Pregledna studija o teorijskim osnovama, idejama i gledištima zastupljenim u renesansi, počev od Albertija, Da Vinčija, Dolčea, Vazarija, sve do Lomaca i Cukarija.
Tagovi:  umetnost, Istorija umetnosti, italija, studija, renesansa, XVI vek, ideje, umetnička teorija
Studija Umetnička teorija u Italiji 1450–1600 produbljuje znanje o italijanskoj renesansi tako što se ne bavi isključivo umetničkim delima, već idejama i teorijama koje su uticale na umetničku produkciju tokom XV i XVI veka.
Autor prati na koji su način teoretičari, često i sami umetnici, rešavali pitanje porekla umetničkog stvaranja i njegovog odnosa prema stvarnosti počev od Albertija, preko Leonarda da Vinčija, Mikelanđela, Frančeska Donija, Lodovika Dolčea, Đorđa Vazarija, do Đampaola Lomaca i Federika Cukarija.
Blant ne istražuje samo renesansnu umetničku teoriju već sa bavi i društvenim statusom umetnika, odnosno borbom slikara i skulptora da se uzdignu iznad statusa zanatlija i zadobiju veći društveni ugled. Budući da je baš u renesansi postavljen temelj svakog potonjeg razumevanja prirode i porekla umetničkog stvaranja i društvenog statusa i uloge umetnika, ova knjiga predstavlja nezaobilazno štivo ne samo za znalce već i za sve ljubitelje umetnosti.
Predgovor
1. Alberti
2. Leonardo
3. Kolona, Filarete, Savonarola
4. Društveni položaj umetnika
5. Mikelanđelo
6. Manje poznati autori visoke renesanse
7. Vazari
8. Tridentski sabor i religiozna umetnost
9. Pozni maniristi
Bibliografija
Saša Brajović: Entoni Blant i renesansna umetnička teorija
Indeks
Entoni Blant:
Neverovatna životna priča Entonija Blanta (1907-1983), istoričara umetnosti i dvostrukog špijuna, poslužila je kao motiv za nekoliko knjiga. Rodio se u Bornmutu, u Hempširu. Detinjstvo je proveo u Parizu gde je razvio trajno poštovanje i ljubav za francusku umetnost i arhitekturu kojom će se kasnije prevashodno baviti.
Tokom izuzetno bogate i plodne karijere predavao je na univerzitetima u Kembridžu i Londonu, bio direktor čuvenog Kortold instituta i nadzornik zbirke slika engleske kraljice. Napisao je veliki broj radova među kojima se ističu The Art and Architecture in France: 1500–1700 (1954), Nicolas Poussin (1967), Neapolitan Baroque and Rococo Architecture (1975).
Pošto su krajem sedamdesetih otkrivene i obelodanjene njegove špijunske aktivnosti u KGB, poslednju deceniju svog života proveo je osramoćen i lišen svih počasti i titula kojima je ranije bio obasipan.
ISBN: 86-7102-128-9
Težina knjige: 326.00
Dimenzije knjige: 14,5 x 21
Broj strana: 179
Povez: Tvrdi povez s omotnicom
Pismo: latinica
Likovni urednik: Dragana Atanasović
Likovno rešenje korica: Dragana Atanasović
Angelina Milosavljević-Ault: