{"id":1723,"kategorija_id":7,"parent_id":null,"naslov":"ESTETIKA PRAZNINE","sadrzaj":"<p>Studija o estetici umetni\u010dkih formi tipi\u010dnih za daleki istok - haiku, \u010dajna ceremonija, ikebana, u kojoj je pojam praznine zastupljen kao kohezivno iskustvo koje bitno odre\u0111uje estetiku ovih umetnosti.<\/p>","dugacki_sadrzaj":"I IZVORI<br\/>\r\n1. Praznina u taoizmu<br\/>\r\n2. Praznina u budizmu<br\/>\r\nII FORME<br\/>\r\n1. Praznina u ?anoju<br\/>\r\n2. Praznina u sumije slikarstvu<br\/>\r\n3. Praznina u haiku poeziji<br\/>\r\n4. Praznina u ikebani<br\/>\r\n5. Praznina u karesansuiju<br\/>\r\n6. Praznina u no teatru<br\/>","tezina":315,"cena":1210,"cena_tvrdi":0,"tvrdi_povez":0,"je_aktivan":1,"je_na_stanju":1,"lager":100,"prodato":2,"seo_tagovi":"ESTETIKA PRAZNINE","seo_opis":"<p>Studija o estetici umetni\u010dkih formi tipi\u010dnih za daleki istok - haiku, \u010dajna ceremonija, ikebana, u kojoj je pojam praznine zastupljen kao kohezivno iskustvo koje bitno odre\u0111uje estetiku ovih umetnosti.<\/p>","created_at":"2022-07-03T19:21:26.000000Z","updated_at":"2024-10-04T01:00:02.000000Z","deleted_at":null,"main_image_id":-1,"je_snimljen":1,"broj_strana":"163","isbn":"978-86-7102-265-1","pismo":"latinica","format":"14,5 x 21","povez":"Tvrdi povez sa omotnicom","je_u_pretplati":0,"akcije":"{\"auth\": {\"akcije\": [{\"id\": 17, \"cena\": 0, \"opis\": \"\", \"naziv\": \"30% Popusta za ulogovane korisnike\", \"mesa_se\": 1, \"sadrzaj\": \"\", \"datum_do\": \"9999-12-31 00:00:00\", \"datum_od\": \"2022-01-01 00:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2022-09-02T14:46:32.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2024-01-26T09:30:02.000000Z\", \"je_naslovna\": 0, \"za_kolicinu\": 0, \"akcija_tip_id\": 1, \"popust_procenat\": 30, \"je_akcije_stranica\": 0, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 0, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 0, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2022-09-02 16:47:03\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2024-01-26 10:30:02\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 1}, {\"id\": 7, \"cena\": 2999, \"opis\": null, \"naziv\": \"Koli\u010dinski popust za 3 i vi\u0161e prim.\", \"mesa_se\": 1, \"sadrzaj\": \"<p>Popust se dodeljuje na koli\u010dinu. <\/p>\", \"datum_do\": \"9999-01-01 00:00:00\", \"datum_od\": \"2022-01-01 00:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2021-08-30T16:58:42.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2024-05-25T14:00:03.000000Z\", \"je_naslovna\": 0, \"za_kolicinu\": 3, \"akcija_tip_id\": 2, \"popust_procenat\": 10, \"je_akcije_stranica\": 0, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 0, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 0, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2022-03-29 14:08:03\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2024-05-25 16:00:03\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}], \"uslovi\": {\"auth\": true}, \"cena_popust\": 847}, \"guest\": {\"akcije\": [{\"id\": 16, \"cena\": 0, \"opis\": \"\", \"naziv\": \"20% Popusta za online kupovinu\", \"mesa_se\": 1, \"sadrzaj\": \"\", \"datum_do\": \"9999-12-31 00:00:00\", \"datum_od\": \"2022-01-01 00:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2022-09-01T14:30:57.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2024-01-26T09:30:02.000000Z\", \"je_naslovna\": 0, \"za_kolicinu\": 0, \"akcija_tip_id\": 1, \"popust_procenat\": 20, \"je_akcije_stranica\": 0, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 0, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 0, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2022-09-01 16:31:04\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2024-01-26 10:30:02\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}, {\"id\": 7, \"cena\": 2999, \"opis\": null, \"naziv\": \"Koli\u010dinski popust za 3 i vi\u0161e prim.\", \"mesa_se\": 1, \"sadrzaj\": \"<p>Popust se dodeljuje na koli\u010dinu. <\/p>\", \"datum_do\": \"9999-01-01 00:00:00\", \"datum_od\": \"2022-01-01 00:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2021-08-30T16:58:42.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2024-05-25T14:00:03.000000Z\", \"je_naslovna\": 0, \"za_kolicinu\": 3, \"akcija_tip_id\": 2, \"popust_procenat\": 10, \"je_akcije_stranica\": 0, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 0, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 0, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2022-03-29 14:08:03\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2024-05-25 16:00:03\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}], \"uslovi\": {\"auth\": false}, \"cena_popust\": 968}}","cena_popust":847,"o_knjizi":"<p>\u010cajna ceremonija - \u0107anoju (<em>chanoyu<\/em>), slikarstvo tušem - sumije, poetska forma haiku, umetnost raspore\u0111ivanja cve\u0107a - ikebana, vrtovi „suvog pejza\u017ea” - karesansui i no teatar, obra\u0111eni su u ovoj studiji kao veoma o\u010digledni primeri umetnosti u kojima je praznina prisutna i delotvorna posredstvom stvarala\u010dkog \u010dina i \u010dulnih formi, odnosno realizuje se kao proces i kao „estetski objekat”.<\/p>\r\n<p>Autor naglašava da mu namera nije bila da se pozove na neku estetsku teoriju koja bi prazninu shvatila kao princip ili objekat analize, nego da skrene pa\u017enju na niz iskustava praznine i, naro\u010dito, na \u010dinjenicu da se ona mogu dosti\u0107i samo praksom meditacije, pomo\u0107u koje se praznina preobra\u017eava od pukog koncepta u produktivnu energiju.<\/p>\r\n<p><em>\"Paskvaloto u ovom nadasve neobi\u010dnom i inspirativnom štivu prou\u010dava pojam, princip i estetsko u praznini, zasnivaju\u0107i prou\u010davanje na umetnosti i meditaciji u kulturama Istoka. Tako autor analizira izvor, iskustva, i prakse praznine u taoizmu, prazninu u budisti\u010dkom kanonu, prazninu u zenu, baš kao i prazninu u \u0107anoju, umetnosti pijenja \u010daja, prazninu u sumije slikarstvu, haiku poeziji, ikebani, karesansuiju (japanskom vrtu) i prazninu u no tetaru. <\/em><\/p>\r\n<p><em>Prou\u010davaju\u0107i prazninu u svim ovim aspektima, Paskvaloto analizira fenomen praznine koja u svim ovim slu\u010dajevima nije samo fizi\u010dka i estetska, ve\u0107 i moralna i mentalna. Praznina je, po Paskvalotu, dodatna prilika za meditaciju, koja se krije u gestovima u\u010ditelja, igri svetlih i tamnih tonova u isto\u010dnja\u010dkom slikarstvu, zvucima iz \u010dajnika, kontaktu sa posudom za \u010daj. Paskvaloto nam ukazuje da je praznina na Istoku \u010desta i mogu\u0107a i zato što su pisanje i slikarstvo uvek bili povezane tehnike, u tehni\u010dkom i semanti\u010dkom smislu.<\/em><\/p>\r\n<p><em> U svetu koji je prepunjen utiscima, kakofonijom, informacijama, frustracijma, evo knjige koja nas vra\u0107a suštinama isto\u010dnja\u010dke kulture i misli, kojoj se Zapad sada, sve \u010deš\u0107e, obra\u0107a i vra\u0107a. Paskvaloto ukazuje da \"<strong>vrhunska umetnost nastaje tamo gde se praznina uvodi u samo srce punog, tamo gde duh-dah mo\u017ee slobodno da kru\u017e<\/strong>i\"<\/em>.