{"id":11832,"kategorija_id":14,"parent_id":null,"naslov":"MLADI I MEDIJI","sadrzaj":"<p> <\/p>\r\n<p>Zašto su mediji bitni? Zašto mladi u razmišljanju o medijima zauzimaju tako va\u017eno mesto? Kako su sve nau\u010dnici shvatali i istra\u017eivali uticaj medija, to jest, njihovo dejstvo na omladinu? <\/p>","dugacki_sadrzaj":"1. Zašto omladinski mediji<br\/>\r\n2. Razumevanje medijske sadr\u017eine<br \/>Društveni i kulturni pristupi medijskim uticajima<br\/>\r\n3. Razumevanje uticaja tehnologije medija<br \/>Omladina, bunt, društveni mediji i društvena istorija<br\/>\r\n4. Razumevanje globalne medijske industrije<br \/>Kina, <em>reality <\/em>televizija i upravljanje medijima<br\/>\r\n5. Razumevanje korisnika medija<br \/>Devojke, mobilni telefoni i identitet<br\/>\r\n6. Razumevanje nasilja u medijima<br \/>Oru\u017eani napadi u školama, reporta\u017ee u medijima i uokvirivanje društvene stvarnosti<br\/>\r\n7. Razumevanje oglašavanja i marketinga<br \/>Studenti i alkohol<br\/>\r\n8. Razumevanje politi?ke komunikacije<br \/>Barak Obama, konvergencija medija i medijatizovana intima<br\/>\r\n9.Razumevanje slavnih li?nosti<br \/>Bam Mard\u017eera i uloga sporta u medijskoj konvergenciji<br\/>\r\n10. Razumevanje kriti?kog istra\u017eivanja medija<br \/>Deca vojnici, medijske ku?e i medijsko obrazovanje<br\/>\r\n11. Epilog: Pisanje knjige Omladina i mediji<br\/>\r\n12. Bibliografija<br\/>\r\n13. Indeks pojmova<br\/>\r\n <br\/>","tezina":482,"cena":1430,"cena_tvrdi":0,"tvrdi_povez":0,"je_aktivan":1,"je_na_stanju":1,"lager":100,"prodato":5,"seo_tagovi":"MLADI I MEDIJI","seo_opis":"<p> <\/p>\r\n<p>Zašto su mediji bitni? Zašto mladi u razmišljanju o medijima zauzimaju tako va\u017eno mesto? Kako su sve nau\u010dnici shvatali i istra\u017eivali uticaj medija, to jest, njihovo dejstvo na omladinu? <\/p>","created_at":"2022-07-03T19:21:26.000000Z","updated_at":"2025-03-12T16:29:03.000000Z","deleted_at":null,"main_image_id":-1,"je_snimljen":1,"broj_strana":"297","isbn":"978-86-7102-497-6","pismo":"latinica","format":"24 x 16","povez":"bro\u0161irani povez","je_u_pretplati":0,"akcije":"{\"auth\": {\"akcije\": [{\"id\": 1, \"cena\": 1999, \"opis\": \"\", \"naziv\": \"Knjiga nedelje\", \"mesa_se\": 0, \"sadrzaj\": \"<p>Borba studenata za slobodu medija inspiriše nas da se vratimo pitanju da li su mladi danas tek bespomo\u0107ne \u017ertve medijskih korporacija, ili im pak, medijska pismenost omogu\u0107ava da prozru namere kreatora sadr\u017eaja i iskoriste medijsku pa\u017enju u vlastitom interesu. <\/p>\", \"datum_do\": \"2025-03-19 03:00:00\", \"datum_od\": \"2025-03-12 10:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2021-08-30T16:58:42.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2025-03-12T16:29:03.000000Z\", \"je_naslovna\": 1, \"za_kolicinu\": 4, \"akcija_tip_id\": 4, \"popust_procenat\": 50, \"je_akcije_stranica\": 1, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 1, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 1, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2021-09-28 13:21:01\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2025-03-12 17:29:03\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}], \"uslovi\": {\"auth\": true}, \"cena_popust\": 715}, \"guest\": {\"akcije\": [{\"id\": 1, \"cena\": 1999, \"opis\": \"\", \"naziv\": \"Knjiga nedelje\", \"mesa_se\": 0, \"sadrzaj\": \"<p>Borba studenata za slobodu medija inspiriše nas da se vratimo pitanju da li su mladi danas tek bespomo\u0107ne \u017ertve medijskih korporacija, ili im pak, medijska pismenost omogu\u0107ava da prozru namere kreatora sadr\u017eaja i iskoriste medijsku pa\u017enju u vlastitom interesu. <\/p>\", \"datum_do\": \"2025-03-19 03:00:00\", \"datum_od\": \"2025-03-12 10:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2021-08-30T16:58:42.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2025-03-12T16:29:03.000000Z\", \"je_naslovna\": 1, \"za_kolicinu\": 4, \"akcija_tip_id\": 4, \"popust_procenat\": 50, \"je_akcije_stranica\": 1, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 1, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 1, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2021-09-28 13:21:01\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2025-03-12 17:29:03\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}], \"uslovi\": {\"auth\": false}, \"cena_popust\": 715}}","cena_popust":715,"o_knjizi":"<p>Endi Radok govori o tome zbog \u010dega je va\u017eno izu\u010davati omladinske medije, ali i kako tom poslu treba pristupiti, odnosno kako treba tuma\u010diti rezultate tih istra\u017eivanja. Nastoji da odgovori i na pitanja zbog \u010dega društvo prvenstveno brine zbog uticaja medija na mlade i da li su mladi danas tek bespomo\u0107ne \u017ertve medijskih korporacija i politike koju one zastupaju ili im medijska pismenost omogu\u0107ava da prozru namere kreatora medijskog sadr\u017eaja i iskoriste medijsku pa\u017enju u vlastitom interesu. Kako mladi reaguju na reklame za alkoholna pi\u0107a? Da li su mediji zaista uzrok masovnih oru\u017eanih napada u školama? Da li su strahovanja zbog uticaja nasilja u medijima na mlade opravdana? Ove i druge aktuelne teme u vezi s medijima obra\u0111uju se u knjizi, a studentima i istra\u017eiva\u010dima daju se dragoceni saveti o izboru predmeta istra\u017eivanja, pristupu nau\u010dnom radu i strukturisanju medijskih studija.<\/p>\r\n<p><a href=\"http:\/\/blog.clio.rs\/2016\/03\/ja-sam-devojka-lekcije-feminizma-70-ih-za-21-vek\/\"><em>Ja sam devojka: Lekcije feminizma 70-ih za 21. vek<\/em><\/a><a href=\"http:\/\/blog.clio.rs\/2016\/03\/ja-sam-devojka-lekcije-feminizma-70-ih-za-21-vek\/\">, Endi Radok<\/a><\/p>\r\n<p><a href=\"http:\/\/www.vreme.com\/cms\/view.php?id=1388184\"><em>Vrata percepcije, <\/em>intervju sa Endijem Radokom, Vreme, Sonja \u0106iri<\/a>\u0107<a href=\"http:\/\/www.vreme.com\/cms\/view.php?id=1388184\"> <\/a><\/p>\r\n<p> <\/p>","preveo":"Prevela sa engleskog Jelena Petrovi\u0107","priredio":"","search_text":"MLADI I MEDIJI Endi Radok govori o tome zbog cega je vazno izucavati omladinske medije ali i kako tom poslu treba pristupiti odnosno kako treba tumaciti rezultate tih istrazivanja Nastoji da odgovori i na pitanja zbog cega drustvo prvenstveno brine zbog uticaja medija na mlade i da li su mladi danas tek bespomocne zrtve medijskih korporacija i politike koju one zastupaju ili im medijska pismenost omogucava da prozru namere kreatora medijskog sadrzaja i iskoriste medijsku paznju u vlastitom interesu Kako mladi reaguju na reklame za alkoholna pica Da li su mediji zaista uzrok masovnih oruzanih napada u skolama Da li su strahovanja zbog uticaja nasilja u medijima na mlade opravdana Ove i druge aktuelne teme u vezi s medijima obradjuju se u knjizi a studentima i istrazivacima daju se dragoceni saveti o izboru predmeta istrazivanja pristupu naucnom radu i strukturisanju medijskih studija Ja sam devojka Lekcije feminizma 70 ih za 21 vek Endi Radok Vrata percepcije intervju sa Endijem Radokom Vreme Sonja Ciric Zasto su mediji bitni Zasto mladi u razmisljanju o medijima zauzimaju tako vazno mesto Kako su sve naucnici shvatali i istrazivali uticaj medija to jest njihovo dejstvo na omladinu Endi Radok","datum_objave":"2015-10-24","kategorija":{"id":14,"naziv":"Multimedia","je_aktivan":1,"created_at":"2021-08-30T16:58:40.000000Z","updated_at":"2022-12-21T15:02:36.000000Z","deleted_at":null,"opis":"Sinteza teorijskog i prakti\u010dnog znanja o savremenim medijima osnova je na kojoj je gra\u0111ena\r\n edicija Multimedia. Ovo je jedinstvena biblioteka, posve\u0107ena temama o dru\u0161tvenoj ulozi,\r\n o na\u010dinu delovanja i organizaciji masovnih medija. Radi se o razli\u010ditim aspektima sagledavanja\r\n medija: politi\u010dkom, pravnom, ekonomskom, obrazovnom, kulturnom, eti\u010dkom, esteti\u010dkom, tr\u017ei\u0161nom i \u017eurnalisti\u010dkom.","image_id":-1,"naziv2":"Novinarstvo, studije medija"},"autori":[{"id":11831,"ime":"Endi Radok","je_aktivan":1,"created_at":"2022-06-16T12:32:37.000000Z","updated_at":null,"deleted_at":null,"opis":"<p>Profesor je na australijskom Univerzitetu Monaš, bavi se istra\u017eivanjem medija i redovno objavljuje knjige i radove u stru\u010dnim \u010dasopisima, posve\u0107ene nasilju u medijima, politi\u010dkim li\u010dnostima, <em>reality <\/em>televiziji, kampanjama za zdrav \u017eivot, sportu u medijima, teoriji masovnih komunikacija i sli\u010dno. Pre <em>Omladine i medija <\/em>(2013), objavio je i knjige <em>Understanding Audiences <\/em>(2001) i <em>Investigating Audiences <\/em>(2007). Radio je kao predava\u010d na univerzitetima u Sjedinjenim Dr\u017eavama, Velikoj Britaniji, Ju\u017enoj Koreji, Kini i na Novom Zelandu. Me\u0111u omiljenim temama su mu medijska publika, korisnici medija i politika popularne kulture. Trenutno radi na knjizi <em>Exploring Media Research.<\/em> Redovno objavljuje stru\u010dne analize i komentare u svetskim medijima kao što su ABC, BBC, Herald, Metro i sli\u010dni.<br \/> <\/p>","pivot":{"proizvod_id":11832,"autor_id":11831}}],"aktivne_akcije":[{"id":7,"naziv":"Koli\u010dinski popust za 3 i vi\u0161e prim.","opis":null,"datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-01-01 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":10,"za_kolicinu":3,"cena":2999,"akcija_tip_id":2,"created_at":"2021-08-30T16:58:42.000000Z","updated_at":"2025-01-20T08:28:03.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"<p>Popust se dodeljuje na koli\u010dinu. <\/p>","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-03-29 14:08:03","deamon_obradio_osvezavanje":"2025-01-20 09:28:03","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":11832,"akcija_id":7}},{"id":16,"naziv":"20% Popusta za online kupovinu","opis":"","datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-12-31 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":20,"za_kolicinu":0,"cena":0,"akcija_tip_id":1,"created_at":"2022-09-01T14:30:57.000000Z","updated_at":"2025-01-20T08:28:03.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-09-01 16:31:04","deamon_obradio_osvezavanje":"2025-01-20 09:28:03","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":11832,"akcija_id":16}},{"id":17,"naziv":"30% Popusta za ulogovane korisnike","opis":"","datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-12-31 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":30,"za_kolicinu":0,"cena":0,"akcija_tip_id":1,"created_at":"2022-09-02T14:46:32.000000Z","updated_at":"2025-01-20T08:28:04.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-09-02 16:47:03","deamon_obradio_osvezavanje":"2025-01-20 09:28:04","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":1,"pivot":{"proizvod_id":11832,"akcija_id":17}},{"id":1,"naziv":"Knjiga nedelje","opis":"","datum_od":"2025-03-12 10:00:00","datum_do":"2025-03-19 03:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":50,"za_kolicinu":4,"cena":1999,"akcija_tip_id":4,"created_at":"2021-08-30T16:58:42.000000Z","updated_at":"2025-03-12T16:29:03.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"<p>Borba studenata za slobodu medija inspiriše nas da se vratimo pitanju da li su mladi danas tek bespomo\u0107ne \u017ertve medijskih korporacija, ili im pak, medijska pismenost omogu\u0107ava da prozru namere kreatora sadr\u017eaja i iskoriste medijsku pa\u017enju u vlastitom interesu. <\/p>","image_id":-1,"je_naslovna":1,"je_akcije_stranica":1,"je_tekst_na_naslovnoj":1,"je_specijalni_prikaz":1,"mesa_se":0,"deamon_obradio_pocetak":"2021-09-28 13:21:01","deamon_obradio_osvezavanje":"2025-03-12 17:29:03","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":11832,"akcija_id":1}}],"media":[{"id":502,"model_type":"App\\Models\\Proizvod","model_id":11832,"uuid":"4e43aa49-3d24-4156-8f06-2e3cd374d2b2","collection_name":"slike","name":"12287","file_name":"12287.jpg","mime_type":"image\/jpeg","disk":"public","conversions_disk":"public","size":1633875,"manipulations":[],"custom_properties":[],"generated_conversions":{"proizvod_slika":true,"proizvod_glavna_slika":true},"responsive_images":[],"order_column":487,"created_at":"2022-07-04T09:10:42.000000Z","updated_at":"2022-07-04T09:15:03.000000Z","original_url":"https:\/\/clio.rs\/storage\/media\/502\/12287.jpg","preview_url":""}]}
Ova knjiga je uvod u ključne kulturološke teme našeg doba sa jakim uticajem onoga što bi se moglo nazvati francuskom tradicijom, njenom novom mišlju o kulturi (Marlo, Sartr, Stros, Lefevr, Kajoa, Bataj, Elijade, Bart, Todorov, Fridman, Jankelevič) i francuskom praksom u domenu kulturne politike koja nosi pečat racionalnog duha, svest o osobenom kulturnom identitetu i naglašen etatizam.
Dolo uvodi čitaoca u temu, polazeći od osnovnih pojmova. Kada prikazuje istoriju pojma “kultura” on prikazuje sve nijanse značenja kulture. Isto tako on će pažljivo, bez dogmatskog reza, objasniti interakciju lične i zajedničke kulture, odnos čovekovih stvaralačkih potencijala sa socijalnim nasleđem, okruženjem, socijalnim klasama i elitama, religijom, medijima, obrazovanjem, slobodnim vremenom. Dolo pronicljivo razlaže duh današnjeg vremena i poziciju kulture, pa posebno poglavlje knjige posvećuje odnosu nauke, tehnologije i moderne kulture. On ukazuje na stari, za njega lažni rascep između naučne i humanističke kulture, ukazujući kako je u biti čovekove kreativnosti i slobode i jedna i druga kultura. Izvanredan uzlet tehnologija izmenio je svakodnevni život čoveka i najsnažnije je uticao na kulturu u čemu je posebna zasluga medija. U tzv. digitalnoj eri u koju smo ušli, stvaralaštvo, kultura, informacija i obrazovanje postali su apsolutno globalizovani. Globalna komunikacija, naravno, traži nove definicije masovne kulture, kulturnog identiteta, umetničkog dela, umetničkih žanrova itd. Pobuna protiv civilizacijskog modela poznatog kao American way of life zbiva se u znaku poimanja globalizacije kao susreta razlika, kao interkulturalizma. Ulazimo tako u društvo koje ne poznaje zatvorenost, izolovanost, ali u kome se podstiču produktivne različitosti. Naravno, uvek ostaje prisutno pitanje kako sačuvati svoju posebnost u okviru tendencija globalizacije, kako u sveopštem kretanju prema “jedinstvenom svetu”, utemeljenom na ekonomskoj, tehnološkoj i političkoj integraciji izbeći opasnost od jednoobraznosti, serijalizacije, hegemonizma jednog kulturnog i političkog obrasca?
