{"id":271830,"kategorija_id":2,"parent_id":null,"naslov":"DORSI","sadrzaj":"<p>\"Umesto zamorne faktografije, tabloidnog senzacionalizma i sumnjivog misticizma, Grejl Markus nudi uzbudljive i duboke kriti\u010dke i kulturološke uvide, \u010dime ubedljivo potvr\u0111uje kako svoj status jednog od vode\u0107ih svetskih rok kriti\u010dara i istori\u010dara kulture, tako i neprolaznu vrednost poezije D\u017eima Morisona i muzike grupe <em><em>Dors<\/em><\/em>.\" - <em>Zoran Paunovi\u0107<\/em><\/p>","dugacki_sadrzaj":"<p><strong>Prolog: Zapali me, 1967<\/strong><br><strong>\u017dena iz El Eja <\/strong><br><strong>Tajanstveni voz<\/strong><br><strong>Kraj, 1966<\/strong><br><strong>Dorsi u takozvanim Šezdesetim<\/strong><br><strong>Kad muzika utihne<\/strong><br><strong>The Crystal Ship<\/strong><br><strong>Kuhinja duše<\/strong><br><strong>Zapali me, <em><em>Šou Eda Salivena<\/em><\/em>, 1967<\/strong><br><strong>Neznani vojnik iz 1968.godine<\/strong><br><strong>\u010cudnovati dani<\/strong><br><strong>Ljudi su \u010dudni<\/strong><br><strong>Moje su te o\u010di videle<\/strong><br><strong>Ma\u010dka dvadesetog veka<\/strong><br><strong>Kraj no\u0107i <\/strong><br><strong>Bluz kr\u010dme kraj puta<\/strong><br><strong>Kraljica autoputa <\/strong><br><strong>Samo polako <\/strong><br><strong>Kraj, 1968 <\/strong><br><strong>Zapali me, 1966\/1970 <\/strong><br><strong>Epilog: „Niko te se ne\u0107e se\u0107ati“ <\/strong><br><strong>Izjave zahvalnosti <\/strong><br><strong>Ilustracije <\/strong><\/p>","tezina":310,"cena":1430,"cena_tvrdi":0,"tvrdi_povez":0,"je_aktivan":1,"je_na_stanju":1,"lager":100,"prodato":15,"seo_tagovi":"DORSI","seo_opis":"&amp;lt;p&amp;gt;&amp;quot;Umesto zamorne faktografije, tabloidnog senzacionalizma i sumnjivog misticizma, Grejl Markus nudi uzbudljive i duboke kriti\u010dke i kulturolo&amp;amp;scaron;ke uvide, \u010dime ubedljivo potvr\u0111uje kako svoj status jednog od vode\u0107ih svetskih rok kriti\u010dara i istori\u010dara kulture, tako i neprolaznu vrednost poezije D\u017eima Morisona i muzike grupe&amp;amp;nbsp;&amp;lt;em&amp;gt;&amp;lt;em&amp;gt;Dors&amp;lt;\/em&amp;gt;&amp;lt;\/em&amp;gt;.&amp;quot; -&amp;amp;nbsp;&amp;lt;em&amp;gt;Zoran Paunovi\u0107&amp;lt;\/em&amp;gt;&amp;lt;\/p&amp;gt;","created_at":"2022-07-03T19:21:26.000000Z","updated_at":"2025-07-18T16:59:24.000000Z","deleted_at":null,"main_image_id":-1,"je_snimljen":1,"broj_strana":"229","isbn":"9788671026635","pismo":"latinica","format":"19,5x13,5","povez":"tvrdi povez","je_u_pretplati":0,"akcije":"{\"auth\": {\"akcije\": [{\"id\": 1, \"cena\": 1999, \"opis\": \"\", \"naziv\": \"Knjiga nedelje\", \"mesa_se\": 0, \"sadrzaj\": \"<p class=\\\"MsoNormal\\\">Studenti Univerziteta Kalifornije D\u017eim Morison i Rej Manzarek upoznali su se u julu 1965. godine. Šta je dalje bilo \u010ditajte u našoj knjizi nedelje.<\/p>\", \"datum_do\": \"2025-07-22 03:00:00\", \"datum_od\": \"2025-07-15 09:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2021-08-30T16:58:42.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2025-07-15T11:04:03.000000Z\", \"je_naslovna\": 1, \"za_kolicinu\": 4, \"akcija_tip_id\": 4, \"popust_procenat\": 50, \"je_akcije_stranica\": 1, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 1, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 1, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2021-09-28 13:21:01\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2025-07-15 13:04:03\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}], \"uslovi\": {\"auth\": true}, \"cena_popust\": 715}, \"guest\": {\"akcije\": [{\"id\": 1, \"cena\": 1999, \"opis\": \"\", \"naziv\": \"Knjiga nedelje\", \"mesa_se\": 0, \"sadrzaj\": \"<p class=\\\"MsoNormal\\\">Studenti Univerziteta Kalifornije D\u017eim Morison i Rej Manzarek upoznali su se u julu 1965. godine. Šta je dalje bilo \u010ditajte u našoj knjizi nedelje.