Rad predstavlja fundamentalni doprinos razumevanju fenomena samoreferencijalnosti u umetnosti dvadesetog veka, kao i recepciji i adaptaciji analitičke filozofije u konceptualnoj umetničkoj praksi.
dr Petar Bojanić
Umetnost kao tautologija Davora Džalta predstavlja analizu fenomena samoreferencijalnosti u umetnosti dvadesetog veka, sa posebnim osvrtom na genezu pojma umetnika-autora, te ulogu umetnika (kao autora) u okviru pojedinih post/modernih umetničkih praksi. Fenomen samoreferencijalnosti i moguće načine shvatanja uloge i smisla umetnika za sam status umetnosti i umetničkih dela kao tautoloških propozicija, autor istražuje na primerima konceptualne umetnosti Džozefa Kosjuta i grupe Art & Language (Umetnost i jezik), minimalne umetnosti Donalda Džada, Roberta Morisa, Karla Andrea, Franka Stele, apstraktnog ekspresionizma Ad Rainharda, te umetnosti performansa (Gilbert & George, Jozef Bojs, Kit Arnat).
"Rad predstavlja fundamentalni doprinos razumevanju fenomena samoreferencijalnosti u umetnosti dvadesetog veka, kao i recepciji i adaptaciji analitičke filozofije u konceptualnoj umetničkoj praksi."
dr Petar Bojanić
Davor Džalto
Prof. dr Davor Džalto je rođen u Travniku 1980. Doktorirao je na istoriji moderne umetnosti na univerzitetu u Frajburgu. Objavio je više knjiga, naučnih studija i eseja iz domena istorije i teorije umetnosti, pravoslavne ikonografije, političke teologije, religijske filozofije i kulturologije. Umetnički deluje u medijima slikarstva, objekata i instalacija.
Umesto predgovora Uvod
I POJMOVNA ODRE?ENJA 1. Tautologija i umetnost samoodre?enja 2. Umetnik kao autor umetni?kog dela
II UMETNI?KO DELO KAO UMETNI?KO DELO 3. Konceptualna umetnost i ideja tautologije: Džozef Kosjut 4. Umetnost i objektnost: umetnost minimalizma 5. Umetnost kao „teorija“ umetnosti: Art & Language
III UMETNIK KAO UMETNI?KO DELO, UMETNI?KO DELO KAO UMETNIK. _UMETNIK KAO UMETNIK 6. Gilbert& George 7. Umetnik kao „vlasnik” umetni?kog. _Umetni?ko delo kao intervencija umetnika 8. Umetnik kao umetnik: Ed Rajnhart
IV UMETNIK KAO LI?NOST 9. Svaki ?ovek je umetnik: Jozef Bojs 10. Umetnost kao odsustvo umetnika: Kit Arnat
Zaklju?ak Napomene Bibliografija
O knjizi
Sadržaj
O autoru
Podaci
Komentari
Umetnost kao tautologija Davora Džalta predstavlja analizu fenomena samoreferencijalnosti u umetnosti dvadesetog veka, sa posebnim osvrtom na genezu pojma umetnika-autora, te ulogu umetnika (kao autora) u okviru pojedinih post/modernih umetničkih praksi. Fenomen samoreferencijalnosti i moguće načine shvatanja uloge i smisla umetnika za sam status umetnosti i umetničkih dela kao tautoloških propozicija, autor istražuje na primerima konceptualne umetnosti Džozefa Kosjuta i grupe Art & Language (Umetnost i jezik), minimalne umetnosti Donalda Džada, Roberta Morisa, Karla Andrea, Franka Stele, apstraktnog ekspresionizma Ad Rainharda, te umetnosti performansa (Gilbert & George, Jozef Bojs, Kit Arnat).
"Rad predstavlja fundamentalni doprinos razumevanju fenomena samoreferencijalnosti u umetnosti dvadesetog veka, kao i recepciji i adaptaciji analitičke filozofije u konceptualnoj umetničkoj praksi."
dr Petar Bojanić
Davor Džalto
Prof. dr Davor Džalto je rođen u Travniku 1980. Doktorirao je na istoriji moderne umetnosti na univerzitetu u Frajburgu. Objavio je više knjiga, naučnih studija i eseja iz domena istorije i teorije umetnosti, pravoslavne ikonografije, političke teologije, religijske filozofije i kulturologije. Umetnički deluje u medijima slikarstva, objekata i instalacija.
Umesto predgovora
Uvod
I POJMOVNA ODRE?ENJA
1. Tautologija i umetnost samoodre?enja
2. Umetnik kao autor umetni?kog dela
II UMETNI?KO DELO KAO UMETNI?KO DELO
3. Konceptualna umetnost i ideja tautologije: Džozef Kosjut
4. Umetnost i objektnost: umetnost minimalizma
5. Umetnost kao „teorija“ umetnosti: Art & Language
III UMETNIK KAO UMETNI?KO DELO, UMETNI?KO
DELO KAO UMETNIK. _UMETNIK KAO UMETNIK
6. Gilbert& George
7. Umetnik kao „vlasnik” umetni?kog. _Umetni?ko delo
kao intervencija umetnika
8. Umetnik kao umetnik: Ed Rajnhart
IV UMETNIK KAO LI?NOST
9. Svaki ?ovek je umetnik: Jozef Bojs
10. Umetnost kao odsustvo umetnika: Kit Arnat
Zaklju?ak
Napomene
Bibliografija
Broj strana : 172
Pismo : Latinica
ISBN : 978-86-7102-547-8
Format : 24 x 16
Povez : Tvrdi povez sa omotnicom
Težina : 439 g
KOMENTARI (0)
Ostavi komentar
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.