Luj Dolo
Naš savremenik , francuski istoričar i kulturolog Luj Dolo, istakao se istančanim i pitkim knjigama o francuskoj prošlosti, a posebno dragocenim knjigama za kolekciju “Šta znam?” o migracijama ljudi, istoriji diplomatije, o međunarodnim kulturnim odnosima. Među tim knjigama je i knjiga Individualna i masovna kultura, prevedena na naš jezik sa šestog francuskog izdanja (1996).
O knjizi
O autoru
Podaci
Komentari
Povodom knjige
Ova knjiga je uvod u ključne kulturološke teme našeg doba sa jakim uticajem onoga što bi se moglo nazvati francuskom tradicijom, njenom novom mišlju o kulturi (Marlo, Sartr, Stros, Lefevr, Kajoa, Bataj, Elijade, Bart, Todorov, Fridman, Jankelevič) i francuskom praksom u domenu kulturne politike koja nosi pečat racionalnog duha, svest o osobenom kulturnom identitetu i naglašen etatizam.
Dolo uvodi čitaoca u temu, polazeći od osnovnih pojmova. Kada prikazuje istoriju pojma “kultura” on prikazuje sve nijanse značenja kulture. Isto tako on će pažljivo, bez dogmatskog reza, objasniti interakciju lične i zajedničke kulture, odnos čovekovih stvaralačkih potencijala sa socijalnim nasleđem, okruženjem, socijalnim klasama i elitama, religijom, medijima, obrazovanjem, slobodnim vremenom. Dolo pronicljivo razlaže duh današnjeg vremena i poziciju kulture, pa posebno poglavlje knjige posvećuje odnosu nauke, tehnologije i moderne kulture. On ukazuje na stari, za njega lažni rascep između naučne i humanističke kulture, ukazujući kako je u biti čovekove kreativnosti i slobode i jedna i druga kultura. Izvanredan uzlet tehnologija izmenio je svakodnevni život čoveka i najsnažnije je uticao na kulturu u čemu je posebna zasluga medija. U tzv. digitalnoj eri u koju smo ušli, stvaralaštvo, kultura, informacija i obrazovanje postali su apsolutno globalizovani. Globalna komunikacija, naravno, traži nove definicije masovne kulture, kulturnog identiteta, umetničkog dela, umetničkih žanrova itd. Pobuna protiv civilizacijskog modela poznatog kao American way of life zbiva se u znaku poimanja globalizacije kao susreta razlika, kao interkulturalizma. Ulazimo tako u društvo koje ne poznaje zatvorenost, izolovanost, ali u kome se podstiču produktivne različitosti. Naravno, uvek ostaje prisutno pitanje kako sačuvati svoju posebnost u okviru tendencija globalizacije, kako u sveopštem kretanju prema “jedinstvenom svetu”, utemeljenom na ekonomskoj, tehnološkoj i političkoj integraciji izbeći opasnost od jednoobraznosti, serijalizacije, hegemonizma jednog kulturnog i političkog obrasca?
Luj Dolo
Naš savremenik , francuski istoričar i kulturolog Luj Dolo, istakao se istančanim i pitkim knjigama o francuskoj prošlosti, a posebno dragocenim knjigama za kolekciju “Šta znam?” o migracijama ljudi, istoriji diplomatije, o međunarodnim kulturnim odnosima. Među tim knjigama je i knjiga Individualna i masovna kultura, prevedena na naš jezik sa šestog francuskog izdanja (1996).
Godina izdanja : 2000.
Broj strana : 145
Pismo : Latinica
Povez : Tvrdi povez
Format : 20x14
Težina : 249 g
KOMENTARI (0)
Ostavi komentar
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.