U ovoj knjizi predstavljen je novi pristup umetnosti sviranja klavira, čiji je cilj razvoj fizičkih i muzičkih sposobnosti pijaniste, a namenjena je svima, od posvećenog amatera do vrhunskog profesionalca.
{"id":1723,"kategorija_id":7,"parent_id":null,"naslov":"ESTETIKA PRAZNINE","sadrzaj":"<p>Studija o estetici umetni\u010dkih formi tipi\u010dnih za daleki istok - haiku, \u010dajna ceremonija, ikebana, u kojoj je pojam praznine zastupljen kao kohezivno iskustvo koje bitno odre\u0111uje estetiku ovih umetnosti.<\/p>","dugacki_sadrzaj":"I IZVORI<br\/>\r\n1. Praznina u taoizmu<br\/>\r\n2. Praznina u budizmu<br\/>\r\nII FORME<br\/>\r\n1. Praznina u ?anoju<br\/>\r\n2. Praznina u sumije slikarstvu<br\/>\r\n3. Praznina u haiku poeziji<br\/>\r\n4. Praznina u ikebani<br\/>\r\n5. Praznina u karesansuiju<br\/>\r\n6. Praznina u no teatru<br\/>","tezina":315,"cena":1210,"cena_tvrdi":0,"tvrdi_povez":0,"je_aktivan":1,"je_na_stanju":1,"lager":100,"prodato":2,"seo_tagovi":"ESTETIKA PRAZNINE","seo_opis":"<p>Studija o estetici umetni\u010dkih formi tipi\u010dnih za daleki istok - haiku, \u010dajna ceremonija, ikebana, u kojoj je pojam praznine zastupljen kao kohezivno iskustvo koje bitno odre\u0111uje estetiku ovih umetnosti.<\/p>","created_at":"2022-07-03T19:21:26.000000Z","updated_at":"2024-10-04T01:00:02.000000Z","deleted_at":null,"main_image_id":-1,"je_snimljen":1,"broj_strana":"163","isbn":"978-86-7102-265-1","pismo":"latinica","format":"14,5 x 21","povez":"Tvrdi povez sa omotnicom","je_u_pretplati":0,"akcije":"{\"auth\": {\"akcije\": [{\"id\": 17, \"cena\": 0, \"opis\": \"\", \"naziv\": \"30% Popusta za ulogovane korisnike\", \"mesa_se\": 1, \"sadrzaj\": \"\", \"datum_do\": \"9999-12-31 00:00:00\", \"datum_od\": \"2022-01-01 00:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2022-09-02T14:46:32.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2024-01-26T09:30:02.000000Z\", \"je_naslovna\": 0, \"za_kolicinu\": 0, \"akcija_tip_id\": 1, \"popust_procenat\": 30, \"je_akcije_stranica\": 0, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 0, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 0, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2022-09-02 16:47:03\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2024-01-26 10:30:02\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 1}, {\"id\": 7, \"cena\": 2999, \"opis\": null, \"naziv\": \"Koli\u010dinski popust za 3 i vi\u0161e prim.\", \"mesa_se\": 1, \"sadrzaj\": \"<p>Popust se dodeljuje na koli\u010dinu. <\/p>\", \"datum_do\": \"9999-01-01 00:00:00\", \"datum_od\": \"2022-01-01 00:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2021-08-30T16:58:42.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2024-05-25T14:00:03.000000Z\", \"je_naslovna\": 0, \"za_kolicinu\": 3, \"akcija_tip_id\": 2, \"popust_procenat\": 10, \"je_akcije_stranica\": 0, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 0, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 0, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2022-03-29 14:08:03\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2024-05-25 16:00:03\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}], \"uslovi\": {\"auth\": true}, \"cena_popust\": 847}, \"guest\": {\"akcije\": [{\"id\": 16, \"cena\": 0, \"opis\": \"\", \"naziv\": \"20% Popusta za online kupovinu\", \"mesa_se\": 1, \"sadrzaj\": \"\", \"datum_do\": \"9999-12-31 00:00:00\", \"datum_od\": \"2022-01-01 00:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2022-09-01T14:30:57.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2024-01-26T09:30:02.000000Z\", \"je_naslovna\": 0, \"za_kolicinu\": 0, \"akcija_tip_id\": 1, \"popust_procenat\": 20, \"je_akcije_stranica\": 0, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 0, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 0, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2022-09-01 16:31:04\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2024-01-26 10:30:02\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}, {\"id\": 7, \"cena\": 2999, \"opis\": null, \"naziv\": \"Koli\u010dinski popust za 3 i vi\u0161e prim.\", \"mesa_se\": 1, \"sadrzaj\": \"<p>Popust se dodeljuje na koli\u010dinu. <\/p>\", \"datum_do\": \"9999-01-01 00:00:00\", \"datum_od\": \"2022-01-01 00:00:00\", \"image_id\": -1, \"created_at\": \"2021-08-30T16:58:42.000000Z\", \"deleted_at\": null, \"je_aktivan\": 1, \"updated_at\": \"2024-05-25T14:00:03.000000Z\", \"je_naslovna\": 0, \"za_kolicinu\": 3, \"akcija_tip_id\": 2, \"popust_procenat\": 10, \"je_akcije_stranica\": 0, \"deamon_obradio_kraj\": null, \"je_specijalni_prikaz\": 0, \"je_tekst_na_naslovnoj\": 0, \"deamon_obradio_pocetak\": \"2022-03-29 14:08:03\", \"deamon_obradio_osvezavanje\": \"2024-05-25 16:00:03\", \"samo_za_ulogovane_korisnike\": 0}], \"uslovi\": {\"auth\": false}, \"cena_popust\": 968}}","cena_popust":847,"o_knjizi":"<p>\u010cajna ceremonija - \u0107anoju (<em>chanoyu<\/em>), slikarstvo tušem - sumije, poetska forma haiku, umetnost raspore\u0111ivanja cve\u0107a - ikebana, vrtovi „suvog pejza\u017ea” - karesansui i no teatar, obra\u0111eni su u ovoj studiji kao veoma o\u010digledni primeri umetnosti u kojima je praznina prisutna i delotvorna posredstvom stvarala\u010dkog \u010dina i \u010dulnih formi, odnosno realizuje se kao proces i kao „estetski objekat”.<\/p>\r\n<p>Autor naglašava da mu namera nije bila da se pozove na neku estetsku teoriju koja bi prazninu shvatila kao princip ili objekat analize, nego da skrene pa\u017enju na niz iskustava praznine i, naro\u010dito, na \u010dinjenicu da se ona mogu dosti\u0107i samo praksom meditacije, pomo\u0107u koje se praznina preobra\u017eava od pukog koncepta u produktivnu energiju.<\/p>\r\n<p><em>\"Paskvaloto u ovom nadasve neobi\u010dnom i inspirativnom štivu prou\u010dava pojam, princip i estetsko u praznini, zasnivaju\u0107i prou\u010davanje na umetnosti i meditaciji u kulturama Istoka. Tako autor analizira izvor, iskustva, i prakse praznine u taoizmu, prazninu u budisti\u010dkom kanonu, prazninu u zenu, baš kao i prazninu u \u0107anoju, umetnosti pijenja \u010daja, prazninu u sumije slikarstvu, haiku poeziji, ikebani, karesansuiju (japanskom vrtu) i prazninu u no tetaru. <\/em><\/p>\r\n<p><em>Prou\u010davaju\u0107i prazninu u svim ovim aspektima, Paskvaloto analizira fenomen praznine koja u svim ovim slu\u010dajevima nije samo fizi\u010dka i estetska, ve\u0107 i moralna i mentalna. Praznina je, po Paskvalotu, dodatna prilika za meditaciju, koja se krije u gestovima u\u010ditelja, igri svetlih i tamnih tonova u isto\u010dnja\u010dkom slikarstvu, zvucima iz \u010dajnika, kontaktu sa posudom za \u010daj. Paskvaloto nam ukazuje da je praznina na Istoku \u010desta i mogu\u0107a i zato što su pisanje i slikarstvo uvek bili povezane tehnike, u tehni\u010dkom i semanti\u010dkom smislu.