×

MOĆ MEDIJA

Fransis Bal

Prevela sa francuskog Izabela Nikodijević

Ciljna grupa čitalaca ove knjige je prilično široka - to nisu samo istraživači medija, već pre svega oni koji u njima delaju (novinari), oni koji sa medijima sarađuju (intelektualci) i oni koji medije koriste, a ne žele da budu manipulisani (tzv. obrazovana publika). dr Branimir Stojković

Središnju temu studije Fransisa Bala možda ne treba tražiti u njenom izvornom naslovu na francuskom koji glasi Mandarin et marchand (Mandarin i trgovac). Ključ za razumevanje predmeta kojim se knjiga bavi jeste njen naslov: Moć medija. Uloga novinara (medijatora) jeste u tome da posreduje između jednog i drugog, to jest da poveže refleksiju o društvu sa društvom samim. Reč je zapravo o putanji klatna novovekovne zapadne civilizacije koja iz jedne krajnosti (mandarinske) ide u drugu krajnost (trgovačku), a uloga medija – kao instrumenta javnosti – jeste u tome da usmeri amplitudu klatna tako da ono ne završi ni u jednoj od krajnjih tačaka, ali i da se ne zaustavi u mrtvoj tački hiperrealnog društva masovne kulture.

Posebna vrednost ove knjige je u tome što se ona ne bavi istraživanjem medija već samim delatnim medijima. Svako od njenih poglavlja jeste, u stvari, jedan ogled u kojem se razvija kritičko stanovište o pojedinim aspektima odnosa intelektualaca, medija i društva. Ona nije akademsko štivo utoliko što nema kritički aparat (fusnote i bibliografiju korišćenih izvora), pa se čak ne navodi izvor (inače malobrojnih) citata. Time se u prvi plan stavlja stanovište autora i njegova odgovornost za ono što tvrdi. Istovremeno, od izuzetne je koristi što su podaci kojima Fransis Bal argumentuje svoje tvrdnje sasvim sveži.

Krug potencijalnih čitalaca ove knjige je veoma širok – to su, pre svega, oni koji u njima deluju (novinari), oni koji sa medijima sarađuju (intelektualci) i oni koji medije koriste a ne žele da budu od njih manipulisani (probuđeni građani).

Fransis Bal

Profesor političkih nauka na Univerzitetu Pariz II. Objavio je brojne naslove, među kojima su i A kad štampa ne bi postojala... (1987), Novi mediji (1990), Mediji i društvo (1994).

Godina izdanja : 1997.

Broj strana : 154

Pismo : Latinica

Povez : Broširani povez

Format : 22 x 13

Težina : 200 g

KOMENTARI (0)

Preporuka za čitanje