<\/p>\r\n<p>Sanja Domazet <\/p>\r\n<p>16.09.07 Danas <\/p>","preveo":"Prevela sa italijanskog Tina Peri\u0107","priredio":"","search_text":"ESTETIKA PRAZNINE Cajna ceremonija canoju chanoyu slikarstvo tusem sumije poetska forma haiku umetnost rasporedjivanja cveca ikebana vrtovi suvog pejzaza karesansui i no teatar obradjeni su u ovoj studiji kao veoma ocigledni primeri umetnosti u kojima je praznina prisutna i delotvorna posredstvom stvaralackog cina i culnih formi odnosno realizuje se kao proces i kao estetski objekat Autor naglasava da mu namera nije bila da se pozove na neku estetsku teoriju koja bi prazninu shvatila kao princip ili objekat analize nego da skrene paznju na niz iskustava praznine i narocito na cinjenicu da se ona mogu dostici samo praksom meditacije pomocu koje se praznina preobrazava od pukog koncepta u produktivnu energiju Paskvaloto u ovom nadasve neobicnom i inspirativnom stivu proucava pojam princip i estetsko u praznini zasnivajuci proucavanje na umetnosti i meditaciji u kulturama Istoka Tako autor analizira izvor iskustva i prakse praznine u taoizmu prazninu u budistickom kanonu prazninu u zenu bas kao i prazninu u canoju umetnosti pijenja caja prazninu u sumije slikarstvu haiku poeziji ikebani karesansuiju japanskom vrtu i prazninu u no tetaru Proucavajuci prazninu u svim ovim aspektima Paskvaloto analizira fenomen praznine koja u svim ovim slucajevima nije samo fizicka i estetska vec i moralna i mentalna Praznina je po Paskvalotu dodatna prilika za meditaciju koja se krije u gestovima ucitelja igri svetlih i tamnih tonova u istocnjackom slikarstvu zvucima iz cajnika kontaktu sa posudom za caj Paskvaloto nam ukazuje da je praznina na Istoku cesta i moguca i zato sto su pisanje i slikarstvo uvek bili povezane tehnike u tehnickom i semantickom smislu U svetu koji je prepunjen utiscima kakofonijom informacijama frustracijma evo knjige koja nas vraca sustinama istocnjacke kulture i misli kojoj se Zapad sada sve cesce obraca i vraca Paskvaloto ukazuje da vrhunska umetnost nastaje tamo gde se praznina uvodi u samo srce punog tamo gde duh dah moze slobodno da kruzi Sanja Domazet 16 09 07 Danas Studija o estetici umetnickih formi tipicnih za daleki istok haiku cajna ceremonija ikebana u kojoj je pojam praznine zastupljen kao kohezivno iskustvo koje bitno odredjuje estetiku ovih umetnosti Djandjordjo Paskvaloto","datum_objave":"2007-09-01","kategorija":{"id":7,"naziv":"Ars","je_aktivan":1,"created_at":"2021-08-30T16:58:40.000000Z","updated_at":"2022-12-21T15:01:38.000000Z","deleted_at":null,"opis":"Projekat ARS sa\u010dinjen je od \u0161est biblioteka: Theoria, Musica, Figura, Aplicata, Cinema\r\n i Scena. Koncipiran je kao sistematsko tra\u017eenje odgovora na mnoge nedoumice u prosu\u0111ivanju\r\n rezultata umetni\u010dke prakse. Jedan od temeljnih zadataka svih ovih edicija jeste da daju\r\n teorijski, kriti\u010dki i istorijski uvid u stvarala\u010dku praksu likovnih, muzi\u010dkih, pozori\u0161nih,\r\n flmskih kao i primenjenih umetnika.","image_id":-1,"naziv2":"Umetnost"},"autori":[{"id":1719,"ime":"\u0110an\u0111or\u0111o Paskvaloto","je_aktivan":1,"created_at":"2022-06-16T12:32:37.000000Z","updated_at":null,"deleted_at":null,"opis":"<p>Profesor estetike na Univerzitetu u Padovi. Spada me\u0111u zna\u010dajne poznavaoce zena, a bavio se budizmom, asketizmom i orijentom. Cilj njegovog istra\u017eiva\u010dkog rada u okvirima komparativne filozofije jeste da uspostavi \u010dvrš\u0107e veze izme\u0111u isto\u010dne i zapadne misli. Jedan je od osniva\u010da centra za prou\u010davanje budisti\u010dke kulture <em>Maitreya<\/em> u Veneciji.