Medijske industrije ne samo da prenose već i aktivno učestvuju u stvaranju nove slike sveta i novih bogatstava, one govore o našim životima ali ih istovremeno iz temelja menjaju, da bi, možda, uskoro upravljale njima.
{"id":1723,"kategorija_id":7,"parent_id":null,"naslov":"ESTETIKA PRAZNINE","sadrzaj":"<p>Studija o estetici umetni\u010dkih formi tipi\u010dnih za daleki istok - haiku, \u010dajna ceremonija, ikebana, u kojoj je pojam praznine zastupljen kao kohezivno iskustvo koje bitno odre\u0111uje estetiku ovih umetnosti.<\/p>","dugacki_sadrzaj":"I IZVORI<br\/>\r\n1. Praznina u taoizmu<br\/>\r\n2. Praznina u budizmu<br\/>\r\nII FORME<br\/>\r\n1. Praznina u ?anoju<br\/>\r\n2. Praznina u sumije slikarstvu<br\/>\r\n3. Praznina u haiku poeziji<br\/>\r\n4. Praznina u ikebani<br\/>\r\n5. Praznina u karesansuiju<br\/>\r\n6. Praznina u no teatru<br\/>","tezina":315,"cena":1210,"cena_tvrdi":0,"tvrdi_povez":0,"je_aktivan":1,"je_na_stanju":1,"lager":100,"prodato":2,"seo_tagovi":"ESTETIKA PRAZNINE","seo_opis":"<p>Studija o estetici umetni\u010dkih formi tipi\u010dnih za daleki istok - haiku, \u010dajna ceremonija, ikebana, u kojoj je pojam praznine zastupljen kao kohezivno iskustvo koje bitno odre\u0111uje estetiku ovih umetnosti.<\/p>","created_at":"2022-07-03T19:21:26.000000Z","updated_at":"2024-10-04T01:00:02.000000Z","deleted_at":null,"main_image_id":-1,"je_snimljen":1,"broj_strana":"163","isbn":"978-86-7102-265-1","pismo":"latinica","format":"14,5 x 21","povez":"Tvrdi povez sa omotnicom","je_u_pretplati":0,"akcije":"{\"auth\": {\"akcije\": [{\"id\": 17, \"cena\": 0, \"opis\": \"\", \"naziv\": \"30% Popusta za ulogovane korisnike\", \"mesa_se\": 1, \"sadrzaj\": \"\", \"datum_do\": \"9999-12-31 00:00:00\", \"datum_od\": \"2022-01-01 00:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2022-09-02T14:46:32.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2024-01-26T09:30:02.000000Z\", \"je_naslovna\": 0, \"za_kolicinu\": 0, \"akcija_tip_id\": 1, \"popust_procenat\": 30, \"je_akcije_stranica\": 0, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 0, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 0, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2022-09-02 16:47:03\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2024-01-26 10:30:02\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 1}, {\"id\": 7, \"cena\": 2999, \"opis\": null, \"naziv\": \"Koli\u010dinski popust za 3 i vi\u0161e prim.\", \"mesa_se\": 1, \"sadrzaj\": \"<p>Popust se dodeljuje na koli\u010dinu. <\/p>\", \"datum_do\": \"9999-01-01 00:00:00\", \"datum_od\": \"2022-01-01 00:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2021-08-30T16:58:42.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2024-05-25T14:00:03.000000Z\", \"je_naslovna\": 0, \"za_kolicinu\": 3, \"akcija_tip_id\": 2, \"popust_procenat\": 10, \"je_akcije_stranica\": 0, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 0, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 0, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2022-03-29 14:08:03\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2024-05-25 16:00:03\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}], \"uslovi\": {\"auth\": true}, \"cena_popust\": 847}, \"guest\": {\"akcije\": [{\"id\": 16, \"cena\": 0, \"opis\": \"\", \"naziv\": \"20% Popusta za online kupovinu\", \"mesa_se\": 1, \"sadrzaj\": \"\", \"datum_do\": \"9999-12-31 00:00:00\", \"datum_od\": \"2022-01-01 00:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2022-09-01T14:30:57.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2024-01-26T09:30:02.000000Z\", \"je_naslovna\": 0, \"za_kolicinu\": 0, \"akcija_tip_id\": 1, \"popust_procenat\": 20, \"je_akcije_stranica\": 0, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 0, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 0, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2022-09-01 16:31:04\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2024-01-26 10:30:02\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}, {\"id\": 7, \"cena\": 2999, \"opis\": null, \"naziv\": \"Koli\u010dinski popust za 3 i vi\u0161e prim.\", \"mesa_se\": 1, \"sadrzaj\": \"<p>Popust se dodeljuje na koli\u010dinu. <\/p>\", \"datum_do\": \"9999-01-01 00:00:00\", \"datum_od\": \"2022-01-01 00:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2021-08-30T16:58:42.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2024-05-25T14:00:03.000000Z\", \"je_naslovna\": 0, \"za_kolicinu\": 3, \"akcija_tip_id\": 2, \"popust_procenat\": 10, \"je_akcije_stranica\": 0, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 0, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 0, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2022-03-29 14:08:03\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2024-05-25 16:00:03\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}], \"uslovi\": {\"auth\": false}, \"cena_popust\": 968}}","cena_popust":847,"o_knjizi":"<p>\u010cajna ceremonija - \u0107anoju (<em>chanoyu<\/em>), slikarstvo tušem - sumije, poetska forma haiku, umetnost raspore\u0111ivanja cve\u0107a - ikebana, vrtovi „suvog pejza\u017ea” - karesansui i no teatar, obra\u0111eni su u ovoj studiji kao veoma o\u010digledni primeri umetnosti u kojima je praznina prisutna i delotvorna posredstvom stvarala\u010dkog \u010dina i \u010dulnih formi, odnosno realizuje se kao proces i kao „estetski objekat”.<\/p>\r\n<p>Autor naglašava da mu namera nije bila da se pozove na neku estetsku teoriju koja bi prazninu shvatila kao princip ili objekat analize, nego da skrene pa\u017enju na niz iskustava praznine i, naro\u010dito, na \u010dinjenicu da se ona mogu dosti\u0107i samo praksom meditacije, pomo\u0107u koje se praznina preobra\u017eava od pukog koncepta u produktivnu energiju.<\/p>\r\n<p><em>\"Paskvaloto u ovom nadasve neobi\u010dnom i inspirativnom štivu prou\u010dava pojam, princip i estetsko u praznini, zasnivaju\u0107i prou\u010davanje na umetnosti i meditaciji u kulturama Istoka. Tako autor analizira izvor, iskustva, i prakse praznine u taoizmu, prazninu u budisti\u010dkom kanonu, prazninu u zenu, baš kao i prazninu u \u0107anoju, umetnosti pijenja \u010daja, prazninu u sumije slikarstvu, haiku poeziji, ikebani, karesansuiju (japanskom vrtu) i prazninu u no tetaru. <\/em><\/p>\r\n<p><em>Prou\u010davaju\u0107i prazninu u svim ovim aspektima, Paskvaloto analizira fenomen praznine koja u svim ovim slu\u010dajevima nije samo fizi\u010dka i estetska, ve\u0107 i moralna i mentalna. Praznina je, po Paskvalotu, dodatna prilika za meditaciju, koja se krije u gestovima u\u010ditelja, igri svetlih i tamnih tonova u isto\u010dnja\u010dkom slikarstvu, zvucima iz \u010dajnika, kontaktu sa posudom za \u010daj. Paskvaloto nam ukazuje da je praznina na Istoku \u010desta i mogu\u0107a i zato što su pisanje i slikarstvo uvek bili povezane tehnike, u tehni\u010dkom i semanti\u010dkom smislu.<\/em><\/p>\r\n<p><em> U svetu koji je prepunjen utiscima, kakofonijom, informacijama, frustracijma, evo knjige koja nas vra\u0107a suštinama isto\u010dnja\u010dke kulture i misli, kojoj se Zapad sada, sve \u010deš\u0107e, obra\u0107a i vra\u0107a. Paskvaloto ukazuje da \"<strong>vrhunska umetnost nastaje tamo gde se praznina uvodi u samo srce punog, tamo gde duh-dah mo\u017ee slobodno da kru\u017e<\/strong>i\"<\/em>.<\/p>\r\n<p>Sanja Domazet <\/p>\r\n<p>16.09.07 Danas <\/p>","preveo":"Prevela sa italijanskog Tina Peri\u0107","priredio":"","search_text":"ESTETIKA PRAZNINE Cajna ceremonija canoju chanoyu slikarstvo tusem sumije poetska forma haiku umetnost rasporedjivanja cveca ikebana vrtovi suvog pejzaza karesansui i no teatar obradjeni su u ovoj studiji kao veoma ocigledni primeri umetnosti u kojima je praznina prisutna i delotvorna posredstvom stvaralackog cina i culnih formi odnosno realizuje se kao proces i kao estetski objekat Autor naglasava da mu namera nije bila da se pozove na neku estetsku teoriju koja bi prazninu shvatila kao princip ili objekat analize nego da skrene paznju na niz iskustava praznine i narocito na cinjenicu da se ona mogu dostici samo praksom meditacije pomocu koje se praznina preobrazava od pukog koncepta u produktivnu energiju Paskvaloto u ovom nadasve neobicnom i inspirativnom stivu proucava pojam princip i estetsko u praznini zasnivajuci proucavanje na umetnosti i meditaciji u kulturama Istoka Tako autor analizira izvor iskustva i prakse praznine u taoizmu prazninu u budistickom kanonu prazninu u zenu bas kao i prazninu u canoju umetnosti pijenja caja prazninu u sumije slikarstvu haiku poeziji ikebani karesansuiju japanskom vrtu i prazninu u no tetaru Proucavajuci prazninu u svim ovim aspektima Paskvaloto analizira fenomen praznine koja u svim ovim slucajevima nije samo fizicka i estetska vec i moralna i mentalna Praznina je po Paskvalotu dodatna prilika za meditaciju koja se krije u gestovima ucitelja igri svetlih i tamnih tonova u istocnjackom slikarstvu zvucima iz cajnika kontaktu sa posudom za caj Paskvaloto nam ukazuje da je praznina na Istoku cesta i moguca i zato sto su pisanje i slikarstvo uvek bili povezane tehnike u tehnickom i semantickom smislu U svetu koji je prepunjen utiscima kakofonijom informacijama frustracijma evo knjige koja nas vraca sustinama istocnjacke kulture i misli kojoj se Zapad sada sve cesce obraca i vraca Paskvaloto ukazuje da vrhunska umetnost nastaje tamo gde se praznina uvodi u samo srce punog tamo gde duh dah moze slobodno da kruzi Sanja Domazet 16 09 07 Danas Studija o estetici umetnickih formi tipicnih za daleki istok haiku cajna ceremonija ikebana u kojoj je pojam praznine zastupljen kao kohezivno iskustvo koje bitno odredjuje estetiku ovih umetnosti Djandjordjo Paskvaloto","datum_objave":"2007-09-01","kategorija":{"id":7,"naziv":"Ars","je_aktivan":1,"created_at":"2021-08-30T16:58:40.000000Z","updated_at":"2022-12-21T15:01:38.000000Z","deleted_at":null,"opis":"Projekat ARS sa\u010dinjen je od \u0161est biblioteka: Theoria, Musica, Figura, Aplicata, Cinema\r\n i Scena. Koncipiran je kao sistematsko tra\u017eenje odgovora na mnoge nedoumice u prosu\u0111ivanju\r\n rezultata umetni\u010dke prakse. Jedan od temeljnih zadataka svih ovih edicija jeste da daju\r\n teorijski, kriti\u010dki i istorijski uvid u stvarala\u010dku praksu likovnih, muzi\u010dkih, pozori\u0161nih,\r\n flmskih kao i primenjenih umetnika.","image_id":-1,"naziv2":"Umetnost"},"autori":[{"id":1719,"ime":"\u0110an\u0111or\u0111o Paskvaloto","je_aktivan":1,"created_at":"2022-06-16T12:32:37.000000Z","updated_at":null,"deleted_at":null,"opis":"<p>Profesor estetike na Univerzitetu u Padovi. Spada me\u0111u zna\u010dajne poznavaoce zena, a bavio se budizmom, asketizmom i orijentom. Cilj njegovog istra\u017eiva\u010dkog rada u okvirima komparativne filozofije jeste da uspostavi \u010dvrš\u0107e veze izme\u0111u isto\u010dne i zapadne misli. Jedan je od osniva\u010da centra za prou\u010davanje budisti\u010dke kulture <em>Maitreya<\/em> u Veneciji.