07.10.2016.
Koliko je vremena bilo potrebno od grčke komedije da pozorište počne da peva i pleše, koliko da se dvorski balet transformiše u umetničku igru, koliko da se balerine uzdignu na prste, da bi igra na kraju počela da se razvija i u drugim sferama, neka su od pitanja na koja odgovore donosi knjiga Balet i moderna igra Suzan Au. Ovako je knjigu predstavio Nebojša Bradić, urednik edicije Ars Scena IP Clio, dodavši i da se istorija igre ovde može tretirati i kao avanturistički roman koji se razvija od dvorske igre na dvoru Luja XIV u klasičan balet kao status građanskog društva, pa kasnije i u kulturu ulice koja upija i uticaje drugih umetnosti i subkulture.
Balet i moderna igra naslov je koji je IP Clio objavilo na inicijativu i u suizdavaštvu sa Udruženjem baletskih umetnika Srbije, a javnosti je prvi put predstavljeno na konferenciji za novinare, održanoj u redakciji IP Clio.
Nebojša Bradić još je primetio da ova knjiga ispunjava potrebu i publike i stručne javnosti i najavio da IP Clio ima namere da nastavi sa izdavaštvom iz oblasti pozorišne umetnosti.
Pored njega, o knjizi je govorila i Katarina Stojkov-Slijepčević, prevoditeljka. Ona je istakla da je u svom radu na prevodu pre svega bila inspirisana svojim pedagoškim iskustvom u oblasti savremene igre i uverenjem kako je uloga pedagoga da navedu učenike da čitaju. Knjiga jeste istorijski pregled, ali je prava avantura pročitati je. Ona polazi od samog dvorskog baleta iz XVI veka, ali je mnogo toga iz ovog perioda i danas primenjivo. Stoga je ovo delo namenjeno svakome ko je uključen u stvaranje scenskog projekta. Kao specifičnosti knjige izdvojila izuzetne ilustracije, kao i autorkin pristup materiji - ona se ne kreće linearno kroz razvoj baletske umetnosti, već paralelno piše o počecima i savremenoj igri. Izdvojivši svoje omiljene umetnike o čijem radu knjiga govori, Katarina Stojkov-Slijepčević napomenula je da nikada nije pravila oštru razliku između klasičnog baleta i moderne igre, jer svaki put kada dođe do zasićenja jednim pristupom logično je da tome sledi potpuni kontrast. Neverovatno je to što danas svaki prostor može da bude scena, o čemu najbolje svedoče parkur i site specific koreografije koje igru prilagođavaju sceni.
Novimarima se obratila i Iva Ignjatović, predstavnica Udruženja baletskih umetnika Srbije, koja je istakla da je reč o veoma značajnoj knjizi, pre svega za učenike i profesore baletskih škola, ali i za sve one koji se bave scenskom umetnošću.