Zašto su mediji bitni? Zašto mladi u razmišljanju o medijima zauzimaju tako važno mesto? Kako su sve naučnici shvatali i istraživali uticaj medija, to jest, njihovo dejstvo na omladinu?
{"id":51416,"kategorija_id":14,"parent_id":null,"naslov":"GOSPODARI MEDIJA","sadrzaj":"<p>Nije bilo lako prodreti u svet spin doktora. Idite u bilo koju knji\u017earu i zatra\u017eite neko delo posve\u0107eno ovoj temi. Ponudi\u0107e vam obimnu literaturu o izbornim strategijama, ali o institucionalizovanom spinu ne postoji prakti\u010dno ništa. Nemojte imati iluzija da \u0107ete prona\u0107i spin doktora koji \u017eeli da poveri svoje tajne: niko od njih ne\u0107e javno priznati da je manipulator.<\/p>\r\n<p style=\"text-align: right;\">Mar\u010delo Foa<\/p>","dugacki_sadrzaj":"<p>Sadr\u017eaj<br>Predgovor prevodioca<br>Sadr\u017eaj<br>Uvod<br>1. Istorijski koreni spina; Sto godina ube?ivanja, ne uvek u skladu sa eti?kim normama<br>1.1. Od Bernajsovih manipulacija do Borstinovih slutnji<br>1.2. Vijetnam i Votergejt, strahovlada medija; Reganov revanš<br>1.3. Uticaj Holivuda i Pentagona<br>2. Tri principa uticanja na medije<br>2.1. Kontrola protoka informacija<br>2.2. Svako saopštenje kao deo unapred pripremljene strategije<br>2.3. Valorizovanje predsednikovog imid\u017ea<br>2.4. Spin kao defanzivno sredstvo<br>3. Slu\u017ebeni spin doktori i oni… privatni<br>3.1. Koliko se osoba bavi komunikacijom: zvani?na struktura tog sektora u Americi<br>3.2. Kada je komunikacija u privatnim rukama: PR agencije u slu\u017ebi vlada<br>3.3. Rendonov slu?aj: informacija je mo?<br>3.4. Ostale privatne agencije za odnose sa javnoš?u<br>3.5. Ekspert – da, ali koliko je nezavisan?<br>3.6. Poslednja granica: „isfabrikovani“ televizijski prilozi<br>4.Spin doktori u Velikoj Britaniji<br>4.1. Kembelova revolucija <br>4.2. Uspesi u prvim godinama<br>4.3. Otre\u017enjenje javnosti<br>5. Da li je unosno biti „mag informisanja“?<br>6. Rat u Iraku: sjaj i beda spin doktora<br>6.1. Obrazlo\u017eenja<br>6.2. Propaganda<br>6.3. Posleratni period:preterano spinovanje je kontraproduktivno<br>6.4. Iluzija uspeha<br>6.5. Kada spin ne funkcioniše: slu?aj Kalipari<br>7. „Inficirana“ Evropa<br>7.1. Švajcarska je u pripravnosti, ali ne uspeva da odoli <br>7.2. Italijanska anomalija. Nema?ka zahva?ena „virusom“<br>7.3. Francuske „licence“<br>7.4. Aznarov peh. Klevetanje u Švedskoj <br>7.5. Spin izvan Zapada<br>Zaklju?ak<br>Deset godina kasnije: preplavljeni spinom, sa ponekom nadom<br>Bibliografija<\/p>","tezina":470,"cena":1430,"cena_tvrdi":0,"tvrdi_povez":0,"je_aktivan":1,"je_na_stanju":1,"lager":100,"prodato":17,"seo_tagovi":"GOSPODARI MEDIJA","seo_opis":"<p>Nije bilo lako prodreti u svet spin doktora. Idite u bilo koju knji\u017earu i zatra\u017eite neko delo posve\u0107eno ovoj temi. Ponudi\u0107e vam obimnu literaturu o izbornim strategijama, ali o institucionalizovanom spinu ne postoji prakti\u010dno ni&scaron;ta. Nemojte imati iluzija da \u0107ete prona\u0107i spin doktora koji \u017eeli da poveri svoje tajne: niko od njih ne\u0107e javno priznati da je manipulator.<\/p><p style="text-align: right;">Mar\u010delo Foa<\/p>","created_at":"2022-07-03T19:21:26.000000Z","updated_at":"2024-12-05T02:00:02.000000Z","deleted_at":null,"main_image_id":-1,"je_snimljen":1,"broj_strana":"300","isbn":"9788671025584","pismo":"latinica","format":"24 x 16","povez":"bro\u0161irani povez","je_u_pretplati":0,"akcije":"{\"auth\": {\"akcije\": [{\"id\": 17, \"cena\": 0, \"opis\": \"\", \"naziv\": \"30% Popusta za ulogovane korisnike\", \"mesa_se\": 1, \"sadrzaj\": \"\", \"datum_do\": \"9999-12-31 00:00:00\", \"datum_od\": \"2022-01-01 00:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2022-09-02T14:46:32.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2024-11-12T11:04:02.000000Z\", \"je_naslovna\": 0, \"za_kolicinu\": 0, \"akcija_tip_id\": 1, \"popust_procenat\": 30, \"je_akcije_stranica\": 0, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 0, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 0, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2022-09-02 16:47:03\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2024-11-12 12:04:02\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 1}, {\"id\": 7, \"cena\": 2999, \"opis\": null, \"naziv\": \"Koli\u010dinski popust za 3 i vi\u0161e prim.\", \"mesa_se\": 1, \"sadrzaj\": \"<p>Popust se dodeljuje na koli\u010dinu. <\/p>\", \"datum_do\": \"9999-01-01 00:00:00\", \"datum_od\": \"2022-01-01 00:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2021-08-30T16:58:42.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2024-11-08T10:30:03.000000Z\", \"je_naslovna\": 0, \"za_kolicinu\": 3, \"akcija_tip_id\": 2, \"popust_procenat\": 10, \"je_akcije_stranica\": 0, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 0, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 0, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2022-03-29 14:08:03\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2024-11-08 11:30:03\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}], \"uslovi\": {\"auth\": true}, \"cena_popust\": 1001}, \"guest\": {\"akcije\": [{\"id\": 16, \"cena\": 0, \"opis\": \"\", \"naziv\": \"20% Popusta za online kupovinu\", \"mesa_se\": 1, \"sadrzaj\": \"\", \"datum_do\": \"9999-12-31 00:00:00\", \"datum_od\": \"2022-01-01 00:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2022-09-01T14:30:57.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2024-11-12T11:04:01.000000Z\", \"je_naslovna\": 0, \"za_kolicinu\": 0, \"akcija_tip_id\": 1, \"popust_procenat\": 20, \"je_akcije_stranica\": 0, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 0, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 0, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2022-09-01 16:31:04\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2024-11-12 12:04:01\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}, {\"id\": 7, \"cena\": 2999, \"opis\": null, \"naziv\": \"Koli\u010dinski popust za 3 i vi\u0161e prim.\", \"mesa_se\": 1, \"sadrzaj\": \"<p>Popust se dodeljuje na koli\u010dinu. <\/p>\", \"datum_do\": \"9999-01-01 00:00:00\", \"datum_od\": \"2022-01-01 00:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2021-08-30T16:58:42.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2024-11-08T10:30:03.000000Z\", \"je_naslovna\": 0, \"za_kolicinu\": 3, \"akcija_tip_id\": 2, \"popust_procenat\": 10, \"je_akcije_stranica\": 0, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 0, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 0, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2022-03-29 14:08:03\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2024-11-08 11:30:03\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}], \"uslovi\": {\"auth\": false}, \"cena_popust\": 1144}}","cena_popust":1001,"o_knjizi":"<p>Rašireno je mišljenje, posebno na Zapadu, da su u eri informacija kao spektakla i sami politi\u010dari \u017ertve sveopšte medijske dominacije. Da li je zaista tako? \u010cini se da je upravo obrnuto, zato što su zahvaljuju\u0107i spin doktorima, vlasti nau\u010dile kako da prividnu medijsku svemo\u0107nost iskoriste za sopstvene potrebe. Mar\u010delo Foa objašnjava kako je i zašto mogu\u0107e usmeriti medije u \u017eeljenom pravcu, \u010desto bez jasne svesti novinara da u\u010destvuju u takvim operacijama. Knjiga osvetljava pozadinu mnogih istorijskih doga\u0111aja od atentata na predsednika Kenedija do rata u Siriji, otkriva tehnike i trikove kojima se slu\u017ee medijski eksperti i ujedno nudi istorijski prikaz razvoja fenomena spina od Bernajsa do naših dana. Za \u010ditaoce u Srbiji bi\u0107e posebno interesantni primeri <span lang=\"SR-LATN-RS\">medijske manipulacije koji su tokom ratova na prostoru bivše Jugoslavije kreirani u velikim ameri\u010dkim PR agencijama.<\/span><\/p>\r\n<div dir=\"ltr\">\r\n<div style=\"font-size: 12pt; font-family: 'Calibri'; color: #000000;\">\r\n<div style=\"font-size: small; text-decoration: none; font-family: 'Calibri'; font-weight: normal; color: #000000; font-style: normal; display: inline;\">\r\n<div class=\"WordSection1\">\r\n<div align=\"center\"> <\/div>\r\n<\/div>\r\n<\/div>\r\n<\/div>\r\n<\/div>","preveo":"Preveo sa italijanskog Marin Pavi\u0107","priredio":"","search_text":"GOSPODARI MEDIJA Rasireno je misljenje posebno na Zapadu da su u eri informacija kao spektakla i sami politicari zrtve sveopste medijske dominacije Da li je zaista tako Cini se da je upravo obrnuto zato sto su zahvaljujuci spin doktorima vlasti naucile kako da prividnu medijsku svemocnost iskoriste za sopstvene potrebe Marcelo Foa objasnjava kako je i zasto moguce usmeriti medije u zeljenom pravcu cesto bez jasne svesti novinara da ucestvuju u takvim operacijama Knjiga osvetljava pozadinu mnogih istorijskih dogadjaja od atentata na predsednika Kenedija do rata u Siriji otkriva tehnike i trikove kojima se sluze medijski eksperti i ujedno nudi istorijski prikaz razvoja fenomena spina od Bernajsa do nasih dana Za citaoce u Srbiji bice posebno interesantni primeri medijske manipulacije kreirani u velikim americkim PR agencijama tokom ratova na prostoru bivse Jugoslavije Nije bilo lako prodreti u svet spin doktora Idite u bilo koju knjizaru i zatrazite neko delo posveceno ovoj temi Ponudice vam obimnu literaturu o izbornim strategijama ali o institucionalizovanom spinu ne postoji prakticno nista Nemojte imati iluzija da cete pronaci spin doktora koji zeli da poveri svoje tajne niko od njih nece javno priznati da je manipulator Marcelo Foa Marcelo Foa","datum_objave":"2017-10-21","kategorija":{"id":14,"naziv":"Multimedia","je_aktivan":1,"created_at":"2021-08-30T16:58:40.000000Z","updated_at":"2022-12-21T15:02:36.000000Z","deleted_at":null,"opis":"Sinteza teorijskog i prakti\u010dnog znanja o savremenim medijima osnova je na kojoj je gra\u0111ena\r\n edicija Multimedia. Ovo je jedinstvena biblioteka, posve\u0107ena temama o dru\u0161tvenoj ulozi,\r\n o na\u010dinu delovanja i organizaciji masovnih medija. Radi se o razli\u010ditim aspektima sagledavanja\r\n medija: politi\u010dkom, pravnom, ekonomskom, obrazovnom, kulturnom, eti\u010dkom, esteti\u010dkom, tr\u017ei\u0161nom i \u017eurnalisti\u010dkom.","image_id":-1,"naziv2":"Novinarstvo, studije medija"},"autori":[{"id":51414,"ime":"Mar\u010delo Foa","je_aktivan":1,"created_at":"2022-06-16T12:32:37.000000Z","updated_at":null,"deleted_at":null,"opis":"<p>Ro\u0111en je 1963. u Milanu. Novinarsku karijeru po\u010dinje 1989. u milanskom dnevniku <em>\u0110ornale<\/em>, a ve\u0107 \u010detiri godine kasnije postaje šef spoljno-politi\u010dke redakcije tog lista. Od 2005. pojavljuje se u ulozi specijalnog izvešta\u010da i po\u010dinje saradnju sa mnogim inostranim medijima. \u017divi i radi u Švajcarskoj, u Luganu, gde predaje me\u0111unarodno novinarstvo i vodi izdava\u010dku ku\u0107u <em>Korijere del Ti\u0107ino<\/em>. Suosniva\u010d je Opservatorije evropskog novinarstva.<\/p>","pivot":{"proizvod_id":51416,"autor_id":51414}}],"aktivne_akcije":[{"id":7,"naziv":"Koli\u010dinski popust za 3 i vi\u0161e prim.","opis":null,"datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-01-01 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":10,"za_kolicinu":3,"cena":2999,"akcija_tip_id":2,"created_at":"2021-08-30T16:58:42.000000Z","updated_at":"2024-11-08T10:30:03.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"<p>Popust se dodeljuje na koli\u010dinu. <\/p>","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-03-29 14:08:03","deamon_obradio_osvezavanje":"2024-11-08 11:30:03","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":51416,"akcija_id":7}},{"id":16,"naziv":"20% Popusta za online kupovinu","opis":"","datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-12-31 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":20,"za_kolicinu":0,"cena":0,"akcija_tip_id":1,"created_at":"2022-09-01T14:30:57.000000Z","updated_at":"2024-11-12T11:04:01.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-09-01 16:31:04","deamon_obradio_osvezavanje":"2024-11-12 12:04:01","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":51416,"akcija_id":16}},{"id":17,"naziv":"30% Popusta za ulogovane korisnike","opis":"","datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-12-31 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":30,"za_kolicinu":0,"cena":0,"akcija_tip_id":1,"created_at":"2022-09-02T14:46:32.000000Z","updated_at":"2024-11-12T11:04:02.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-09-02 16:47:03","deamon_obradio_osvezavanje":"2024-11-12 12:04:02","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":1,"pivot":{"proizvod_id":51416,"akcija_id":17}}],"media":[{"id":557,"model_type":"App\\Models\\Proizvod","model_id":51416,"uuid":"ec142805-1bb8-494a-b93c-af7697580880","collection_name":"slike","name":"13321","file_name":"13321.jpg","mime_type":"image\/jpeg","disk":"public","conversions_disk":"public","size":900206,"manipulations":[],"custom_properties":[],"generated_conversions":{"proizvod_slika":true,"proizvod_glavna_slika":true},"responsive_images":[],"order_column":542,"created_at":"2022-07-04T09:11:28.000000Z","updated_at":"2022-07-04T09:15:40.000000Z","original_url":"https:\/\/clio.rs\/storage\/media\/557\/13321.jpg","preview_url":""}]}
Endi Radok govori o tome zbog čega je važno izučavati omladinske medije, ali i kako tom poslu treba pristupiti, odnosno kako treba tumačiti rezultate tih istraživanja. Nastoji da odgovori i na pitanja zbog čega društvo prvenstveno brine zbog uticaja medija na mlade i da li su mladi danas tek bespomoćne žrtve medijskih korporacija i politike koju one zastupaju ili im medijska pismenost omogućava da prozru namere kreatora medijskog sadržaja i iskoriste medijsku pažnju u vlastitom interesu. Kako mladi reaguju na reklame za alkoholna pića? Da li su mediji zaista uzrok masovnih oružanih napada u školama? Da li su strahovanja zbog uticaja nasilja u medijima na mlade opravdana? Ove i druge aktuelne teme u vezi s medijima obrađuju se u knjizi, a studentima i istraživačima daju se dragoceni saveti o izboru predmeta istraživanja, pristupu naučnom radu i strukturisanju medijskih studija.
Profesor je na australijskom Univerzitetu Monaš, bavi se istraživanjem medija i redovno objavljuje knjige i radove u stručnim časopisima, posvećene nasilju u medijima, političkim ličnostima, reality televiziji, kampanjama za zdrav život, sportu u medijima, teoriji masovnih komunikacija i slično. Pre Omladine i medija (2013), objavio je i knjige Understanding Audiences (2001) i Investigating Audiences (2007). Radio je kao predavač na univerzitetima u Sjedinjenim Državama, Velikoj Britaniji, Južnoj Koreji, Kini i na Novom Zelandu. Među omiljenim temama su mu medijska publika, korisnici medija i politika popularne kulture. Trenutno radi na knjizi Exploring Media Research. Redovno objavljuje stručne analize i komentare u svetskim medijima kao što su ABC, BBC, Herald, Metro i slični.
1. Zašto omladinski mediji
2. Razumevanje medijske sadržine Društveni i kulturni pristupi medijskim uticajima
3. Razumevanje uticaja tehnologije medija Omladina, bunt, društveni mediji i društvena istorija
4. Razumevanje globalne medijske industrije Kina, reality televizija i upravljanje medijima
5. Razumevanje korisnika medija Devojke, mobilni telefoni i identitet
6. Razumevanje nasilja u medijima Oružani napadi u školama, reportaže u medijima i uokvirivanje društvene stvarnosti
7. Razumevanje oglašavanja i marketinga Studenti i alkohol
8. Razumevanje politi?ke komunikacije Barak Obama, konvergencija medija i medijatizovana intima
9.Razumevanje slavnih li?nosti Bam Mardžera i uloga sporta u medijskoj konvergenciji
10. Razumevanje kriti?kog istraživanja medija Deca vojnici, medijske ku?e i medijsko obrazovanje
11. Epilog: Pisanje knjige Omladina i mediji
12. Bibliografija
13. Indeks pojmova
O knjizi
Sadržaj
O autoru
Podaci
Komentari
Povodom knjige
Endi Radok govori o tome zbog čega je važno izučavati omladinske medije, ali i kako tom poslu treba pristupiti, odnosno kako treba tumačiti rezultate tih istraživanja. Nastoji da odgovori i na pitanja zbog čega društvo prvenstveno brine zbog uticaja medija na mlade i da li su mladi danas tek bespomoćne žrtve medijskih korporacija i politike koju one zastupaju ili im medijska pismenost omogućava da prozru namere kreatora medijskog sadržaja i iskoriste medijsku pažnju u vlastitom interesu. Kako mladi reaguju na reklame za alkoholna pića? Da li su mediji zaista uzrok masovnih oružanih napada u školama? Da li su strahovanja zbog uticaja nasilja u medijima na mlade opravdana? Ove i druge aktuelne teme u vezi s medijima obrađuju se u knjizi, a studentima i istraživačima daju se dragoceni saveti o izboru predmeta istraživanja, pristupu naučnom radu i strukturisanju medijskih studija.
Ja sam devojka: Lekcije feminizma 70-ih za 21. vek, Endi Radok
Vrata percepcije, intervju sa Endijem Radokom, Vreme, Sonja Ćirić
Endi Radok
Profesor je na australijskom Univerzitetu Monaš, bavi se istraživanjem medija i redovno objavljuje knjige i radove u stručnim časopisima, posvećene nasilju u medijima, političkim ličnostima, reality televiziji, kampanjama za zdrav život, sportu u medijima, teoriji masovnih komunikacija i slično. Pre Omladine i medija (2013), objavio je i knjige Understanding Audiences (2001) i Investigating Audiences (2007). Radio je kao predavač na univerzitetima u Sjedinjenim Državama, Velikoj Britaniji, Južnoj Koreji, Kini i na Novom Zelandu. Među omiljenim temama su mu medijska publika, korisnici medija i politika popularne kulture. Trenutno radi na knjizi Exploring Media Research. Redovno objavljuje stručne analize i komentare u svetskim medijima kao što su ABC, BBC, Herald, Metro i slični.
1. Zašto omladinski mediji
2. Razumevanje medijske sadržine
Društveni i kulturni pristupi medijskim uticajima
3. Razumevanje uticaja tehnologije medija
Omladina, bunt, društveni mediji i društvena istorija
4. Razumevanje globalne medijske industrije
Kina, reality televizija i upravljanje medijima
5. Razumevanje korisnika medija
Devojke, mobilni telefoni i identitet
6. Razumevanje nasilja u medijima
Oružani napadi u školama, reportaže u medijima i uokvirivanje društvene stvarnosti
7. Razumevanje oglašavanja i marketinga
Studenti i alkohol
8. Razumevanje politi?ke komunikacije
Barak Obama, konvergencija medija i medijatizovana intima
9.Razumevanje slavnih li?nosti
Bam Mardžera i uloga sporta u medijskoj konvergenciji
10. Razumevanje kriti?kog istraživanja medija
Deca vojnici, medijske ku?e i medijsko obrazovanje
11. Epilog: Pisanje knjige Omladina i mediji
12. Bibliografija
13. Indeks pojmova
Godina izdanja : 2015.
Broj strana : 297
Pismo : Latinica
Povez : Broširani povez
Format : 24 x 16
Težina : 482 g
ISBN : 978-86-7102-497-6
KOMENTARI (0)
Ostavi komentar
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.