<\/em><\/p>\r\n<p><em> U svetu koji je prepunjen utiscima, kakofonijom, informacijama, frustracijma, evo knjige koja nas vra\u0107a suštinama isto\u010dnja\u010dke kulture i misli, kojoj se Zapad sada, sve \u010deš\u0107e, obra\u0107a i vra\u0107a. Paskvaloto ukazuje da \"<strong>vrhunska umetnost nastaje tamo gde se praznina uvodi u samo srce punog, tamo gde duh-dah mo\u017ee slobodno da kru\u017e<\/strong>i\"<\/em>.<\/p>\r\n<p>Sanja Domazet <\/p>\r\n<p>16.09.07 Danas <\/p>","preveo":"Prevela sa italijanskog Tina Peri\u0107","priredio":"","search_text":"ESTETIKA PRAZNINE Cajna ceremonija canoju chanoyu slikarstvo tusem sumije poetska forma haiku umetnost rasporedjivanja cveca ikebana vrtovi suvog pejzaza karesansui i no teatar obradjeni su u ovoj studiji kao veoma ocigledni primeri umetnosti u kojima je praznina prisutna i delotvorna posredstvom stvaralackog cina i culnih formi odnosno realizuje se kao proces i kao estetski objekat Autor naglasava da mu namera nije bila da se pozove na neku estetsku teoriju koja bi prazninu shvatila kao princip ili objekat analize nego da skrene paznju na niz iskustava praznine i narocito na cinjenicu da se ona mogu dostici samo praksom meditacije pomocu koje se praznina preobrazava od pukog koncepta u produktivnu energiju Paskvaloto u ovom nadasve neobicnom i inspirativnom stivu proucava pojam princip i estetsko u praznini zasnivajuci proucavanje na umetnosti i meditaciji u kulturama Istoka Tako autor analizira izvor iskustva i prakse praznine u taoizmu prazninu u budistickom kanonu prazninu u zenu bas kao i prazninu u canoju umetnosti pijenja caja prazninu u sumije slikarstvu haiku poeziji ikebani karesansuiju japanskom vrtu i prazninu u no tetaru Proucavajuci prazninu u svim ovim aspektima Paskvaloto analizira fenomen praznine koja u svim ovim slucajevima nije samo fizicka i estetska vec i moralna i mentalna Praznina je po Paskvalotu dodatna prilika za meditaciju koja se krije u gestovima ucitelja igri svetlih i tamnih tonova u istocnjackom slikarstvu zvucima iz cajnika kontaktu sa posudom za caj Paskvaloto nam ukazuje da je praznina na Istoku cesta i moguca i zato sto su pisanje i slikarstvo uvek bili povezane tehnike u tehnickom i semantickom smislu U svetu koji je prepunjen utiscima kakofonijom informacijama frustracijma evo knjige koja nas vraca sustinama istocnjacke kulture i misli kojoj se Zapad sada sve cesce obraca i vraca Paskvaloto ukazuje da vrhunska umetnost nastaje tamo gde se praznina uvodi u samo srce punog tamo gde duh dah moze slobodno da kruzi Sanja Domazet 16 09 07 Danas Studija o estetici umetnickih formi tipicnih za daleki istok haiku cajna ceremonija ikebana u kojoj je pojam praznine zastupljen kao kohezivno iskustvo koje bitno odredjuje estetiku ovih umetnosti Djandjordjo Paskvaloto","datum_objave":"2007-09-01","kategorija":{"id":7,"naziv":"Ars","je_aktivan":1,"created_at":"2021-08-30T16:58:40.000000Z","updated_at":"2022-12-21T15:01:38.000000Z","deleted_at":null,"opis":"Projekat ARS sa\u010dinjen je od \u0161est biblioteka: Theoria, Musica, Figura, Aplicata, Cinema\r\n i Scena. Koncipiran je kao sistematsko tra\u017eenje odgovora na mnoge nedoumice u prosu\u0111ivanju\r\n rezultata umetni\u010dke prakse. Jedan od temeljnih zadataka svih ovih edicija jeste da daju\r\n teorijski, kriti\u010dki i istorijski uvid u stvarala\u010dku praksu