<\/p>\r\n<p>Autor je nekoliko nau\u010dnih studija, me\u0111u kojima se isti\u010du <em>East and West - Identity and intercultural dialogue<\/em> (2003) i <em>The buddhismo<\/em> (2003). <\/p>","pivot":{"proizvod_id":1723,"autor_id":1719}}],"aktivne_akcije":[{"id":16,"naziv":"20% Popusta za online kupovinu","opis":"","datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-12-31 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":20,"za_kolicinu":0,"cena":0,"akcija_tip_id":1,"created_at":"2022-09-01T14:30:57.000000Z","updated_at":"2024-01-26T09:30:02.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-09-01 16:31:04","deamon_obradio_osvezavanje":"2024-01-26 10:30:02","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":1723,"akcija_id":16}},{"id":17,"naziv":"30% Popusta za ulogovane korisnike","opis":"","datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-12-31 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":30,"za_kolicinu":0,"cena":0,"akcija_tip_id":1,"created_at":"2022-09-02T14:46:32.000000Z","updated_at":"2024-01-26T09:30:02.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-09-02 16:47:03","deamon_obradio_osvezavanje":"2024-01-26 10:30:02","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":1,"pivot":{"proizvod_id":1723,"akcija_id":17}},{"id":7,"naziv":"Koli\u010dinski popust za 3 i vi\u0161e prim.","opis":null,"datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-01-01 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":10,"za_kolicinu":3,"cena":2999,"akcija_tip_id":2,"created_at":"2021-08-30T16:58:42.000000Z","updated_at":"2024-05-25T14:00:03.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"<p>Popust se dodeljuje na koli\u010dinu. <\/p>","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-03-29 14:08:03","deamon_obradio_osvezavanje":"2024-05-25 16:00:03","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":1723,"akcija_id":7}}],"media":[{"id":314,"model_type":"App\\Models\\Proizvod","model_id":1723,"uuid":"aaaeea07-5e7b-468f-9a1c-57ea9352eb29","collection_name":"slike","name":"11534","file_name":"11534.jpg","mime_type":"image\/jpeg","disk":"public","conversions_disk":"public","size":158670,"manipulations":[],"custom_properties":[],"generated_conversions":{"proizvod_slika":true,"proizvod_glavna_slika":true},"responsive_images":[],"order_column":299,"created_at":"2022-07-04T09:09:30.000000Z","updated_at":"2022-07-04T09:14:07.000000Z","original_url":"https:\/\/clio.rs\/storage\/media\/314\/11534.jpg","preview_url":""}]}
Kao prva detaljna i sveobuhvatna analiza vizuelne estetike novih medija, ova knjiga postavlja nove medije unutar istorije vizuelne kulture, ukazujući na veze i različitosti između novih i starih medija.
Nalazeći poreklo estetike novih medija u slikarstvu, fotografiji, filmu i televiziji, Manovič razmatra pitanja digitalnog stvaranja slika, interfejsa čoveka i računara, hipermedija, računarskih igrica, komponovanja, animacije, teleprisustva i virtuelnih svetova. Pri tom, on se eklektički i vispreno poziva na teoriju filma, teoriju književnosti i društvenu teoriju.
Podjednako je značajno to što se on poziva na sopstveno radno iskustvo sa tehnologijama novih medija i računarskom naukom da bi iskazao osnovne principe koji čine razliku između novih i starih medija. U toj analizi on daje detaljna objašnjenja određenih pojava u umetnosti i popularnoj kulturi.
Jedinstvena po svojoj dubini i obuhvatu, ova knjiga nije zanimljiva samo za univerzitetske radnike, već i za umetnike i dizajnere koji žele bolje da razumeju istoriju i teoriju onoga čime se bave.
