Knjiga Kolektivizam posle modernizma analizira kolektivne umetničke prakse od perioda hladnog rata do današnjih dana. Organizovan oko niza studija slučaja širom Evrope, Japana, SAD, Afrike, Kube i Meksika, ovaj zbornik radova govori o aktivnostima renomiranih umetničkih kolektiva poput Guerrilla Girls, Yes Men, kao i drugih, manje poznatih grupa.
Svaki od autora u ovoj knjizi obraća se određenom pitanju – uspesima i promašajima umetnika kao i komplikacijama na koje nailaze dok nastoje da savladaju postojeće prilike i teret iz prošlosti. Baveći se time, oni neizbežno stižu i izvan zamišljenog okvira – „kolektivizma posle modernizma“ – koji ih je od početka okupio. Knjiga pruža istorijsko razumevanje neophodno za promišljanje postmoderne kolektivne umetničke prakse, sada i u budućnosti.
Modernistički kolektivizam posle rata više nije imao smisla i tek sada se ponovo javlja na horizontu.
Predgovor
Uvod: Periodizacija kolektivizma
1. JELENA STOJANOVI?: Internacionarije: kolektivizam, groteska i funkcionalizam hladnog rata
2. REIKO TOMII: Posle "silaska u svakodnevicu": japanski kolektivizam od Jarkocrvenog centra do Igre, 1964-1973
3. KRIS GILBERT: Art & Language i institucionalni oblik anglo-ameri?kog kolektivizma
4. DŽESI DRU: Kolektivni kamkorder u umetnosti i aktivizmu
5. REJ?EL VAJS: Odigrati revoluciju: Arte kalje, Grupo provisional i odgovor na kubansku nacionalnu krizu 1986-1989.
6. RUBEN GALJO: Meksi?ki petougaonik: dogodovštine s kolektivizmom tokom sedamdesetih godina XX veka
7. ALAN V. MUR: Umetni?ki kolektivi si posebnim osvrtom na Njujojrk 1975-2000. 8. OKVUI ENVEZOR
O knjizi
Sadržaj
Podaci
Komentari
Povodom knjige
Knjiga Kolektivizam posle modernizma analizira kolektivne umetničke prakse od perioda hladnog rata do današnjih dana. Organizovan oko niza studija slučaja širom Evrope, Japana, SAD, Afrike, Kube i Meksika, ovaj zbornik radova govori o aktivnostima renomiranih umetničkih kolektiva poput Guerrilla Girls, Yes Men, kao i drugih, manje poznatih grupa.
Svaki od autora u ovoj knjizi obraća se određenom pitanju – uspesima i promašajima umetnika kao i komplikacijama na koje nailaze dok nastoje da savladaju postojeće prilike i teret iz prošlosti. Baveći se time, oni neizbežno stižu i izvan zamišljenog okvira – „kolektivizma posle modernizma“ – koji ih je od početka okupio. Knjiga pruža istorijsko razumevanje neophodno za promišljanje postmoderne kolektivne umetničke prakse, sada i u budućnosti.
Modernistički kolektivizam posle rata više nije imao smisla i tek sada se ponovo javlja na horizontu.
Predgovor
Uvod: Periodizacija kolektivizma
1. JELENA STOJANOVI?: Internacionarije: kolektivizam, groteska i funkcionalizam hladnog rata
2. REIKO TOMII: Posle "silaska u svakodnevicu": japanski kolektivizam od Jarkocrvenog centra do Igre, 1964-1973
3. KRIS GILBERT: Art & Language i institucionalni oblik anglo-ameri?kog kolektivizma
4. DŽESI DRU: Kolektivni kamkorder u umetnosti i aktivizmu
5. REJ?EL VAJS: Odigrati revoluciju: Arte kalje, Grupo provisional i odgovor na kubansku nacionalnu krizu 1986-1989.
6. RUBEN GALJO: Meksi?ki petougaonik: dogodovštine s kolektivizmom tokom sedamdesetih godina XX veka
7. ALAN V. MUR: Umetni?ki kolektivi si posebnim osvrtom na Njujojrk 1975-2000.
8. OKVUI ENVEZOR
Godina izdanja : 2010.
Broj strana : 480
Pismo : Latinica
Povez : Tvrdi povez s omotnicom
Format : 14,5 x 21
Težina : 563 g
ISBN : 978-86-7102-376-4
KOMENTARI (0)
Ostavi komentar
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.