<\/p>\", \"datum_do\": \"2025-07-22 03:00:00\", \"datum_od\": \"2025-07-15 09:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2021-08-30T16:58:42.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2025-07-15T11:04:03.000000Z\", \"je_naslovna\": 1, \"za_kolicinu\": 4, \"akcija_tip_id\": 4, \"popust_procenat\": 50, \"je_akcije_stranica\": 1, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 1, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 1, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2021-09-28 13:21:01\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2025-07-15 13:04:03\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}], \"uslovi\": {\"auth\": false}, \"cena_popust\": 715}}","cena_popust":715,"o_knjizi":"<p>\"Umesto zamorne faktografije, tabloidnog senzacionalizma i sumnjivog misticizma, Grejl Markus nudi uzbudljive i duboke kriti\u010dke i kulturološke uvide, \u010dime ubedljivo potvr\u0111uje kako svoj status jednog od vode\u0107ih svetskih rok kriti\u010dara i istori\u010dara kulture, tako i neprolaznu vrednost poezije D\u017eima Morisona i muzike grupe <em><em>Dors<\/em><\/em>.\"<\/p>\r\n<p align=\"right\"><em>Zoran Paunovi\u0107<\/em><\/p>\r\n<p><em>Pet opakih godina muzike za ceo \u017eivot<\/em> – ve\u0107 podnaslovom knjige <em>DORSI<\/em>, posve\u0107ene ameri\u010dkoj rok grupi „The Doors\u02ee, Grejl Markus predo\u010dava razlog svoje fasciniranosti ovim bendom, ali i na\u010din na koji pristupa pisanju o njemu. U središte \u010ditala\u010dke pa\u017enje ne\u0107e biti stavljen ni mit oko <em>DORSA<\/em>, ni veo misterije kojim su obavijeni, niti kult smrti D\u017eima Morisona, odnosno doba \u010dijom se personifikacijom on neretko smatra. Ovoga puta bi\u0107e re\u010di najpre – o muzici.<\/p>\r\n<p>Ka\u017ee Salman Ru\u017edi da „niko ne \u010dita pesmu poput Grejla Markusa\u02ee. Markus nastoji da pru\u017ei odgovor na pitanje, kako to da \u010detrdeset godina nakon raspada grupe i Morisonove smrti, i dalje nije mogu\u0107e provesti dva sata u vo\u017enji, a ne \u010duti na radiju bar jednu njenu pesmu? Kako to da je bend koji je postojao svega pet godina do danas ostao slušaniji od gotovo svih koji su stvarali u istom periodu? Grejl Markus odgoneta kako je duh „Dorsa\u02ee ostao netaknut zubom vremena, te njihova muzika i dalje treperi od straha koji je u njihovo vreme lebdeo nad zemljom ne tako davno pogo\u0111enom ratnim u\u017easima.<\/p>","preveo":"Preveo sa engleskog Zoran Paunovi\u0107","priredio":"","search_text":"DORSI Umesto zamorne faktografije tabloidnog senzacionalizma i sumnjivog misticizma Grejl Markus nudi uzbudljive i duboke kriticke i kulturoloske uvide cime ubedljivo potvrdjuje kako svoj status jednog od vodecih svetskih rok kriticara i istoricara kulture tako i neprolaznu vrednost poezije Dzima Morisona i muzike grupe Dors Zoran Paunovic Pet opakih godina muzike za ceo zivot vec podnaslovom knjige DORSI posvecene americkoj rok grupi The Doors Grejl Markus predocava razlog svoje fasciniranosti ovim bendom ali i nacin na koji pristupa pisanju o njemu U srediste citalacke paznje nece biti stavljen ni mit oko DORSA ni veo misterije kojim su obavijeni niti kult smrti Dzima Morisona odnosno doba cijom se personifikacijom on neretko smatra Ovoga puta bice reci najpre o muzici Kaze Salman Ruzdi da niko ne cita pesmu poput Grejla Markusa Markus nastoji da pruzi odgovor na pitanje kako to da cetrdeset godina nakon raspada grupe i Morisonove smrti i dalje nije moguce provesti dva sata u voznji a ne cuti na radiju bar jednu njenu pesmu Kako to da je bend koji je postojao svega pet godina do danas ostao slusaniji od gotovo svih koji su stvarali u istom periodu Grejl Markus odgoneta kako je duh Dorsa ostao netaknut zubom vremena te njihova muzika i dalje treperi od straha koji je u njihovo vreme lebdeo nad zemljom ne tako davno pogodjenom ratnim uzasima Umesto zamorne faktografije tabloidnog senzacionalizma i sumnjivog misticizma Grejl Markus nudi uzbudljive i duboke kriticke i kulturoloske uvide cime ubedljivo potvrdjuje kako svoj status jednog od vodecih svetskih rok kriticara i istoricara kulture tako i neprolaznu vrednost poezije Dzima Morisona i muzike grupe Dors Zoran Paunovic Grejl Markus","datum_objave":"2022-06-27","kategorija":{"id":2,"naziv":"Klepsidra","je_aktivan":1,"created_at":"2021-08-30T16:58:40.000000Z","updated_at":"2022-12-21T15:00:55.000000Z","deleted_at":null,"opis":"Vrstu bele\u017eenja koju Klepsidra zahvata mo\u017eemo nazvati knji\u017eevno\u0161\u0107u na prelazu,\r\n literaturom bez preciznijih \u017eanrovskih odrednica. Dok sudbina umetnika predstavlja\r\n osnovnu tematsku preokupaciju, istra\u017eivanje teksta i konteksta odre\u0111uje biblioteku\r\n Klepsidra kao hrabru i podjednako otvorenu za svet virtuelne stvarnosti kao i\r\n otkrivanje tajni na mapi neugasivih stvarala\u010dkih vrlina.","image_id":-1,"naziv2":"Eseji, biografije"},"autori":[{"id":271821,"ime":"Grejl Markus","je_aktivan":1,"created_at":"2022-06-16T12:32:37.000000Z","updated_at":null,"deleted_at":null,"opis":"<p>Grejl Markus je ameri\u010dki pisac, muzi\u010dki novinar i ekspert za ameri\u010dku pop-rok kulturu. Nekadašnji je kriti\u010dar i kolumnista kultnih magazina poput <em>Rolling Stone, Creem, The Village Voice <\/em>i <em>Artforum<\/em>. Poznat je po jedinstvenom, u biti esejisti\u010dkom stilu i osobenom pristupu rok muzici, koju sagledava u širem kulturološkom kontekstu. Napisao je knjige posve\u0107ene rokenrolu (<em>Istorija rokenrola u 10 pesma <\/em>– <em>The History of Rock’n’Roll in ten songs<\/em>) i njegovim najzvu\u010dnijim predstavnicima, kao što su Bob Dilan (<em>Bob Dylan by Greil Marcus<\/em>) i Elvis Prisli (<em>Dead Elvis<\/em>). Njegov „Tajanstveni voz“ (<em>Mystery Train<\/em>) obreo se, kao jedina knjiga posve\u0107ena ameri\u010dkoj muzici, na listi 100 najboljih nefikcionalnih ostvarenja magazina <em>TIME <\/em>(„Vreme“). Jedan je od urednika <em>Nove knji\u017eevne istorije Amerike<\/em>, koju objavljuje Univerzitet Harvard. Od 2000. godine predaje na Prinstonu, Berkliju, Minesoti, kao i u Novoj školi u Nju Jorku. <\/p>","pivot":{"proizvod_id":271830,"autor_id":271821}}],"aktivne_akcije":[{"id":7,"naziv":"Koli\u010dinski popust za 3 i vi\u0161e prim.","opis":null,"datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-01-01 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":10,"za_kolicinu":3,"cena":2999,"akcija_tip_id":2,"created_at":"2021-08-30T16:58:42.000000Z","updated_at":"2025-01-20T08:28:03.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"<p>Popust se dodeljuje na koli\u010dinu. <\/p>","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-03-29 14:08:03","deamon_obradio_osvezavanje":"2025-01-20 09:28:03","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":271830,"akcija_id":7}},{"id":16,"naziv":"20% Popusta za online kupovinu","opis":"","datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-12-31 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":20,"za_kolicinu":0,"cena":0,"akcija_tip_id":1,"created_at":"2022-09-01T14:30:57.000000Z","updated_at":"2025-01-20T08:28:03.