Lev Manovič je profesor u Fakultetskom centru Univerziteta grada Njujorka, (The Graduate Center, City University of New York). Predavao je niz godina na Odeljenju za vizuelne umetnosti Univerziteta u San Dijegu (UCSD) gde je od 1996. do 2012. godine vodio nastavu iz digitalne umetnosti, nove teorije medija i digitalnih humanističkih nauka.
Njegova knjiga The Language of New Media (2001), koja uskoro izlazi u prevodu Aleksandra Luja Todorovića na srpski jezik, smatra se najiscrpnijom istorijom medija posle MakLuanove.
Rođen je u Moskvi, gde je studirao slikarstvo, arhitekturu i računarsko programiranje. Jedan od vodećih teoretičara novih medija. Od 1981. živi u Njujorku gde je magistrirao na studijama eksperimentalne psihologije. Osnivač je i direktor centra za softverske studije (Software Studies Initiative).
Predgovor
Prolog: Vertovljev skup podataka
Zahvalnica
UVOD Lična hronologija Teorija sadašnjosti Mapiranje novih medija: metoda mapiranja novih medija-organizacija Izrazi: jezik, stvar, predstavljanje
1. ŠTA SU NOVI MEDIJI Kako mediji postaju novi Principi novih medija Numerička predstava Modularnost Automatizacija Promenljivost Transkodovanje Šta novi mediji nisu Film kao novi medij Mit digitalnog Mit interaktivnosti
2. INTERFEJS Jezik kulturnih interfejsa Kulturni interfejsi Štampana reč Film IČR: Predstava naspram kontrole Ekran i korisnik Genealogija ekrana Ekran i telo Predstava nasuprot simulaciji
3. OPERACIJE Meniji, filteri, dodaci Logika izbora „Postmodernizam“ i fotošop Od stvari do signala Komponovanje Od tokova slika do modularnih medija Otpor montaži Arheologija komponovanja: kinematografija Arheologija komponovanja: video Digitalno komponovanje Komponovanje i nove vrste montaže Delovanje na daljinu Predstavljanje naspram komunikacije Teleprisustvo: iluzija naspram akcije Slike instrumenti Telekomunikacija Razdaljina i aura
4. ILUZIJE Sinteti?ki realizam i njegova nezadovoljstva Tehnologija i stil na filmu Tehnologija i stil u računarskoj animaciji Ikone mimezisa Sintetička slika i njen predmet Žorž Melijes, otac ra?unarske grafike Park iz doba jure i socijalistički realizam Iluzija, narativ i interaktivnost
5. OBLICI Baza podataka Logika baze podataka Podaci i algoritmi Baza podataka i narativ Paradigma i sintagma Kompleks baze podataka Fim kao baza podatak: Grinavej i Vertov Prostor krstarenja Kob i Mist Računarski prostor Poetike krstarenja Putnik i istraživač Kino oko i simulatori IV i Mesto
6. ŠTA JE FILM? Digitalni film i istorija pokretnih slika Film, umetnost oznake Kratka arheologija pokretnih slika Od animacije do filma Ponovo određeni film Od kino oka do kino četkice Novi jezik filma Kinematski i grafički: kinogratografija Nova temporalnost: petlja kao narativno sredstvo Prostorna montaža i makrofilm Film kao prostor informacija Film kao kod
O knjizi
Sadržaj
O autoru
Podaci
Komentari
Povodom knjige
Kao prva detaljna i sveobuhvatna analiza vizuelne estetike novih medija, ova knjiga postavlja nove medije unutar istorije vizuelne kulture, ukazujući na veze i različitosti između novih i starih medija.
Nalazeći poreklo estetike novih medija u slikarstvu, fotografiji, filmu i televiziji, Manovič razmatra pitanja digitalnog stvaranja slika, interfejsa čoveka i računara, hipermedija, računarskih igrica, komponovanja, animacije, teleprisustva i virtuelnih svetova. Pri tom, on se eklektički i vispreno poziva na teoriju filma, teoriju književnosti i društvenu teoriju.
Podjednako je značajno to što se on poziva na sopstveno radno iskustvo sa tehnologijama novih medija i računarskom naukom da bi iskazao osnovne principe koji čine razliku između novih i starih medija. U toj analizi on daje detaljna objašnjenja određenih pojava u umetnosti i popularnoj kulturi.
