{"id":51416,"kategorija_id":14,"parent_id":null,"naslov":"GOSPODARI MEDIJA","sadrzaj":"<p>Nije bilo lako prodreti u svet spin doktora. Idite u bilo koju knji\u017earu i zatra\u017eite neko delo posve\u0107eno ovoj temi. Ponudi\u0107e vam obimnu literaturu o izbornim strategijama, ali o institucionalizovanom spinu ne postoji prakti\u010dno ništa. Nemojte imati iluzija da \u0107ete prona\u0107i spin doktora koji \u017eeli da poveri svoje tajne: niko od njih ne\u0107e javno priznati da je manipulator.<\/p>\r\n<p style=\"text-align: right;\">Mar\u010delo Foa<\/p>","dugacki_sadrzaj":"<p>Sadr\u017eaj<br>Predgovor prevodioca<br>Sadr\u017eaj<br>Uvod<br>1. Istorijski koreni spina; Sto godina ube?ivanja, ne uvek u skladu sa eti?kim normama<br>1.1. Od Bernajsovih manipulacija do Borstinovih slutnji<br>1.2. Vijetnam i Votergejt, strahovlada medija; Reganov revanš<br>1.3. Uticaj Holivuda i Pentagona<br>2. Tri principa uticanja na medije<br>2.1. Kontrola protoka informacija<br>2.2. Svako saopštenje kao deo unapred pripremljene strategije<br>2.3. Valorizovanje predsednikovog imid\u017ea<br>2.4. Spin kao defanzivno sredstvo<br>3. Slu\u017ebeni spin doktori i oni… privatni<br>3.1. Koliko se osoba bavi komunikacijom: zvani?na struktura tog sektora u Americi<br>3.2. Kada je komunikacija u privatnim rukama: PR agencije u slu\u017ebi vlada<br>3.3. Rendonov slu?aj: informacija je mo?<br>3.4. Ostale privatne agencije za odnose sa javnoš?u<br>3.5. Ekspert – da, ali koliko je nezavisan?<br>3.6. Poslednja granica: „isfabrikovani“ televizijski prilozi<br>4.Spin doktori u Velikoj Britaniji<br>4.1. Kembelova revolucija <br>4.2. Uspesi u prvim godinama<br>4.3. Otre\u017enjenje javnosti<br>5. Da li je unosno biti „mag informisanja“?<br>6. Rat u Iraku: sjaj i beda spin doktora<br>6.1. Obrazlo\u017eenja<br>6.2. Propaganda<br>6.3. Posleratni period:preterano spinovanje je kontraproduktivno<br>6.4. Iluzija uspeha<br>6.5. Kada spin ne funkcioniše: slu?aj Kalipari<br>7. „Inficirana“ Evropa<br>7.1. Švajcarska je u pripravnosti, ali ne uspeva da odoli <br>7.2. Italijanska anomalija. Nema?ka zahva?ena „virusom“<br>7.3. Francuske „licence“<br>7.4. Aznarov peh. Klevetanje u Švedskoj <br>7.5. Spin izvan Zapada<br>Zaklju?ak<br>Deset godina kasnije: preplavljeni spinom, sa ponekom nadom<br>Bibliografija<\/p>","tezina":470,"cena":1430,"cena_tvrdi":0,"tvrdi_povez":0,"je_aktivan":1,"je_na_stanju":1,"lager":100,"prodato":16,"seo_tagovi":"GOSPODARI MEDIJA","seo_opis":"<p>Nije bilo lako prodreti u svet spin doktora. Idite u bilo koju knji\u017earu i zatra\u017eite neko delo posve\u0107eno ovoj temi. Ponudi\u0107e vam obimnu literaturu o izbornim strategijama, ali o institucionalizovanom spinu ne postoji prakti\u010dno ni&scaron;ta. Nemojte imati iluzija da \u0107ete prona\u0107i spin doktora koji \u017eeli da poveri svoje tajne: niko od njih ne\u0107e javno priznati da je manipulator.<\/p><p style="text-align: right;">Mar\u010delo Foa<\/p>","created_at":"2022-07-03T19:21:26.000000Z","updated_at":"2024-12-02T19:13:40.000000Z","deleted_at":null,"main_image_id":-1,"je_snimljen":1,"broj_strana":"300","isbn":"9788671025584","pismo":"latinica","format":"24 x 16","povez":"bro\u0161irani povez","je_u_pretplati":0,"akcije":"{\"auth\": {\"akcije\": [{\"id\": 1, \"cena\": 1999, \"opis\": \"\", \"naziv\": \"Knjiga nedelje\", \"mesa_se\": 0, \"sadrzaj\": \"<p>Ko gospodari medijima? Mar\u010delo Foa objašnjava kako je i zašto mogu\u0107e usmeriti medije u \u017eeljenom pravcu, \u010desto bez jasne svesti novinara da u\u010destvuju u takvim operacijama.<\/p>\", \"datum_do\": \"2024-12-05 03:00:00\", \"datum_od\": \"2024-02-02 10:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2021-08-30T16:58:42.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2024-12-02T16:25:02.000000Z\", \"je_naslovna\": 1, \"za_kolicinu\": 4, \"akcija_tip_id\": 4, \"popust_procenat\": 50, \"je_akcije_stranica\": 1, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 1, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 1, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2021-09-28 13:21:01\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2024-12-02 17:25:02\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}], \"uslovi\": {\"auth\": true}, \"cena_popust\": 715}, \"guest\": {\"akcije\": [{\"id\": 1, \"cena\": 1999, \"opis\": \"\", \"naziv\": \"Knjiga nedelje\", \"mesa_se\": 0, \"sadrzaj\": \"<p>Ko gospodari medijima? Mar\u010delo Foa objašnjava kako je i zašto mogu\u0107e usmeriti medije u \u017eeljenom pravcu, \u010desto bez jasne svesti novinara da u\u010destvuju u takvim operacijama.<\/p>\", \"datum_do\": \"2024-12-05 03:00:00\", \"datum_od\": \"2024-02-02 10:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2021-08-30T16:58:42.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2024-12-02T16:25:02.000000Z\", \"je_naslovna\": 1, \"za_kolicinu\": 4, \"akcija_tip_id\": 4, \"popust_procenat\": 50, \"je_akcije_stranica\": 1, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 1, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 1, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2021-09-28 13:21:01\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2024-12-02 17:25:02\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}], \"uslovi\": {\"auth\": false}, \"cena_popust\": 715}}","cena_popust":715,"o_knjizi":"<p>Rašireno je mišljenje, posebno na Zapadu, da su u eri informacija kao spektakla i sami politi\u010dari \u017ertve sveopšte medijske dominacije. Da li je zaista tako? \u010cini se da je upravo obrnuto, zato što su zahvaljuju\u0107i spin doktorima, vlasti nau\u010dile kako da prividnu medijsku svemo\u0107nost iskoriste za sopstvene potrebe. Mar\u010delo Foa objašnjava kako je i zašto mogu\u0107e usmeriti medije u \u017eeljenom pravcu, \u010desto bez jasne svesti novinara da u\u010destvuju u takvim operacijama. Knjiga osvetljava pozadinu mnogih istorijskih doga\u0111aja od atentata na predsednika Kenedija do rata u Siriji, otkriva tehnike i trikove kojima se slu\u017ee medijski eksperti i ujedno nudi istorijski prikaz razvoja fenomena spina od Bernajsa do naših dana. Za \u010ditaoce u Srbiji bi\u0107e posebno interesantni primeri <span lang=\"SR-LATN-RS\">medijske manipulacije koji su tokom ratova na prostoru bivše Jugoslavije kreirani u velikim ameri\u010dkim PR agencijama.<\/span><\/p>\r\n<div dir=\"ltr\">\r\n<div style=\"font-size: 12pt; font-family: 'Calibri'; color: #000000;\">\r\n<div style=\"font-size: small; text-decoration: none; font-family: 'Calibri'; font-weight: normal; color: #000000; font-style: normal; display: inline;\">\r\n<div class=\"WordSection1\">\r\n<div align=\"center\"> <\/div>\r\n<\/div>\r\n<\/div>\r\n<\/div>\r\n<\/div>","preveo":"Preveo sa italijanskog Marin Pavi\u0107","priredio":"","search_text":"GOSPODARI MEDIJA Rasireno je misljenje posebno na Zapadu da su u eri informacija kao spektakla i sami politicari zrtve sveopste medijske dominacije Da li je zaista tako Cini se da je upravo obrnuto zato sto su zahvaljujuci spin doktorima vlasti naucile kako da prividnu medijsku svemocnost iskoriste za sopstvene potrebe Marcelo Foa objasnjava kako je i zasto moguce usmeriti medije u zeljenom pravcu cesto bez jasne svesti novinara da ucestvuju u takvim operacijama Knjiga osvetljava pozadinu mnogih istorijskih dogadjaja od atentata na predsednika Kenedija do rata u Siriji otkriva tehnike i trikove kojima se sluze medijski eksperti i ujedno nudi istorijski prikaz razvoja fenomena spina od Bernajsa do nasih dana Za citaoce u Srbiji bice posebno interesantni primeri medijske manipulacije kreirani u velikim americkim PR agencijama tokom ratova na prostoru bivse Jugoslavije Nije bilo lako prodreti u svet spin doktora Idite u bilo koju knjizaru i zatrazite neko delo posveceno ovoj temi Ponudice vam obimnu literaturu o izbornim strategijama ali o institucionalizovanom spinu ne postoji prakticno nista Nemojte imati iluzija da cete pronaci spin doktora koji zeli da poveri svoje tajne niko od njih nece javno priznati da je manipulator Marcelo Foa Marcelo Foa","datum_objave":"2017-10-21","kategorija":{"id":14,"naziv":"Multimedia","je_aktivan":1,"created_at":"2021-08-30T16:58:40.000000Z","updated_at":"2022-12-21T15:02:36.000000Z","deleted_at":null,"opis":"Sinteza teorijskog i prakti\u010dnog znanja o savremenim medijima osnova je na kojoj je gra\u0111ena\r\n edicija Multimedia. Ovo je jedinstvena biblioteka, posve\u0107ena temama o dru\u0161tvenoj ulozi,\r\n o na\u010dinu delovanja i organizaciji masovnih medija. Radi se o razli\u010ditim aspektima sagledavanja\r\n medija: politi\u010dkom, pravnom, ekonomskom, obrazovnom, kulturnom, eti\u010dkom, esteti\u010dkom, tr\u017ei\u0161nom i \u017eurnalisti\u010dkom.","image_id":-1,"naziv2":"Novinarstvo, studije medija"},"autori":[{"id":51414,"ime":"Mar\u010delo Foa","je_aktivan":1,"created_at":"2022-06-16T12:32:37.000000Z","updated_at":null,"deleted_at":null,"opis":"<p>Ro\u0111en je 1963. u Milanu. Novinarsku karijeru po\u010dinje 1989. u milanskom dnevniku <em>\u0110ornale<\/em>, a ve\u0107 \u010detiri godine kasnije postaje šef spoljno-politi\u010dke redakcije tog lista. Od 2005. pojavljuje se u ulozi specijalnog izvešta\u010da i po\u010dinje saradnju sa mnogim inostranim medijima. \u017divi i radi u Švajcarskoj, u Luganu, gde predaje me\u0111unarodno novinarstvo i vodi izdava\u010dku ku\u0107u <em>Korijere del Ti\u0107ino<\/em>. Suosniva\u010d je Opservatorije evropskog novinarstva.<\/p>","pivot":{"proizvod_id":51416,"autor_id":51414}}],"aktivne_akcije":[{"id":7,"naziv":"Koli\u010dinski popust za 3 i vi\u0161e prim.","opis":null,"datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-01-01 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":10,"za_kolicinu":3,"cena":2999,"akcija_tip_id":2,"created_at":"2021-08-30T16:58:42.000000Z","updated_at":"2024-11-08T10:30:03.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"<p>Popust se dodeljuje na koli\u010dinu. <\/p>","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-03-29 14:08:03","deamon_obradio_osvezavanje":"2024-11-08 11:30:03","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":51416,"akcija_id":7}},{"id":16,"naziv":"20% Popusta za online kupovinu","opis":"","datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-12-31 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":20,"za_kolicinu":0,"cena":0,"akcija_tip_id":1,"created_at":"2022-09-01T14:30:57.000000Z","updated_at":"2024-11-12T11:04:01.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-09-01 16:31:04","deamon_obradio_osvezavanje":"2024-11-12 12:04:01","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":51416,"akcija_id":16}},{"id":17,"naziv":"30% Popusta za ulogovane korisnike","opis":"","datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-12-31 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":30,"za_kolicinu":0,"cena":0,"akcija_tip_id":1,"created_at":"2022-09-02T14:46:32.000000Z","updated_at":"2024-11-12T11:04:02.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-09-02 16:47:03","deamon_obradio_osvezavanje":"2024-11-12 12:04:02","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":1,"pivot":{"proizvod_id":51416,"akcija_id":17}},{"id":1,"naziv":"Knjiga nedelje","opis":"","datum_od":"2024-02-02 10:00:00","datum_do":"2024-12-05 03:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":50,"za_kolicinu":4,"cena":1999,"akcija_tip_id":4,"created_at":"2021-08-30T16:58:42.000000Z","updated_at":"2024-12-02T16:25:02.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"<p>Ko gospodari medijima? Mar\u010delo Foa objašnjava kako je i zašto mogu\u0107e usmeriti medije u \u017eeljenom pravcu, \u010desto bez jasne svesti novinara da u\u010destvuju u takvim operacijama.<\/p>","image_id":-1,"je_naslovna":1,"je_akcije_stranica":1,"je_tekst_na_naslovnoj":1,"je_specijalni_prikaz":1,"mesa_se":0,"deamon_obradio_pocetak":"2021-09-28 13:21:01","deamon_obradio_osvezavanje":"2024-12-02 17:25:02","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":51416,"akcija_id":1}}],"media":[{"id":557,"model_type":"App\\Models\\Proizvod","model_id":51416,"uuid":"ec142805-1bb8-494a-b93c-af7697580880","collection_name":"slike","name":"13321","file_name":"13321.jpg","mime_type":"image\/jpeg","disk":"public","conversions_disk":"public","size":900206,"manipulations":[],"custom_properties":[],"generated_conversions":{"proizvod_slika":true,"proizvod_glavna_slika":true},"responsive_images":[],"order_column":542,"created_at":"2022-07-04T09:11:28.000000Z","updated_at":"2022-07-04T09:15:40.000000Z","original_url":"https:\/\/clio.rs\/storage\/media\/557\/13321.jpg","preview_url":""}]}
Kao prva detaljna i sveobuhvatna analiza vizuelne estetike novih medija, ova knjiga postavlja nove medije unutar istorije vizuelne kulture, ukazujući na veze i različitosti između novih i starih medija.
Nalazeći poreklo estetike novih medija u slikarstvu, fotografiji, filmu i televiziji, Manovič razmatra pitanja digitalnog stvaranja slika, interfejsa čoveka i računara, hipermedija, računarskih igrica, komponovanja, animacije, teleprisustva i virtuelnih svetova. Pri tom, on se eklektički i vispreno poziva na teoriju filma, teoriju književnosti i društvenu teoriju.
Podjednako je značajno to što se on poziva na sopstveno radno iskustvo sa tehnologijama novih medija i računarskom naukom da bi iskazao osnovne principe koji čine razliku između novih i starih medija. U toj analizi on daje detaljna objašnjenja određenih pojava u umetnosti i popularnoj kulturi.
Jedinstvena po svojoj dubini i obuhvatu, ova knjiga nije zanimljiva samo za univerzitetske radnike, već i za umetnike i dizajnere koji žele bolje da razumeju istoriju i teoriju onoga čime se bave.
Lev Manovič je profesor u Fakultetskom centru Univerziteta grada Njujorka, (The Graduate Center, City University of New York). Predavao je niz godina na Odeljenju za vizuelne umetnosti Univerziteta u San Dijegu (UCSD) gde je od 1996. do 2012. godine vodio nastavu iz digitalne umetnosti, nove teorije medija i digitalnih humanističkih nauka.
Njegova knjiga The Language of New Media (2001), koja uskoro izlazi u prevodu Aleksandra Luja Todorovića na srpski jezik, smatra se najiscrpnijom istorijom medija posle MakLuanove.
Rođen je u Moskvi, gde je studirao slikarstvo, arhitekturu i računarsko programiranje. Jedan od vodećih teoretičara novih medija. Od 1981. živi u Njujorku gde je magistrirao na studijama eksperimentalne psihologije. Osnivač je i direktor centra za softverske studije (Software Studies Initiative).
Predgovor
Prolog: Vertovljev skup podataka
Zahvalnica
UVOD Lična hronologija Teorija sadašnjosti Mapiranje novih medija: metoda mapiranja novih medija-organizacija Izrazi: jezik, stvar, predstavljanje
1. ŠTA SU NOVI MEDIJI Kako mediji postaju novi Principi novih medija Numerička predstava Modularnost Automatizacija Promenljivost Transkodovanje Šta novi mediji nisu Film kao novi medij Mit digitalnog Mit interaktivnosti
2. INTERFEJS Jezik kulturnih interfejsa Kulturni interfejsi Štampana reč Film IČR: Predstava naspram kontrole Ekran i korisnik Genealogija ekrana Ekran i telo Predstava nasuprot simulaciji
3. OPERACIJE Meniji, filteri, dodaci Logika izbora „Postmodernizam“ i fotošop Od stvari do signala Komponovanje Od tokova slika do modularnih medija Otpor montaži Arheologija komponovanja: kinematografija Arheologija komponovanja: video Digitalno komponovanje Komponovanje i nove vrste montaže Delovanje na daljinu Predstavljanje naspram komunikacije Teleprisustvo: iluzija naspram akcije Slike instrumenti Telekomunikacija Razdaljina i aura
4. ILUZIJE Sinteti?ki realizam i njegova nezadovoljstva Tehnologija i stil na filmu Tehnologija i stil u računarskoj animaciji Ikone mimezisa Sintetička slika i njen predmet Žorž Melijes, otac ra?unarske grafike Park iz doba jure i socijalistički realizam Iluzija, narativ i interaktivnost
5. OBLICI Baza podataka Logika baze podataka Podaci i algoritmi Baza podataka i narativ Paradigma i sintagma Kompleks baze podataka Fim kao baza podatak: Grinavej i Vertov Prostor krstarenja Kob i Mist Računarski prostor Poetike krstarenja Putnik i istraživač Kino oko i simulatori IV i Mesto
6. ŠTA JE FILM? Digitalni film i istorija pokretnih slika Film, umetnost oznake Kratka arheologija pokretnih slika Od animacije do filma Ponovo određeni film Od kino oka do kino četkice Novi jezik filma Kinematski i grafički: kinogratografija Nova temporalnost: petlja kao narativno sredstvo Prostorna montaža i makrofilm Film kao prostor informacija Film kao kod
O knjizi
Sadržaj
O autoru
Podaci
Komentari
Povodom knjige
Kao prva detaljna i sveobuhvatna analiza vizuelne estetike novih medija, ova knjiga postavlja nove medije unutar istorije vizuelne kulture, ukazujući na veze i različitosti između novih i starih medija.
Nalazeći poreklo estetike novih medija u slikarstvu, fotografiji, filmu i televiziji, Manovič razmatra pitanja digitalnog stvaranja slika, interfejsa čoveka i računara, hipermedija, računarskih igrica, komponovanja, animacije, teleprisustva i virtuelnih svetova. Pri tom, on se eklektički i vispreno poziva na teoriju filma, teoriju književnosti i društvenu teoriju.
Podjednako je značajno to što se on poziva na sopstveno radno iskustvo sa tehnologijama novih medija i računarskom naukom da bi iskazao osnovne principe koji čine razliku između novih i starih medija. U toj analizi on daje detaljna objašnjenja određenih pojava u umetnosti i popularnoj kulturi.