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-09-01 16:31:04","deamon_obradio_osvezavanje":"2025-01-20 09:28:03","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":271830,"akcija_id":16}},{"id":17,"naziv":"30% Popusta za ulogovane korisnike","opis":"","datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-12-31 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":30,"za_kolicinu":0,"cena":0,"akcija_tip_id":1,"created_at":"2022-09-02T14:46:32.000000Z","updated_at":"2025-01-20T08:28:04.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-09-02 16:47:03","deamon_obradio_osvezavanje":"2025-01-20 09:28:04","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":1,"pivot":{"proizvod_id":271830,"akcija_id":17}},{"id":1,"naziv":"Knjiga nedelje","opis":"","datum_od":"2025-07-15 09:00:00","datum_do":"2025-07-22 03:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":50,"za_kolicinu":4,"cena":1999,"akcija_tip_id":4,"created_at":"2021-08-30T16:58:42.000000Z","updated_at":"2025-07-15T11:04:03.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"<p class=\"MsoNormal\">Studenti Univerziteta Kalifornije D\u017eim Morison i Rej Manzarek upoznali su se u julu 1965. godine. Šta je dalje bilo \u010ditajte u našoj knjizi nedelje.<\/p>","image_id":-1,"je_naslovna":1,"je_akcije_stranica":1,"je_tekst_na_naslovnoj":1,"je_specijalni_prikaz":1,"mesa_se":0,"deamon_obradio_pocetak":"2021-09-28 13:21:01","deamon_obradio_osvezavanje":"2025-07-15 13:04:03","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":271830,"akcija_id":1}}],"media":[{"id":782,"model_type":"App\\Models\\Proizvod","model_id":271830,"uuid":"36f145d3-7714-49a4-9ce8-9b94a55d83ca","collection_name":"slike","name":"14661","file_name":"14661.jpg","mime_type":"image\/jpeg","disk":"public","conversions_disk":"public","size":1284430,"manipulations":[],"custom_properties":[],"generated_conversions":{"proizvod_slika":true,"proizvod_glavna_slika":true},"responsive_images":[],"order_column":767,"created_at":"2022-07-04T09:13:20.000000Z","updated_at":"2022-07-04T09:17:14.000000Z","original_url":"https:\/\/clio.rs\/storage\/media\/782\/14661.jpg","preview_url":""},{"id":2676,"model_type":"App\\Models\\Proizvod","model_id":271830,"uuid":"d0b823a9-7ad4-4070-b8cd-b42fba488f4a","collection_name":"pdf","name":"Dorsi_odlomak","file_name":"Dorsi_odlomak.pdf","mime_type":"application\/pdf","disk":"public","conversions_disk":"public","size":121454,"manipulations":[],"custom_properties":[],"generated_conversions":[],"responsive_images":[],"order_column":2615,"created_at":"2022-12-28T14:35:22.000000Z","updated_at":"2022-12-28T14:35:22.000000Z","original_url":"https:\/\/clio.rs\/storage\/media\/2676\/Dorsi_odlomak.pdf","preview_url":""}]}
Kao prva detaljna i sveobuhvatna analiza vizuelne estetike novih medija, ova knjiga postavlja nove medije unutar istorije vizuelne kulture, ukazujući na veze i različitosti između novih i starih medija.
Nalazeći poreklo estetike novih medija u slikarstvu, fotografiji, filmu i televiziji, Manovič razmatra pitanja digitalnog stvaranja slika, interfejsa čoveka i računara, hipermedija, računarskih igrica, komponovanja, animacije, teleprisustva i virtuelnih svetova. Pri tom, on se eklektički i vispreno poziva na teoriju filma, teoriju književnosti i društvenu teoriju.
Podjednako je značajno to što se on poziva na sopstveno radno iskustvo sa tehnologijama novih medija i računarskom naukom da bi iskazao osnovne principe koji čine razliku između novih i starih medija. U toj analizi on daje detaljna objašnjenja određenih pojava u umetnosti i popularnoj kulturi.
