. Jer, kao što kaže Pijaže, naučiti, znači razumeti. A razumeti znači na nov način organizovati svoju viziju sveta, restrukturirati postojeće znanje, tako da se problem sagleda u novom svetlu, što može dovesti do pronalaženja rešenja. 

Uvod

1. Nema podučavanja bez učenja

1.1. Podučavnje zahteva metodološku strogost
1.2. Podučavanje zahteva istraživanje
1.3. Podučavanje zahteva poštovanje postojećih znanja učenika
1.4. Podučavanje zahteva kritički duh
1.5. Podučavanje zahteva estetiku i etiku
1.6. Podučavanje zahteva objašnjavanje pojmova primerima
1.7. Podučavanje zahteva preuzimanje rizika, prihvatanje novina i odbacivanje svakog oblika diskriminacije
1.8. Podučavanje zahteva kritičko preispitivanje prakse
1.9. Podučavanje zahteva priznavanje i prihvatanje kulturnog identiteta

2. Podučavanje nije puko prenošenje znanja

2.1. Podučavanje zahteva svest o nedovršenosti
2.2. Podučavanje zahteva svest o uslovljenosti ljudskog bića
2.3. Podučavanje zahteva poštovanje autonomije onoga koji uči
2.4. Podučavanje zahteva zdrav razum
2.5. Podučavanje zahteva skromnost, toleranciju i borbu za odbranu prava nastavnika
2.6. Podučavanje zahteva razumevanje realnosti
2.7. Podučavanje zahteva radost i nadu
2.8. Podučavanje zahteva ubeđenje da je promena moguća
2.9. Podučavanje zahteva radoznalost

3. Podučavanje je ljudska specifičnost

3.1. Podučavanje zahteva sigurnost, profesionalnu kompetentnost i velikodušnost
3.2. Podučavanje zahteva angažovanje
3.3. Podučavanje zahteva svest o tome da je obrazovanje oblik uticaja na svet
3.4. Podučavanje zahteva slobodu i autoritet
3.5. Podučavanje zahteva svesno donošenje odluka
3.6. Podučavanje zahteva sposobnost da se sluša
3.7. Podučavanje zahteva prihvatanje ideološke prirode obrazovanja
3.8. Podučavanje zahteva otvorenost za dijalog
3.9. Podučavanje zahteva dobronamernost prema učenicima

Bibliografija

Paulo Freire:

Paulo Freire (1921-1997), brazilski pedagog, teoretičar i filozof obrazovanja, u svetu je posebno poznat po svom radu i angažovanju u opismenjavanju žitelja brazilskih sela. Međutim, njegovo pedagoško delo, inspirisano Marksovim istorijskim materijalizmom, prevazilazi oblast obrazovanja i postaje sredstvo za emancipaciju potčinjene klase od ekonomske i ljudske eksploatecije, pružajući mogućnost za promenu društvenih odnosa. Freire podrobno opisuje svoje revolucionarne ideje u prethodnim knjigama: Kulturna akcija za slobodu (Cultural action for freedom, 1970) i Pedagogija potlačenih (Pedagogy of the opressed, 1972). Celokupan angažman za obrazovanje nepismenih u Brazilu, a potom i u celom svetu, kao i filozofija ovog autora, počivaju na Marksovoj filozofiji o čoveku kao svesnoj autonomnoj ličnosti koja bira i menja svet u kome živi. Zato je za Freirea autonomija pojedinca osnovni cilj obrazovne prakse. Autonomija je, tako, preduslov za demokratiju, budući da ona omogućuje pojedincu, kao što kaže poznati švajcarski razvojni psiholog Žan Pijaže, da živi po pravilima koja je svesno odabrao, uz poštovanje članova svoje zajednice, razmenu i saradnju s njima. Autonomija je, onda, sposobnost pojedinca da slobodno odlučuje o svojoj sudbini i postane subjekat i samostalno upravlja svojim životom. Kooperacija i dijalog postaju tada istinski mogući samo između slobodnih, autonomnih ličnosti. 

Godina izdanja: 2017
ISBN: 978-86-7102-556-0
Težina knjige: 256.00
Dimenzije knjige: 21 x 14
Broj strana: 114
Povez: tvrdi povez
Pismo: latinica
Likovno rešenje korica: Milena Lakićević
Datum: 11.12.2017.

Datum: 14.11.2017.

Datum: 20.10.2017.

Datum: 18.10.2017.

Datum: 15.10.2017.

Datum: 29.09.2017.

Datum: 22.09.2017.

Datum: 08.09.2017.
Želimo predraÄun radi porudžbine knjige "Pedagogija autonomije" (komada 1). NaruÄilac: Srednja struÄna Å¡kola "Branko RadiÄeviÄ" Adresa: Partizanska bb, 22400 Ruma PIB: 101341266 Pozdrav
Datum: 08.09.2017.

Datum: 06.09.2017.

Branislava Gonthier Pešić:

Vaš komentar (sva polja su obavezna, vaša e-mail adresa neće biti vidljiva na sajtu)
CAPTCHA Image
Slične teme
Naši partneri
Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu Narodno pozoriste RS Beogradsko dramsko pozorište Bitef teatar Nova iskra Muzej Republike Srpske Akademija umetnosti Muzejsko duštvo Srbije Narodna i univerzitetska biblioteka Republike Srpske