Jedinstvena po svojoj dubini i obuhvatu, ova knjiga nije zanimljiva samo za univerzitetske radnike, već i za umetnike i dizajnere koji žele bolje da razumeju istoriju i teoriju onoga čime se bave.
Selfi interfejsa, prikaz knjige Jezik novih medija, Vesna Kopicl
Lev Manovič
Lev Manovič je profesor u Fakultetskom centru Univerziteta grada Njujorka, (The Graduate Center, City University of New York). Predavao je niz godina na Odeljenju za vizuelne umetnosti Univerziteta u San Dijegu (UCSD) gde je od 1996. do 2012. godine vodio nastavu iz digitalne umetnosti, nove teorije medija i digitalnih humanističkih nauka.
Njegova knjiga The Language of New Media (2001), koja uskoro izlazi u prevodu Aleksandra Luja Todorovića na srpski jezik, smatra se najiscrpnijom istorijom medija posle MakLuanove.
Rođen je u Moskvi, gde je studirao slikarstvo, arhitekturu i računarsko programiranje. Jedan od vodećih teoretičara novih medija. Od 1981. živi u Njujorku gde je magistrirao na studijama eksperimentalne psihologije. Osnivač je i direktor centra za softverske studije (Software Studies Initiative).
Predgovor
Prolog: Vertovljev skup podataka
Zahvalnica
UVOD
Lična hronologija
Teorija sadašnjosti
Mapiranje novih medija: metoda mapiranja novih medija-organizacija
Izrazi: jezik, stvar, predstavljanje
1. ŠTA SU NOVI MEDIJI
Kako mediji postaju novi
Principi novih medija
Numerička predstava
Modularnost
Automatizacija
Promenljivost
Transkodovanje
Šta novi mediji nisu
Film kao novi medij
Mit digitalnog
Mit interaktivnosti
2. INTERFEJS
Jezik kulturnih interfejsa
Kulturni interfejsi
Štampana reč
Film
IČR: Predstava naspram kontrole
Ekran i korisnik
Genealogija ekrana
Ekran i telo
Predstava nasuprot simulaciji
3. OPERACIJE
Meniji, filteri, dodaci
Logika izbora
„Postmodernizam“ i fotošop
Od stvari do signala
Komponovanje
Od tokova slika do modularnih medija
Otpor montaži
Arheologija komponovanja: kinematografija
Arheologija komponovanja: video
Digitalno komponovanje
Komponovanje i nove vrste montaže
Delovanje na daljinu
Predstavljanje naspram komunikacije
Teleprisustvo: iluzija naspram akcije
Slike instrumenti
Telekomunikacija
Razdaljina i aura
4. ILUZIJE
Sinteti?ki realizam i njegova nezadovoljstva
Tehnologija i stil na filmu
Tehnologija i stil u računarskoj animaciji
Ikone mimezisa
Sintetička slika i njen predmet
Žorž Melijes, otac ra?unarske grafike
Park iz doba jure i socijalistički realizam
Iluzija, narativ i interaktivnost
5. OBLICI
Baza podataka
Logika baze podataka
Podaci i algoritmi
Baza podataka i narativ
Paradigma i sintagma
Kompleks baze podataka
Fim kao baza podatak: Grinavej i Vertov
Prostor krstarenja
Kob i Mist
Računarski prostor
Poetike krstarenja
Putnik i istraživač
Kino oko i simulatori
IV i Mesto
6. ŠTA JE FILM?
Digitalni film i istorija pokretnih slika
Film, umetnost oznake
Kratka arheologija pokretnih slika
Od animacije do filma
Ponovo određeni film
Od kino oka do kino četkice
Novi jezik filma
Kinematski i grafički: kinogratografija
Nova temporalnost: petlja kao narativno sredstvo
Prostorna montaža i makrofilm
Film kao prostor informacija
Film kao kod
Indeks
Godina izdanja : 2015.
Broj strana : 386
Pismo : Latinica
Povez : Broširani povez
Format : 24 x 16
Težina : 609 g
ISBN : 9788671024877
KOMENTARI (0)
Ostavi komentar
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.