0
0Clio0 0
   pretraga    0
home facebook twitter
 
2014  jul
  januar
2013  jul
  jun
  maj
  april
  mart
  februar
  januar
2012  decembar
  novembar
  oktobar
  septembar
  avgust
  jun
  maj
  april
  mart
  februar
2011  decembar
  novembar
  oktobar
  septembar
  jul
  jun
  maj
  april
  mart
  januar
2010  decembar
  novembar
  oktobar
  septembar
  jun
  maj
  februar
2009  april
  mart
  februar
2008  decembar
  novembar
  oktobar
  septembar
  maj
  april
  mart
2007  novembar
  oktobar
  maj
  april
  februar
2006  oktobar
  septembar
  maj
  april
2005  oktobar
DOGADJAJI
Beograd, Muzej Narodnog pozorišta, Dositejeva 2, 15.6.2011.
Predstavljena knjiga ZAPISI IZ MOTELA

U okviru ciklusa Zoran Paunović predstavlja 15. juna u Muzeju Narodnog pozorišta, predstavljena je knjiga Sema Šeparda “Zapisi iz motela”.
”Zapisi iz motela” su subjektivna slika sveta Sema Šeparda i u njihovom središtu je stalno prisutna tema usamljenosti pojedinca naspram nepreglednih američkih pejzaža. Likovi dolaze u motele i odlaze iz njih u potrazi za izgubljenim životom i snovima. Ovo je jedno od Šepardovih manje poznatih dela, ali svakako pripada krugu njegovih najsnažnijih i najprovokativnijh tekstova. Delovi ove knjige čine osnovu njegovog pozorišnog dela “Predrasude”, kao i filma “Pariz, Teksas”, koji je režirao Vim Venders.
Urednik edicije “Klepsidra” Zoran Paunović ocenio je da je Šepardov umetnički pristup svetu mnogostruk, kao što je “mnogostruka i njegova umetnička ličnost”.
- On ljubomorno čuva svoju ulogu “marginalca”, ali i svoju slobodu o kojoj uostalom piše u ovoj knjizi koja je karakteristični drumski roman, roman potrage ne toliko za nekom konačnom destinacijom, nego za nekim ciljem koji se ogleda, pre svega, u samospoznaji – rekao je on. 
Prema mišljenju književnice Ljubice Arsić, Sem Šepard nas u “Zapisima iz motela” vodi kroz “neku vrstu svog, da tako kažemo, putujućeg dnevnika”.
- Ali, to nije samo dnevnik koji se bavi raznim zabitima i motelima, već je to dnevnik koji govori o glumi kao načinu da se izazove jaka i prava emocija – primetila je gospođa Arsić.  
Reditelj Nebojša Bradić je naglasio da taj svet i to putovanje na koje nas Šepard poziva u ovoj knjizi “svakako predstavljaju put ka unutra”.
- On ne menja svet više na onaj način kao nekad, kada je mislio da umetnost može da ga promeni, ali utiče na tu malu promenu sebe, na tu duboku analizu koju svako od nas ima – kazao je Bradić.
Šepard, rođen 5. novembra 1943. godine, je američki dramatičar, glumac, televizijski i filmski režiser. Poznat je kao autor nekoliko kratkih priča, eseja, memoara te kao dobitnik Pulicerove nagrade za dramu kojom je 1979. godine ovenčan za tekst “Buried Child”.
Široj publici je najpoznatiji po tumačenju pilota Čaka Jegera u filmu “Put u kosmos”(1983).
Ugled pozorišnog pisca Šepard je izgradio nizom jednočinki koje su izvođene u malim avangardnim pozorištima u Americi. Godine 1986. izabran je u članstvo Američke akademije za umetnost i književnost.


   

arhiva dogadjaja

U PRETPLATI
POLIS
SRBI 1903-1914 - I TOM: Intelektualna istorija
SRBI 1903-1914 - I TOM: Intelektualna istorija
 
MULTIMEDIA
Lev Manovič
JEZIK NOVIH MEDIJA
JEZIK NOVIH MEDIJA
 
knjige u pretplati
e-KNJIGA
Korpa

 
knjiga: 0
dinara: 0,00
• newsletter
• forum
blog
press
login
username
password
Registracija
NAJČITANIJE
1 Marko Mitrović
KAKO RESTRUKTURIRATI KOMPANIJU - Principi i primeri
2 Daron Asemoglu, Džejms Robinson
ZAŠTO NARODI PROPADAJU
3 DESTINACIJA KAO BREND
4 Džon T. Kasiopo, Vilijam Patrik
USAMLJENOST
5 NOVA MUZEJSKA TEORIJA I PRAKSA
beletristika evropa film hrišćanstvo hronika istorija italija kritika kultura likovi likovna marketing menadžment multimedia muzika politika pozorište privatni psihologija roman savremena sociologija teorija umetnost vizuelna život
jubilej
PARTNERI
Srpsko narodno pozoriste u Novom Sadu Narodno pozoriste RS
Beogradsko dramsko pozoriste Bitef teatar
Nova iskra Muzej Republike Srpske
Akademija umetnosti, Beograd Muzejsko dutvo Srbije