×

GOSPODARI MEDIJA

Marčelo Foa

Preveo sa italijanskog Marin Pavić

Nije bilo lako prodreti u svet spin doktora. Idite u bilo koju knjižaru i zatražite neko delo posvećeno ovoj temi. Ponudiće vam obimnu literaturu o izbornim strategijama, ali o institucionalizovanom spinu ne postoji praktično ništa. Nemojte imati iluzija da ćete pronaći spin doktora koji želi da poveri svoje tajne: niko od njih neće javno priznati da je manipulator. Marčelo Foa

Rašireno je mišljenje, posebno na Zapadu, da su u eri informacija kao spektakla i sami političari žrtve sveopšte medijske dominacije. Da li je zaista tako? Čini se da je upravo obrnuto, zato što su zahvaljujući spin doktorima, vlasti naučile kako da prividnu medijsku svemoćnost iskoriste za sopstvene potrebe. Marčelo Foa objašnjava kako je i zašto moguće usmeriti medije u željenom pravcu, često bez jasne svesti novinara da učestvuju u takvim operacijama. Knjiga osvetljava pozadinu mnogih istorijskih događaja od atentata na predsednika Kenedija do rata u Siriji, otkriva tehnike i trikove kojima se služe medijski eksperti i ujedno nudi istorijski prikaz razvoja fenomena spina od Bernajsa do naših dana. Za čitaoce u Srbiji biće posebno interesantni primeri medijske manipulacije, kreirani u velikim američkim PR agencijama, tokom ratova na prostoru bivše Jugoslavije.

Marčelo Foa

Rođen je 1963. u Milanu. Novinarsku karijeru počinje 1989. u milanskom dnevniku Đornale, a već četiri godine kasnije postaje šef spoljno-političke redakcije tog lista. Od 2005. pojavljuje se u ulozi specijalnog izveštača i počinje saradnju sa mnogim inostranim medijima. Živi i radi u Švajcarskoj, u Luganu, gde predaje međunarodno novinarstvo i vodi izdavačku kuću Korijere del Tićino. Suosnivač je Opservatorije evropskog novinarstva.

Sadržaj
Predgovor prevodioca
Sadržaj
Uvod
1. Istorijski koreni spina; Sto godina ube?ivanja, ne uvek u skladu sa eti?kim normama
1.1. Od Bernajsovih manipulacija do Borstinovih slutnji
1.2. Vijetnam i Votergejt, strahovlada medija; Reganov revanš
1.3. Uticaj Holivuda i Pentagona
2. Tri principa uticanja na medije
2.1. Kontrola protoka informacija
2.2. Svako saopštenje kao deo unapred pripremljene strategije
2.3. Valorizovanje predsednikovog imidža
2.4. Spin kao defanzivno sredstvo
3. Službeni spin doktori i oni… privatni
3.1. Koliko se osoba bavi komunikacijom: zvani?na struktura tog sektora u Americi
3.2. Kada je komunikacija u privatnim rukama: PR agencije u službi vlada
3.3. Rendonov slu?aj: informacija je mo?
3.4. Ostale privatne agencije za odnose sa javnoš?u
3.5. Ekspert – da, ali koliko je nezavisan?
3.6. Poslednja granica: „isfabrikovani“ televizijski prilozi
4.Spin doktori u Velikoj Britaniji
4.1. Kembelova revolucija
4.2. Uspesi u prvim godinama
4.3. Otrežnjenje javnosti
5. Da li je unosno biti „mag informisanja“?
6. Rat u Iraku: sjaj i beda spin doktora
6.1. Obrazloženja
6.2. Propaganda
6.3. Posleratni period:preterano spinovanje je kontraproduktivno
6.4. Iluzija uspeha
6.5. Kada spin ne funkcioniše: slu?aj Kalipari
7. „Inficirana“ Evropa
7.1. Švajcarska je u pripravnosti, ali ne uspeva da odoli
7.2. Italijanska anomalija. Nema?ka zahva?ena „virusom“
7.3. Francuske „licence“
7.4. Aznarov peh. Klevetanje u Švedskoj
7.5. Spin izvan Zapada
Zaklju?ak
Deset godina kasnije: preplavljeni spinom, sa ponekom nadom
Bibliografija

Broj strana : 300

Pismo : Latinica

ISBN : 978-86-7102-558-4

Format : 24 x 16

Povez : Broširani povez

Težina : 470 g

KOMENTARI (0)

Preporuka za čitanje