likovnih, muzi\u010dkih, pozori\u0161nih,\r\n flmskih kao i primenjenih umetnika.","image_id":-1,"naziv2":"Umetnost"},"autori":[{"id":1719,"ime":"\u0110an\u0111or\u0111o Paskvaloto","je_aktivan":1,"created_at":"2022-06-16T12:32:37.000000Z","updated_at":null,"deleted_at":null,"opis":"<p>Profesor estetike na Univerzitetu u Padovi. Spada me\u0111u zna\u010dajne poznavaoce zena, a bavio se budizmom, asketizmom i orijentom. Cilj njegovog istra\u017eiva\u010dkog rada u okvirima komparativne filozofije jeste da uspostavi \u010dvrš\u0107e veze izme\u0111u isto\u010dne i zapadne misli. Jedan je od osniva\u010da centra za prou\u010davanje budisti\u010dke kulture <em>Maitreya<\/em> u Veneciji.<\/p>\r\n<p>Autor je nekoliko nau\u010dnih studija, me\u0111u kojima se isti\u010du <em>East and West - Identity and intercultural dialogue<\/em> (2003) i <em>The buddhismo<\/em> (2003). <\/p>","pivot":{"proizvod_id":1723,"autor_id":1719}}],"aktivne_akcije":[{"id":16,"naziv":"20% Popusta za online kupovinu","opis":"","datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-12-31 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":20,"za_kolicinu":0,"cena":0,"akcija_tip_id":1,"created_at":"2022-09-01T14:30:57.000000Z","updated_at":"2024-01-26T09:30:02.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-09-01 16:31:04","deamon_obradio_osvezavanje":"2024-01-26 10:30:02","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":1723,"akcija_id":16}},{"id":17,"naziv":"30% Popusta za ulogovane korisnike","opis":"","datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-12-31 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":30,"za_kolicinu":0,"cena":0,"akcija_tip_id":1,"created_at":"2022-09-02T14:46:32.000000Z","updated_at":"2024-01-26T09:30:02.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-09-02 16:47:03","deamon_obradio_osvezavanje":"2024-01-26 10:30:02","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":1,"pivot":{"proizvod_id":1723,"akcija_id":17}},{"id":7,"naziv":"Koli\u010dinski popust za 3 i vi\u0161e prim.","opis":null,"datum_od":"2022-01-01 00:00:00","datum_do":"9999-01-01 00:00:00","je_aktivan":1,"popust_procenat":10,"za_kolicinu":3,"cena":2999,"akcija_tip_id":2,"created_at":"2021-08-30T16:58:42.000000Z","updated_at":"2024-05-25T14:00:03.000000Z","deleted_at":null,"sadrzaj":"<p>Popust se dodeljuje na koli\u010dinu. <\/p>","image_id":-1,"je_naslovna":0,"je_akcije_stranica":0,"je_tekst_na_naslovnoj":0,"je_specijalni_prikaz":0,"mesa_se":1,"deamon_obradio_pocetak":"2022-03-29 14:08:03","deamon_obradio_osvezavanje":"2024-05-25 16:00:03","deamon_obradio_kraj":null,"samo_za_ulogovane_korisnike":0,"pivot":{"proizvod_id":1723,"akcija_id":7}}],"media":[{"id":314,"model_type":"App\\Models\\Proizvod","model_id":1723,"uuid":"aaaeea07-5e7b-468f-9a1c-57ea9352eb29","collection_name":"slike","name":"11534","file_name":"11534.jpg","mime_type":"image\/jpeg","disk":"public","conversions_disk":"public","size":158670,"manipulations":[],"custom_properties":[],"generated_conversions":{"proizvod_slika":true,"proizvod_glavna_slika":true},"responsive_images":[],"order_column":299,"created_at":"2022-07-04T09:09:30.000000Z","updated_at":"2022-07-04T09:14:07.000000Z","original_url":"https:\/\/clio.rs\/storage\/media\/314\/11534.jpg","preview_url":""}]}
Samim naslovom knjige Alan Frejzer želi da oda priznanje Henrihu Nojgausu, proslavljenom ruskom pijanisti i pedagogu.
