×

GLUMAC NA FILMU

Žaklin Nakaš

Prevela sa francuskog Ivana Aranđelović

Koje je mesto glumca u ukupnoj teorijskoj, kritičkoj ili istorijskoj misli o kinematografiji?  

Glumicama i glumcima posvećen je najveći deo kinematografske literature, ne baš raznolike: Intervjui, albumi, biografije ili memoari. Glumac voli da se prikazuje i da priča o sebi; on čak i iza kulisa učestvuje u spektaklu i predstavi, glamuru i anegdoti. Ništa čudno što u takvom kontekstu istraživanjima o glumačkoj profesiji još nedostaje jasno sagledavanje.
 
Evidentno je da su sineaste i kritičari, mnogo više od teoretičara, posmatrali, procenjivali i najčešće odbacivali glumca. Cilj ovog dela manje je usmeren na proučavanje doprinosa glumačke profesije filmskoj umetnosti, a više na stvaranje legitimnog terena za razmišljanje o njoj.
 
Pristup filmskom glumcu i glumicama u ovoj knjizi odraz je francuske škole mišljenja; mnogi stavovi o glumcu su provokativni i navode na smelo razmišljanje o tematici, te bi trebalo da budu shvaćeni kao podsticaj i poziv na debatu. 

Žaklin Nakaš

Predaje na Univerzitetu Pariz VII Denis Didro.

Pored brojnih tekstova u stručnim časopisima objavila je knjige Le Film hollywoodien classique (1995) i Hollywood, l’ellipse et l’infilmé. (2001) 

UVOD
1. RA?ANJE GLUMCA
2.TEORIJSKI PRISTUP
3. ŠTA GLUMAC ?INI
4. GLUMAC, SINEASTA: ARTISTI I MODELI
5. GLUMAC I LIK
6. AMERI?KI GLUMAC
7. PRAVI GLUMAC, NEGLUMAC
8. GLUMAC I ANALIZA

Godina izdanja : 2009.

Broj strana : 188

Pismo : Latinica

Povez : Tvrdi povez s omotnicom

Format : 14,5 x 21

Težina : 402 g

ISBN : 978-86-7102-323-8

KOMENTARI (0)

Preporuka za čitanje