Jedinstvena po svojoj dubini i obuhvatu, ova knjiga nije zanimljiva samo za univerzitetske radnike, već i za umetnike i dizajnere koji žele bolje da razumeju istoriju i teoriju onoga čime se bave.
Selfi interfejsa, prikaz knjige Jezik novih medija, Vesna Kopicl
Lev Manovič
Lev Manovič je profesor u Fakultetskom centru Univerziteta grada Njujorka, (The Graduate Center, City University of New York). Predavao je niz godina na Odeljenju za vizuelne umetnosti Univerziteta u San Dijegu (UCSD) gde je od 1996. do 2012. godine vodio nastavu iz digitalne umetnosti, nove teorije medija i digitalnih humanističkih nauka.
Njegova knjiga The Language of New Media (2001), koja uskoro izlazi u prevodu Aleksandra Luja Todorovića na srpski jezik, smatra se najiscrpnijom istorijom medija posle MakLuanove.
Rođen je u Moskvi, gde je studirao slikarstvo, arhitekturu i računarsko programiranje. Jedan od vodećih teoretičara novih medija. Od 1981. živi u Njujorku gde je magistrirao na studijama eksperimentalne psihologije. Osnivač je i direktor centra za softverske studije (Software Studies Initiative).
Predgovor
Prolog: Vertovljev skup podataka
Zahvalnica
UVOD
Lična hronologija
Teorija sadašnjosti
Mapiranje novih medija: metoda mapiranja novih medija-organizacija
Izrazi: jezik, stvar, predstavljanje
1. ŠTA SU NOVI MEDIJI
Kako mediji postaju novi
Principi novih medija
Numerička predstava
Modularnost
Automatizacija
Promenljivost
Transkodovanje
Šta novi mediji nisu
Film kao novi medij
Mit digitalnog
Mit interaktivnosti
2. INTERFEJS
Jezik kulturnih interfejsa
Kulturni interfejsi
Štampana reč
Film
IČR: Predstava naspram kontrole
Ekran i korisnik
Genealogija ekrana
Ekran i telo
Predstava nasuprot simulaciji
3. OPERACIJE
Meniji, filteri, dodaci
Logika izbora
„Postmodernizam“ i fotošop
Od stvari do signala
Komponovanje
Od tokova slika do modularnih medija
Otpor montaži
Arheologija komponovanja: kinematografija
Arheologija komponovanja: video
Digitalno komponovanje
Komponovanje i nove vrste montaže
Delovanje na daljinu
Predstavljanje naspram komunikacije
Teleprisustvo: iluzija naspram akcije
Slike instrumenti
Telekomunikacija
Razdaljina i aura
4. ILUZIJE
Sinteti?ki realizam i njegova nezadovoljstva
Tehnologija i stil na filmu
Tehnologija i stil u računarskoj animaciji
Ikone mimezisa
Sintetička slika i njen predmet
Žorž Melijes, otac ra?unarske grafike
Park iz doba jure i socijalistički realizam
Iluzija, narativ i interaktivnost
5. OBLICI
Baza podataka
Logika baze podataka
Podaci i algoritmi
Baza podataka i narativ
Paradigma i sintagma
Kompleks baze podataka
Fim kao baza podatak: Grinavej i Vertov
Prostor krstarenja
Kob i Mist
Računarski prostor
Poetike krstarenja
Putnik i istraživač
Kino oko i simulatori
IV i Mesto
6. ŠTA JE FILM?
Digitalni film i istorija pokretnih slika
Film, umetnost oznake
Kratka arheologija pokretnih slika
Od animacije do filma
Ponovo određeni film
Od kino oka do kino četkice
Novi jezik filma
Kinematski i grafički: kinogratografija
Nova temporalnost: petlja kao narativno sredstvo
Prostorna montaža i makrofilm
Film kao prostor informacija
Film kao kod
Indeks
Godina izdanja : 2015.
Broj strana : 386
Pismo : Latinica
Povez : Broširani povez
Format : 24 x 16
Težina : 609 g
ISBN : 9788671024877
KOMENTARI (0)
Ostavi komentar
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.