Iako je objavljeno pre više od pedeset godina, Nojgausovo monumentalno delo O umetnosti sviranja na klaviru za mnoge od nas još predstavlja Sveto pismo pijanizma. Namera Alana Frejzera je da knjiga pomogne pijanistima da Nojgausove preporuke uspešnije primene, što se i očitava u objašnjenjima kako da to urade.
Zato on na dinamiku sviranja klavira primenjuje načela kretanja koja važe u Feldenkrajsovom metodu i istočnjačkim borilačkim veštinama. Pošto svaki pijanista predstavlja jedinstven skup usvojenih veština i nerazrešenih problema, sam proces menjanja njegovih navika pomoću zapisanog teksta nije nimalo lak. Međutim, ovde je ukupno ustrojstvo fizičkog kretanja za klavirom izloženo tako razumljivo da svako može da nađe put do jednostavnog i delotvornog rešenja i za one najozloglašenije Gordijeve čvorove u klavirskoj tehnici.
Alan Frejzer
Pijanista i pedagog, rođen 1955. godine u Montrealu. Posle studiranja i učenja kod najvećih virtuoza, kao što su Alan Belkin i Loreta Milkman, u prvim profesionalnim usmeravanjima se zaustavio se na razvijanju tehnika i znanja za poboljšanje pokreta prilikom sviranja, a na osnovu promene u pristupu učenju pokreta.
U nameri da sintetiše tri glavne škole sviranja klavira XIX veka, (rusku, francusku i nemačku) devedesetih godina prošlog veka dolazi u tadašnju Jugoslaviju, gde provodi gotovo čitavu deceniju radeći sa Kemalom Gekićem. Svoje profesionalno usavršavanje i istraživanje nastavio je u Kini, na čuvenom Vuhan muzičkom konzervatorijumu.
Masterklasove i predavanja iz Feldenkrajsovog metoda održava na univerzitetima širom sveta, među kojima su i Kembridž, Univerzitet u Kolonju, Dortmundu, Hamu, Baltimoru, Wuhan konzervatorijumu…
Dobitnik je mnogih priznanja, a studenti koje priprema za takmičenja osvajaju najprestižnije nagrade. Feldenkrajsov metod i klavir predaje na Muzičkoj akademiji u Novom Sadu. Bogate plodove dugogodišnjeg kroskulturnog i pijanističkog iskustva, Alan Frejzer je pretočio u pisanu reč, darujući nam tako deo svoje životne posvećenosti umetnosti sviranja klavira i praktične vežbe za napredovanje.
Deo 1 - PRVI PLAN: PIJANISTI?KI PROBLEMI U MUZI?KOM ZANATU
I PO?ETAK
II OSNOVNI PRINCIPI KRETANJA ZA KLAVIROM
III SNAGA I FUNKCIJA ŠAKE A
IV SNAGA I FUNKCIJA ŠAKE B
V SNAGA I FUNKCIJA ŠAKE C
VI SNAGA I FUNKCIJA ŠAKE D
VII IZNAD ŠAKE - ULOGA RU?NOG ZGLOBA I RUKE U LEGATU
VIII ROTACIJA
IX PRIRODNI OBLIK PRSTIJU
X NEKE STRATEGIJE DODIRA I NJIHOVE KOMBINACIJE
Deo 2 - SREDNJI PLAN: NEKI OPŠTI VIDOVI MUZI?KOG UME?A
XI RITAM
XII FRAZIRANJE
XIII ORKESTRACIJA
Deo 3 - ZADNJI PLAN: ISPRI?AJ PRI?U od ume?a do umetnosti
XV EMOCIONALNI SADRŽAJ
XVI NEKOLIKO POSLEDNJIH MISLI
APENDIKSI
Bibliografija
Indeks
Vežbe
O knjizi
Sadržaj
O autoru
Podaci
Komentari
Povodom knjige
Samim naslovom knjige Alan Frejzer želi da oda priznanje Henrihu Nojgausu, proslavljenom ruskom pijanisti i pedagogu.
