Pored već tradicionalne uloge laboratorije pokretnih slika, kratka forma u okviru filmskog stvaralaštva dobija sve značajnije mesto. Autor studije polazi, štaviše, od stanovišta da dokumentarnom, animiranom i kratkom igranom filmu pripada centralna pozicija u ovoj oblasti.
Tagovi:  umetnost, poljska, film
Fascinantan i neponovljiv spoj forme i sadržaja, prisutan u umetnosti kratkog filma, za Hendrikovskog je ključ razumevanja njene suštine i karaktera. Knjigu odlikuje zrela, dovitljiva koncepcija u čijim okvirima ima mesta za sve nabrojane vrste filma, koje koegzistiraju i zajedno stvaraju estetski kvalitet višeg reda.
Autor je pružio iscrpne analize i interpretacije izabranih primera umetnosti kratkog filma, poljskih i inostranih, danas klasičnih filmova Romana Polanskog, Orsona Velsa, Sergeja Paradžanova, Džima Džarmuša, Marcela Lozinjskog, i drugih.
Marek Hendrikovski:
Predaje istoriju i teoriju filma i šef je Katedre za film i televiziju na Univerzitetu Adama Mickjeviča u Poznanju.
Objavio je više naslova među kojima se ističu: Reč u filmu. Istorija – teorija – interpretacija (1982), Autor kao problem poetike filma (1988), Istorija filmskog Oskara (1988) i Autor u filmu (1991). Takođe je autor poglavlja Države promena u Centralnoistočnoj Evropi 1945–1995 (Changing States in East Central Europe) u uglednojOksfordskoj istoriji svetskog filma (The Oxford History of World Cinema, 1996).
ISBN: 86-7102-105-X
Težina knjige: 277.00
Dimenzije knjige: 14,5 x 21
Broj strana: 133
Povez: Tvrdi povez s omotnicom
Pismo: latinica
Likovni urednik: Dragana Atanasović
Likovno rešenje korica: Dragana Atanasović
Vesna Marinković: