ODRŽANO PREDSTAVLJANJE KNJIGE KAKO MOTIVISATI UČENIKE DA UČE

08.03.2016.

Danas je pred prepunom salom Galerije nauke i tehnike Srpske akademije nauka i umetnosti održano predstavljanje knjige Kako motivisati učenike da uče, autora Džerea Brofija, koju je IP Clio objavilo krajem prethodne godine u ediciji Didakta. O knjizi su govorile Dragica Pavlović Babić, viši saradnik Instituta za psihologiju, Biljanja Lajović, specijalista školske psihologije, Smiljana Jošić, saradnik istraživač Instituta za pedagoška istraživanja i Marina Vicanović, psiholog i prevodilac ovog dela na srpski jezik.

Dragica Pavlović Babić istakla je da u obrazovnom sistemu u Srbiji postoji potreba za ovakvom knjigom, budući da motivacija učenika kao praksa nije česta u srpskim školama, što za posledicu ima visoku školsku anksioznost.

Smiljana Jošić pažnju je skrenula na pitak stil kojim je knjiga pisana, što je čini pristupačnom onima kojima psihologija nije uža stručna oblast. Kao najveću prednost ovog dela istakla je konkretne primere iz učionica, kao i to što nam daje tipologiju nastavnika i učenika koja se lako može prepoznati u svakodnevnom školskom okruženju.

Marina Vicanović osvrnula se na pojmove koje Brofi  predstavlja sa aspekta realnog školskog okruženja, a koji se retko povezuju sa nastavnom praksom u srpskim školama, kao što su nastavni ciljevi i zajednica za učenje.  Takođe je podsetila i na segmente rada sa učenicima koji često izostaju u svakodnevnim školskim aktivnostima , poput izgradnje samopouzdanja, saradnje među učenicima i ličnog odnosa nastavnik-učenik.

Biljana Lajović je kao najveću prednost knjige istakla to što ona, osim što donosi mnoštvo primenjivih saveta za motivisanje učenika, u svom krajnjem ishodu deluje motivišuće i na same nastavnike. Ukazujući na to da ovo delo obnavlja urušeni sistem vrednosti, pokazavši direktnu vezu između uloženog truda i ishoda, Lajović je primetila kako uspeh nastavnika da izgradi učeničko samopouzdanje zapravo izgrađuje i njegovo lično samopouzdanje kao profesionalca u svojoj struci.

U razgovoru sa zainteresovanim posetiocima pokrenute su i teme poboljšanja obrazovanja samih nastavnika, kao i uloge roditelja u sistemu obrazovanja. Skup je završen zaključkom da se smisleno učenje može odvijati jedino u sistemu koji se mora promeniti što pre, te da isticanje primera dobre prakse može uveliko doprineti tim promenama.

Predstavljanje knjige Kako motivisati učenike da uče IP Clio pokrenulo je serijal skupova koji će se baviti ulogom  učeničke motivacije i psihologije u obrazovnom procesu.