Tokom deset vekova o kojima se priča u ovoj knjizi, nastajala je Evropa kakvu znamo. Stvorena je i rascvetala se jedna posebna, evropska umetnost čijim se ostacima i danas divimo. Ipak, oblike te umetnosti mi danas ne doživljavamo na način na koji su ih gledali i divili im se oni koji su tu umetnost stvarali. Čovek današnjice očekuje, kao i od moderne umetnosti, estetsko zadovoljstvo. Međutim, za ljude srednjeg veka svi ti spomenici, predmeti i slike imali su jasno određenu funkciju. Bili su u službi kulta. U jednom jasno i snažno hijerarhizovanom društvu, u kojem je nevidljivi svet bio isto tako stvaran i daleko moćniji od vidljivog sveta u kojem smrt nije predstavljala kraj čovekove sudbine, ovi predmeti lepote ispunjavali su tri osnovne funkcije. To su bili darovi prineti Bogu, načini komuniciranja sa onostranim svetom i potvrda svetovne moći onih koji su ih naručivali. U ovoj knjizi, na maestralan način, Žorž Dibi prati razvoj različitih umetničkih oblika tokom hiljadu godina evropske istorije, stavljajući ga u kontekst vremena, poredeći ga sa materijalnim strukturama i kulturnim fenomenima srednjovekovnog društva.
Žorž Dibi
Verovatno najveći francuski medievista, bio je profesor na College de France i član Francuske Akademije. Najveći deo svojih istraživanja posvetio je odnosima umetnosti i društva u srednjem veku.
Kod nas su prevedene njegove knjige „Vreme katedrala“ i „Vitez, žena, sveštenik“, a pod njegovim uredništvom izdata je petotomna „Istorija privatnog života“ koju objavljuje “Clio”.
O knjizi
O autoru
Podaci
Komentari
Povodom knjige
Tokom deset vekova o kojima se priča u ovoj knjizi, nastajala je Evropa kakvu znamo. Stvorena je i rascvetala se jedna posebna, evropska umetnost čijim se ostacima i danas divimo. Ipak, oblike te umetnosti mi danas ne doživljavamo na način na koji su ih gledali i divili im se oni koji su tu umetnost stvarali. Čovek današnjice očekuje, kao i od moderne umetnosti, estetsko zadovoljstvo. Međutim, za ljude srednjeg veka svi ti spomenici, predmeti i slike imali su jasno određenu funkciju. Bili su u službi kulta. U jednom jasno i snažno hijerarhizovanom društvu, u kojem je nevidljivi svet bio isto tako stvaran i daleko moćniji od vidljivog sveta u kojem smrt nije predstavljala kraj čovekove sudbine, ovi predmeti lepote ispunjavali su tri osnovne funkcije. To su bili darovi prineti Bogu, načini komuniciranja sa onostranim svetom i potvrda svetovne moći onih koji su ih naručivali. U ovoj knjizi, na maestralan način, Žorž Dibi prati razvoj različitih umetničkih oblika tokom hiljadu godina evropske istorije, stavljajući ga u kontekst vremena, poredeći ga sa materijalnim strukturama i kulturnim fenomenima srednjovekovnog društva.
Žorž Dibi
Verovatno najveći francuski medievista, bio je profesor na College de France i član Francuske Akademije. Najveći deo svojih istraživanja posvetio je odnosima umetnosti i društva u srednjem veku.
Kod nas su prevedene njegove knjige „Vreme katedrala“ i „Vitez, žena, sveštenik“, a pod njegovim uredništvom izdata je petotomna „Istorija privatnog života“ koju objavljuje “Clio”.
Godina izdanja : 2001.
Broj strana : 141
Pismo : Latinica
Povez : Tvrdi povez
Format : 14 x 21
KOMENTARI (0)
Ostavi komentar
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.