×

GLAMUR

Stiven Gandl, Klino T. Kasteli

Prevela sa engleskog Jovana Popović

Poreklo i značenje glamura nikada do sada nisu detaljno ispitani. Za mnoge glamur jednostavno predstavlja uzbuđenje i tajanstvenost koji okružuju poznate i poželjne ljude od pamtiveka. 

Poreklo i značenje glamura nikada do sada nisu detaljno ispitani. Za mnoge glamur jednostavno predstavlja uzbuđenje i tajanstvenost koji okružuju poznate i poželjne ljude od pamtiveka. Najčešće se glamur vezuje za filmsku umetnost, mada su i pozorište, moda, visoko društvo, popularna muzika i časopisi pokušavali da iskoriste njegovu privlačnost. Obično se dovodi u vezu sa „magijom“ i smatra se da poseduje sposobnost da opčini i zavede. Nasuprot tome, sasvim novim pristupom u ovoj knjizi došlo se do zaključka da koreni glamura leže u XIX veku, a da je on sâm najvažnija odlika potrošačke kulture. Autori su proučavali način na koji je jezik vizuelnog zavođenja povezan sa različitim društvenim okolnostima i kako se koristi da podstakne zavist i interesovanje, mahom u komercijalnom okruženju. Oni su, takođe, prikazali osam jasnih varijacija glamura, od kojih svaka ima složenu istoriju i stalno se razvija. 

Stiven Gandl

Profesor italijanske kulturne istorije na fakultetu Royal Holloway Univerziteta u Londonu. Autor je knjige Between Hollywood and Moscow: The Italian Communists and the Challenge of Mass Culture, 1943–91 (2000).

Klino T. Kasteli

Profesionalni dizajner sa sedištem u Milanu i osnivač Castelli Design Milano. Takođe je i gostujući profesor na Politecnico di Milano i autor knjige Transitive Design (1999).  

"Glamur je nastao kao integralni deo kapitalističke modernosti. Pojavio se u određenom trenutku istorije, kada se modernost širila, a masovni mediji se razvijali. Popularni časopisi, bioskop, radio, a kasnije i televizija, davali su mogućnost za prikazivanje, predstavljanje i izmišljanje ljudi, događaja i proizvoda. Stoga su ih zgrabile industrije koje su se bavile prodajom robe na malo i prodajom kulturnog sadržaja. S vremenom se razvio jezik komercijalnog zavođenja, koji je kodifikovan i još se koristi. Današnje glamurozne ličnosti veoma malo liče na originalne ličosti. Na primer, Klaudija Šifer i Pamela Anderson, kažu autori ovog dela, deluju kao veštački stvorene ličnosti, jer danas živimo u složenoj, veoma vizuelnoj kulturi, koja stvara, proizvodi glamur kao kulturu opčinjensti, razvijenu prvobitno u Holivudu. 

Godina izdanja : 2007.

Broj strana : 301

Pismo : Latinica

Povez : Tvrdi povez

Format : 21 x 14

Težina : 435 g

ISBN : 9788671022712

KOMENTARI (0)

Preporuka za čitanje