<\/p>\r\n<p>Autor je nekoliko nau\u010dnih studija, me\u0111u kojima se isti\u010du <em>East and West - Identity and intercultural dialogue<\/em> (2003) i <em>The buddhismo<\/em> (2003). <\/p>","pivot":{"proizvod_id":1723,"autor_id":1719}}],"aktivne_akcije":[{"id":16,"naziv":"20% Popusta za online kupovinu","opis":"","datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-12-31 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":20,"za_kolicinu":0,"cena":0,"akcija_tip_id":1,"created_at":"2022-09-01T14:30:57.000000Z","updated_at":"2024-01-26T09:30:02.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-09-01 16:31:04","deamon_obradio_osvezavanje":"2024-01-26 10:30:02","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":1723,"akcija_id":16}},{"id":17,"naziv":"30% Popusta za ulogovane korisnike","opis":"","datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-12-31 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":30,"za_kolicinu":0,"cena":0,"akcija_tip_id":1,"created_at":"2022-09-02T14:46:32.000000Z","updated_at":"2024-01-26T09:30:02.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-09-02 16:47:03","deamon_obradio_osvezavanje":"2024-01-26 10:30:02","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":1,"pivot":{"proizvod_id":1723,"akcija_id":17}},{"id":7,"naziv":"Koli\u010dinski popust za 3 i vi\u0161e prim.","opis":null,"datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-01-01 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":10,"za_kolicinu":3,"cena":2999,"akcija_tip_id":2,"created_at":"2021-08-30T16:58:42.000000Z","updated_at":"2024-05-25T14:00:03.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"<p>Popust se dodeljuje na koli\u010dinu. <\/p>","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-03-29 14:08:03","deamon_obradio_osvezavanje":"2024-05-25 16:00:03","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":1723,"akcija_id":7}}],"media":[{"id":314,"model_type":"App\\Models\\Proizvod","model_id":1723,"uuid":"aaaeea07-5e7b-468f-9a1c-57ea9352eb29","collection_name":"slike","name":"11534","file_name":"11534.jpg","mime_type":"image\/jpeg","disk":"public","conversions_disk":"public","size":158670,"manipulations":[],"custom_properties":[],"generated_conversions":{"proizvod_slika":true,"proizvod_glavna_slika":true},"responsive_images":[],"order_column":299,"created_at":"2022-07-04T09:09:30.000000Z","updated_at":"2022-07-04T09:14:07.000000Z","original_url":"https:\/\/clio.rs\/storage\/media\/314\/11534.jpg","preview_url":""}]}
Medijske industrije predstavljaju pojavu koja se dugo rađala i razvijala i dosegla takve razmere da je postala jedan od najvažnijih faktora savremenog društva, koji utiče na skoro sva društvena kretanja. Njihov se uticaj očituje kako na kulturnom, tako i na informacionom, ali i na ekonomskom polju. Možemo slobodno reći da se medijske industrije nalaze danas u središtu kulturnih, društvenih i ekonomskih kretanja. One ne samo da prenose već i aktivno učestvuju u stvaranju nove slike sveta i novih bogatstava, one govore o našim životima ali ih istovremeno iz temelja menjaju, da bi, možda, uskoro upravljali njima.
Aleksandar Luj Todorović
Kao inženjer elektrotehnike, proveo je preko četrdeset godina u različitim oblastima radija i televizije. Tokom devedesetih godina prošlog veka bio je direktor i dekan Međunarodne akademije za radio i televiziju u Montreu, Švajcarska. Predaje na redovnim i doktorskim studijama na univerzitetima u Podgorici, na Cetinju i u Beogradu.
Autor je i koautor većeg broja knjiga i članaka iz oblasti elektronskih medija. Knjiga Umetnost i tehnologije komunikacija objavljena je 2009. godine u ediciji Multimedia. Među priznanjima koje je dobio za svoj rad ističu se zvanje doživotnog istaknutog člana SMPTE-a (Society of Motion Picture and Televizion Engineers), nagrada IBC-a (International Broadcasting Convention) i Velika diploma Zlatnog bora za režiju turističkog filma.
UVOD
ŠTA SU MEDIJSKE INDUSTRIJE Kulturne industrije Šta su medijske industrije – drugi put Javno mnjenje Ko kontoliše medije i koga bi mediji trebalo da kontrolišu Može li se bez manipulacije? Globalizacija Uloga media u globalizaciji Konvergencija
ŠTAMPA – RA?ANJE MASOVNIH MEDIJA Mediji pre medijskih industrija Razvoj štamparstva i štampe Pojava prvih medija Ra?anje masovnih medija Kraj bespogovorne vladavine štampe Štampani mediji i digitalna revolucija
INDUSTRIJA TELEKOMUNIKACIJA Šta su industrije telekomunikacija Telegraf Telefon Monopol ili otvoreno tržište (Telegrafske) Agencije Telekomunikacije kao masovni medij Beži?ne komunikacije Internet – telekomunikacioni sistem ili nova medijska industrija Društvene mreže kao novi masovni medij
FILMSKA INDUSTRIJA Ra?anje filma Ra?anje filmske industrije Film kao paradigma masovne kulture Cenzura i samoregulacija Izazovi filmskoj industriji Filmska industrija danas Indijska filmska industrija - Bolivud Nigerijska filmska industrija – Nolivud Film i izazovi novih tehnologija
RADIOTELEVIZIJSKA INDUSTRIJA Radiotelevizija Radio Televizija Integracije televizijskih sistema
MUZI?KA INDUSTRIJA Muzika pre industrije Muzika kao zanimanje Ra?anje muzi?ke industrije Nosa?i zvuka Uticaj plo?a i gramofona na muziku i muzi?ku industriju Plo?e i pojava radija Tehnološki razvoj nosa?a zvuka Muzi?ka industrija danas
INDUSTRIJA OGLAŠAVANJA Po?etak razvoja industrije oglašavanja Druga faza – pojava velikih oglasnih agencija Tre?a faza - oglasi i motivaciona istraživanja Brend ili robna marka ?etvrta faza – oglasi danas
INDUSTRIJA VIDEO IGARA „Igre i ljudi“ Igre nadmetanja Igre na sre?u Igre mimikrije Igre zanosa i vrtoglavice Stare i nove igre Video igre Oglasi i video igre Razvoj posebnih igara Ugra?eni oglasi Igre na internetu Osnovni delovi industrije
INDUSTRIJA ZABAVE Šire ili uže odre?enje industrije zabave? Pozorište Strip Cirkus Kabare Turizam Magija i ma?ioni?ari Zabavni ili tematski parkovi Diskoteke
UMESTO ZAKLJU?KA Da li smo osu?eni da ponovo budemo nepismeni
BIBLIOGRAFIJA INDEKS
O knjizi
Sadržaj
O autoru
Podaci
Komentari
Povodom knjige
Medijske industrije predstavljaju pojavu koja se dugo rađala i razvijala i dosegla takve razmere da je postala jedan od najvažnijih faktora savremenog društva, koji utiče na skoro sva društvena kretanja. Njihov se uticaj očituje kako na kulturnom, tako i na informacionom, ali i na ekonomskom polju. Možemo slobodno reći da se medijske industrije nalaze danas u središtu kulturnih, društvenih i ekonomskih kretanja. One ne samo da prenose već i aktivno učestvuju u stvaranju nove slike sveta i novih bogatstava, one govore o našim životima ali ih istovremeno iz temelja menjaju, da bi, možda, uskoro upravljali njima.
