Preveo sa engleskog Vladimir Kolović
Izgleda verovatno da će studije medija biti u središtu dopunskog i visokog obrazovanja, ne u najmanjoj meri zato što one proučavaju oblast kulturne reprodukcije i diskursa, koji ima utiaj na svakog ko je u stanju da primi poruku. Nadam se da će studenti i predavači ovu knjigu smatrati korisnim doprinosom svome radu u ovoj oblasti. Stjuart Prajs
O knjizi
Sadržaj
O autoru
Podaci
Komentari
Povodom knjige
Knjiga Izučavanje medija predstavlja opsežan vodič kroz sve neophodne elemente masovnih komunikacija. Autor nudi široku lepezu analiza slučajeva, istorijata i važnijih teorijskih referenci. Oglašavanje, televizija, film, novinska fotografija, muzička industrija i drugi medijski oblici služe kao materijal za ispitivanje relevantnosti teorijskih pristupa: od analize sadržaja i semiologije, do novijih ideja o diskursu i obraćanju. Već prvo izdanje knjige Izučavanje medija, bogato ilustracijama, konkretnim primerima, praktičnim vežbama, postalo je standardni priručnik u višem i visokom obrazovanju, jer studentima pruža podsticaje za istraživanje i razvoj analitičkih veština. Novo izdanje dopunjeno je poglavljima o radiju, deregulaciji, raspravi o nasilju u medijima i medijskom praćenju izbora.
Stjuart Prajs
Predavač je na odeljenju za medije, film i novinarstvo na britanskom univerzitetu De Montfort. Autor je više naslova: Brute Reality (2010), Discourse Power Address (2007), Communication Studies (1996), The Complete A-Z Media and Communication Studies Handbook (1997). U oblast njegovog istraživanja, između ostalog, spadaju politička komunikacija, odnos diskursa i moći, film, vesti i kritički pristupi oglašavanju.
Uvod: položaj i važnost studija medija
1. Osnova studija medija
Komunikacija – razmena zna?enja me?u ljudima
Komunikacija – elementi, osobine i proces
Mo?, masovna komunikacija i društvo
Model mo?i
Upotreba medijskih termina
Spisak pojmova
Formiranje subjekta
Društvena teorija i formiranje subjekta
O?uvanje subjekta
Rezime
2. Ideologija: polazna ta?ka
Šta je ideologija?
Semiologija
Diskurs
Koncept ube?ivanja
Propaganda
Izbori: propaganda u miru?
Opšti izbori 1992. i „rat oko Dženiferinog uva“
Termini u debati: diskursi u štampi na opštim izborima 1997.
Rezime
Zadaci za studente
3. „Konstruisanje“ publike
Zna?enje publike
Polazna ta?ka: Morli i publika Širom zemlje
Oglašavanje: industrija i publika
Prou?avanje reklama
Televizijska reklama
Rezime
Zadaci za studente
4. Fotografija, semiologija i slika
Fotografija: po?eci
Semiologija i fotografija
Fotografija i fotoreporterstvo
Fotomontaža
Rezime
Zadaci za studente
5. Kinematografija: istorija i teorija
Rana kinematografija
Prelazak na „klasi?ni“ sistem
Na?in razumevanja filmskog narativa
Žanr
Teorije gledalaštva:vizuelno zadovoljstvo i narativna kinematografija
Film i društvo
Rezime
Zadaci za studente
6. Popularne forme: televizija, radio i tehnologija
Društveni uticaj tel
Godina izdanja : 2011.
Broj strana : 749
Pismo : Latinica
Povez : Broširani povez
Format : 24 x 16
Težina : 1140 g
ISBN : 978-86-7102-384-9
KOMENTARI (0)
Ostavi komentar
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.