Iako je objavljeno pre više od pedeset godina, Nojgausovo monumentalno delo O umetnosti sviranja na klaviru za mnoge od nas još predstavlja Sveto pismo pijanizma. Namera Alana Frejzera je da knjiga pomogne pijanistima da Nojgausove preporuke uspešnije primene, što se i očitava u objašnjenjima kako da to urade.
Zato on na dinamiku sviranja klavira primenjuje načela kretanja koja važe u Feldenkrajsovom metodu i istočnjačkim borilačkim veštinama. Pošto svaki pijanista predstavlja jedinstven skup usvojenih veština i nerazrešenih problema, sam proces menjanja njegovih navika pomoću zapisanog teksta nije nimalo lak. Međutim, ovde je ukupno ustrojstvo fizičkog kretanja za klavirom izloženo tako razumljivo da svako može da nađe put do jednostavnog i delotvornog rešenja i za one najozloglašenije Gordijeve čvorove u klavirskoj tehnici.
Alan Frejzer
Pijanista i pedagog, rođen 1955. godine u Montrealu. Posle studiranja i učenja kod najvećih virtuoza, kao što su Alan Belkin i Loreta Milkman, u prvim profesionalnim usmeravanjima se zaustavio se na razvijanju tehnika i znanja za poboljšanje pokreta prilikom sviranja, a na osnovu promene u pristupu učenju pokreta.
U nameri da sintetiše tri glavne škole sviranja klavira XIX veka, (rusku, francusku i nemačku) devedesetih godina prošlog veka dolazi u tadašnju Jugoslaviju, gde provodi gotovo čitavu deceniju radeći sa Kemalom Gekićem. Svoje profesionalno usavršavanje i istraživanje nastavio je u Kini, na čuvenom Vuhan muzičkom konzervatorijumu.
Masterklasove i predavanja iz Feldenkrajsovog metoda održava na univerzitetima širom sveta, među kojima su i Kembridž, Univerzitet u Kolonju, Dortmundu, Hamu, Baltimoru, Wuhan konzervatorijumu…
Dobitnik je mnogih priznanja, a studenti koje priprema za takmičenja osvajaju najprestižnije nagrade. Feldenkrajsov metod i klavir predaje na Muzičkoj akademiji u Novom Sadu. Bogate plodove dugogodišnjeg kroskulturnog i pijanističkog iskustva, Alan Frejzer je pretočio u pisanu reč, darujući nam tako deo svoje životne posvećenosti umetnosti sviranja klavira i praktične vežbe za napredovanje.
Deo 1 - PRVI PLAN: PIJANISTI?KI PROBLEMI U MUZI?KOM ZANATU
I PO?ETAK
II OSNOVNI PRINCIPI KRETANJA ZA KLAVIROM
III SNAGA I FUNKCIJA ŠAKE A
IV SNAGA I FUNKCIJA ŠAKE B
V SNAGA I FUNKCIJA ŠAKE C
VI SNAGA I FUNKCIJA ŠAKE D
VII IZNAD ŠAKE - ULOGA RU?NOG ZGLOBA I RUKE U LEGATU
VIII ROTACIJA
IX PRIRODNI OBLIK PRSTIJU
X NEKE STRATEGIJE DODIRA I NJIHOVE KOMBINACIJE
Deo 2 - SREDNJI PLAN: NEKI OPŠTI VIDOVI MUZI?KOG UME?A
XI RITAM
XII FRAZIRANJE
XIII ORKESTRACIJA
Deo 3 - ZADNJI PLAN: ISPRI?AJ PRI?U od ume?a do umetnosti
XV EMOCIONALNI SADRŽAJ
XVI NEKOLIKO POSLEDNJIH MISLI
APENDIKSI
Bibliografija
Indeks
Vežbe
Godina izdanja : 2011.
Broj strana : 399
Pismo : Latinica
Povez : Tvrdi povez sa omotnicom
Format : 17 x 24
Težina : 811 g
ISBN : 978-86-7102-403-7
KOMENTARI (0)
Ostavi komentar
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.