Jedinstvena po svojoj dubini i obuhvatu, ova knjiga nije zanimljiva samo za univerzitetske radnike, već i za umetnike i dizajnere koji žele bolje da razumeju istoriju i teoriju onoga čime se bave.
Lev Manovič je profesor u Fakultetskom centru Univerziteta grada Njujorka, (The Graduate Center, City University of New York). Predavao je niz godina na Odeljenju za vizuelne umetnosti Univerziteta u San Dijegu (UCSD) gde je od 1996. do 2012. godine vodio nastavu iz digitalne umetnosti, nove teorije medija i digitalnih humanističkih nauka.
Njegova knjiga The Language of New Media (2001), koja uskoro izlazi u prevodu Aleksandra Luja Todorovića na srpski jezik, smatra se najiscrpnijom istorijom medija posle MakLuanove.
Rođen je u Moskvi, gde je studirao slikarstvo, arhitekturu i računarsko programiranje. Jedan od vodećih teoretičara novih medija. Od 1981. živi u Njujorku gde je magistrirao na studijama eksperimentalne psihologije. Osnivač je i direktor centra za softverske studije (Software Studies Initiative).
Predgovor
Prolog: Vertovljev skup podataka
Zahvalnica
UVOD Lična hronologija Teorija sadašnjosti Mapiranje novih medija: metoda mapiranja novih medija-organizacija Izrazi: jezik, stvar, predstavljanje
1. ŠTA SU NOVI MEDIJI Kako mediji postaju novi Principi novih medija Numerička predstava Modularnost Automatizacija Promenljivost Transkodovanje Šta novi mediji nisu Film kao novi medij Mit digitalnog Mit interaktivnosti
2. INTERFEJS Jezik kulturnih interfejsa Kulturni interfejsi Štampana reč Film IČR: Predstava naspram kontrole Ekran i korisnik Genealogija ekrana Ekran i telo Predstava nasuprot simulaciji
3. OPERACIJE Meniji, filteri, dodaci Logika izbora „Postmodernizam“ i fotošop Od stvari do signala Komponovanje Od tokova slika do modularnih medija Otpor montaži Arheologija komponovanja: kinematografija Arheologija komponovanja: video Digitalno komponovanje Komponovanje i nove vrste montaže Delovanje na daljinu Predstavljanje naspram komunikacije Teleprisustvo: iluzija naspram akcije Slike instrumenti Telekomunikacija Razdaljina i aura
4. ILUZIJE Sinteti?ki realizam i njegova nezadovoljstva Tehnologija i stil na filmu Tehnologija i stil u računarskoj animaciji Ikone mimezisa Sintetička slika i njen predmet Žorž Melijes, otac ra?unarske grafike Park iz doba jure i socijalistički realizam Iluzija, narativ i interaktivnost
5. OBLICI Baza podataka Logika baze podataka Podaci i algoritmi Baza podataka i narativ Paradigma i sintagma Kompleks baze podataka Fim kao baza podatak: Grinavej i Vertov Prostor krstarenja Kob i Mist Računarski prostor Poetike krstarenja Putnik i istraživač Kino oko i simulatori IV i Mesto
6. ŠTA JE FILM? Digitalni film i istorija pokretnih slika Film, umetnost oznake Kratka arheologija pokretnih slika Od animacije do filma Ponovo određeni film Od kino oka do kino četkice Novi jezik filma Kinematski i grafički: kinogratografija Nova temporalnost: petlja kao narativno sredstvo Prostorna montaža i makrofilm Film kao prostor informacija Film kao kod
O knjizi
Sadržaj
O autoru
Podaci
Komentari
Povodom knjige
Kao prva detaljna i sveobuhvatna analiza vizuelne estetike novih medija, ova knjiga postavlja nove medije unutar istorije vizuelne kulture, ukazujući na veze i različitosti između novih i starih medija.
Nalazeći poreklo estetike novih medija u slikarstvu, fotografiji, filmu i televiziji, Manovič razmatra pitanja digitalnog stvaranja slika, interfejsa čoveka i računara, hipermedija, računarskih igrica, komponovanja, animacije, teleprisustva i virtuelnih svetova. Pri tom, on se eklektički i vispreno poziva na teoriju filma, teoriju književnosti i društvenu teoriju.
