×

SCENSKI DIZAJN KAO UMETNOST

Tatjana Dadić Dinulović

Knjiga uspostavlja teorijsku platformu za sagledavanje scenskog dizajna kao oblika profesionalnog delovanja, kao kompleksne strukture posebnih umetničkih i kustoskih praksi, ali i kao područja mogućih pogleda na vrednosti stvaralaštva, pa i života uopšte. Osim teorijskih postavki, prikazano je deset studija slučaja i ukazano na raznovrsnost ishoda, umetničkih formi i sredstava, različitost ambijenata u kojima su dela izvedena, vrste publike i javnosti kojima se obraćaju, kao i specifičnosti načina njihovog nastanka i raznovrsnost upotrebe medijskih linija. Na osnovu prikaza razvoja scenskog dizajna van prostora pozorišta, autorka ustanovljava i tri njegove ključne karakteristike – višemedijsku prirodu scenskog dizajna, posebnu ulogu prostora u delima scenskog dizajna i uspostavljanje specifičnog odnosa između izvođača i publike.

Tatjana Dadić Dinulović

Tatjana Dadić Dinulović (Beograd, 1963) je teoretičar i umetnik u oblasti scenskog dizajna. Bavi se fenomenologijom scenskih događaja, kao i relacijom između umetnika, medija i prostora. Diplomirala je engleski jezik i književnost na Filološkom fakultetu u Beogradu (1987), a magistrirala Scenski dizajn (2006) i Teoriju umetnosti i medija (2007) na Univerzitetu umetnosti u Beogradu. Umetnički doktorat iz scenskog dizajna odbranila je na Univerzitetu umetnosti u Beogradu (2008), a naučni na Univerzitetu u Novom Sadu (2014). Autor jeknjige „Srbija: moj slučaj: nova evropska generacija“ (Clio i Britanski savet, 2008). Objavila je veliki broj tekstova u naučnim i stručnim časopisima i prevela više od sto stručnih tekstova iz oblasti scenskog dizajna, pozorišta i arhitekture. Autorske radove iz oblasti scenskog dizajna izlagala je u Srbiji, Crnoj Gori, Italiji, Češkoj, Bosni i Hercegovini i Kini, među kojima su i radovi prikazani na Bijenalu arhitekture u Veneciji (2004) i Kvadrijenalu u Pragu (2007). Bila je član žirija međunarodne nagrade „Ranko Radović“ (2013-2014), kao i član međunarodnog žirija Jugoslovenskog pozorišnog festivala „Bez prevoda“ (2015). Najznačajnijim nastavničkim radom smatra umetnički projekat „Granica“, koji je, sa Draganom Konstantinović, izvela s prvom generacijom studenata osnovnih studija Scenske arhitekture, tehnike i dizajna s Fakulteta tahničkih nauka u Novom Sadu (2014). Bila je član kustoskog tima Studentske sekcije Srbije čiji je nastup na Praškom kvadrijenalu 2015. nagrađen Zlatnom medaljom za uspostavljanje dijaloga. Bavila se ritmičkom gimnastikom u sportskom društvu „Radnički“. Radila je u Britanskom savetu u Beogradu. Vanredni je profesor na Fakultetu tehničkih nauka u Novom Sadu gde predaje predmete iz oblasti umetničkih praksi i teorije scenskog dizajna, i vodi program Doktorskih umetničkih studija scenskog dizajna.

Godina izdanja : 2017.

Broj strana : 360

Pismo : Latinica

Povez : Broš

Težina : 758 g

ISBN : 978-86-7102-560-7

KOMENTARI (0)

Preporuka za čitanje