Aleksandar Luj Todorović
Kao inženjer elektrotehnike, proveo je preko četrdeset godina u različitim oblastima radija i televizije. Tokom devedesetih godina prošlog veka bio je direktor i dekan Međunarodne akademije za radio i televiziju u Montreu, Švajcarska. Predaje na redovnim i doktorskim studijama na univerzitetima u Podgorici, na Cetinju i u Beogradu.
Autor je i koautor većeg broja knjiga i članaka iz oblasti elektronskih medija. Knjiga Umetnost i tehnologije komunikacija objavljena je 2009. godine u ediciji Multimedia. Među priznanjima koje je dobio za svoj rad ističu se zvanje doživotnog istaknutog člana SMPTE-a (Society of Motion Picture and Televizion Engineers), nagrada IBC-a (International Broadcasting Convention) i Velika diploma Zlatnog bora za režiju turističkog filma.
UVOD
ŠTA SU MEDIJSKE INDUSTRIJE
Kulturne industrije
Šta su medijske industrije – drugi put
Javno mnjenje
Ko kontoliše medije i koga bi mediji trebalo da kontrolišu
Može li se bez manipulacije?
Globalizacija
Uloga media u globalizaciji
Konvergencija
ŠTAMPA – RA?ANJE MASOVNIH MEDIJA
Mediji pre medijskih industrija
Razvoj štamparstva i štampe
Pojava prvih medija
Ra?anje masovnih medija
Kraj bespogovorne vladavine štampe
Štampani mediji i digitalna revolucija
INDUSTRIJA TELEKOMUNIKACIJA
Šta su industrije telekomunikacija
Telegraf
Telefon
Monopol ili otvoreno tržište
(Telegrafske) Agencije
Telekomunikacije kao masovni medij
Beži?ne komunikacije
Internet – telekomunikacioni sistem ili nova medijska industrija
Društvene mreže kao novi masovni medij
FILMSKA INDUSTRIJA
Ra?anje filma
Ra?anje filmske industrije
Film kao paradigma masovne kulture
Cenzura i samoregulacija
Izazovi filmskoj industriji
Filmska industrija danas
Indijska filmska industrija - Bolivud
Nigerijska filmska industrija – Nolivud
Film i izazovi novih tehnologija
RADIOTELEVIZIJSKA INDUSTRIJA
Radiotelevizija
Radio
Televizija
Integracije televizijskih sistema
MUZI?KA INDUSTRIJA
Muzika pre industrije
Muzika kao zanimanje
Ra?anje muzi?ke industrije
Nosa?i zvuka
Uticaj plo?a i gramofona na muziku i muzi?ku industriju
Plo?e i pojava radija
Tehnološki razvoj nosa?a zvuka
Muzi?ka industrija danas
INDUSTRIJA OGLAŠAVANJA
Po?etak razvoja industrije oglašavanja
Druga faza – pojava velikih oglasnih agencija
Tre?a faza - oglasi i motivaciona istraživanja
Brend ili robna marka
?etvrta faza – oglasi danas
INDUSTRIJA VIDEO IGARA
„Igre i ljudi“
Igre nadmetanja
Igre na sre?u
Igre mimikrije
Igre zanosa i vrtoglavice
Stare i nove igre
Video igre
Oglasi i video igre
Razvoj posebnih igara
Ugra?eni oglasi
Igre na internetu
Osnovni delovi industrije
INDUSTRIJA ZABAVE
Šire ili uže odre?enje industrije zabave?
Pozorište
Strip
Cirkus
Kabare
Turizam
Magija i ma?ioni?ari
Zabavni ili tematski parkovi
Diskoteke
UMESTO ZAKLJU?KA
Da li smo osu?eni da ponovo budemo nepismeni
BIBLIOGRAFIJA
INDEKS
Godina izdanja : 2021.
Broj strana : 290
Pismo : Latinica
Povez : Broširani
Format : 23,5 x 16
Težina : 450 g
ISBN : 978-86-7102-635-2
KOMENTARI (0)
Ostavi komentar
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.