Podjednako je značajno to što se on poziva na sopstveno radno iskustvo sa tehnologijama novih medija i računarskom naukom da bi iskazao osnovne principe koji čine razliku između novih i starih medija. U toj analizi on daje detaljna objašnjenja određenih pojava u umetnosti i popularnoj kulturi.
Jedinstvena po svojoj dubini i obuhvatu, ova knjiga nije zanimljiva samo za univerzitetske radnike, već i za umetnike i dizajnere koji žele bolje da razumeju istoriju i teoriju onoga čime se bave.
Selfi interfejsa, prikaz knjige Jezik novih medija, Vesna Kopicl
Lev Manovič
Lev Manovič je profesor u Fakultetskom centru Univerziteta grada Njujorka, (The Graduate Center, City University of New York). Predavao je niz godina na Odeljenju za vizuelne umetnosti Univerziteta u San Dijegu (UCSD) gde je od 1996. do 2012. godine vodio nastavu iz digitalne umetnosti, nove teorije medija i digitalnih humanističkih nauka.
Njegova knjiga The Language of New Media (2001), koja uskoro izlazi u prevodu Aleksandra Luja Todorovića na srpski jezik, smatra se najiscrpnijom istorijom medija posle MakLuanove.
Rođen je u Moskvi, gde je studirao slikarstvo, arhitekturu i računarsko programiranje. Jedan od vodećih teoretičara novih medija. Od 1981. živi u Njujorku gde je magistrirao na studijama eksperimentalne psihologije. Osnivač je i direktor centra za softverske studije (Software Studies Initiative).
Predgovor
Prolog: Vertovljev skup podataka
Zahvalnica
UVOD
Lična hronologija
Teorija sadašnjosti
Mapiranje novih medija: metoda mapiranja novih medija-organizacija
Izrazi: jezik, stvar, predstavljanje
1. ŠTA SU NOVI MEDIJI
Kako mediji postaju novi
Principi novih medija
Numerička predstava
Modularnost
Automatizacija
Promenljivost
Transkodovanje
Šta novi mediji nisu
Film kao novi medij
Mit digitalnog
Mit interaktivnosti
2. INTERFEJS
Jezik kulturnih interfejsa
Kulturni interfejsi
Štampana reč
Film
IČR: Predstava naspram kontrole
Ekran i korisnik
Genealogija ekrana
Ekran i telo
Predstava nasuprot simulaciji
3. OPERACIJE
Meniji, filteri, dodaci
Logika izbora
„Postmodernizam“ i fotošop
Od stvari do signala
Komponovanje
Od tokova slika do modularnih medija
Otpor montaži
Arheologija komponovanja: kinematografija
Arheologija komponovanja: video
Digitalno komponovanje
Komponovanje i nove vrste montaže
Delovanje na daljinu
Predstavljanje naspram komunikacije
Teleprisustvo: iluzija naspram akcije
Slike instrumenti
Telekomunikacija
Razdaljina i aura
4. ILUZIJE
Sinteti?ki realizam i njegova nezadovoljstva
Tehnologija i stil na filmu
Tehnologija i stil u računarskoj animaciji
Ikone mimezisa
Sintetička slika i njen predmet
Žorž Melijes, otac ra?unarske grafike
Park iz doba jure i socijalistički realizam
Iluzija, narativ i interaktivnost
5. OBLICI
Baza podataka
Logika baze podataka
Podaci i algoritmi
Baza podataka i narativ
Paradigma i sintagma
Kompleks baze podataka
Fim kao baza podatak: Grinavej i Vertov
Prostor krstarenja
Kob i Mist
Računarski prostor
Poetike krstarenja
Putnik i istraživač
Kino oko i simulatori
IV i Mesto
6. ŠTA JE FILM?
Digitalni film i istorija pokretnih slika
Film, umetnost oznake
Kratka arheologija pokretnih slika
Od animacije do filma
Ponovo određeni film
Od kino oka do kino četkice
Novi jezik filma
Kinematski i grafički: kinogratografija
Nova temporalnost: petlja kao narativno sredstvo
Prostorna montaža i makrofilm
Film kao prostor informacija
Film kao kod
Indeks
Godina izdanja : 2015.
Broj strana : 386
Pismo : Latinica
Povez : Broširani povez
Format : 24 x 16
Težina : 609 g
ISBN : 9788671024877
KOMENTARI (0)
Ostavi komentar
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.